Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Nașterea Domnului, dar de Crăciun”

Cea de-a V-a ediție a Festivalului

„Nașterea Domnului, dar de Crăciun”

Crăciunul sau Nașterea Domnului este o sărbătoare deosebită. Oamenii își fac daruri pentru a-și arăta dragostea. Primul Crăciun a fost atunci când Dumnezeu a oferit darul Său omenirii. Acest dar a fost Iisus Hristos, Fiul Său.

Nașterea Domnului reprezintă apogeul sărbătorilor din luna decembrie. Bucuria acestui praznic este manifestată de cei mici și de cei mari prin diferite activități. Pentru că spiritul Crăciunului există în fiecare dintre noi, mai ales în sufletele copiilor cu cerințe educative speciale, aceștia s-au gândit să facă o bucurie tuturor oamenilor și să ofere ca dar de Crăciun, festivalul dedicat lor. Astfel acest festival dorește să promoveze și să îmbunătățească socializarea și integrarea acestor minunați copii cu CES, prin artă, care este o modalitate eficientă de recuperare a lor, iar prin activitățile cuprinse în acest proiect „Nașterea Domnului, dar de Crăciun”, cadrele didactice care îndrumă elevii din 34 de instituții din țară și străinătate doresc să demonstreze că în ciuda deficiențelor de care suferă, acești copii pot să realizeze lucruri importante.
În urmă cu zece zile, colectivul cadrelor didactice de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” (director, prof. dr. Marușca Angela și director adjunct, prof. Erdeli Elena) lansa partenerilor invitația de a participa la Festivalul internațional „Nașterea Domnului, dar de Crăciun”. Iată că a sosit și ziua mult așteptată când 13 școli din țară și trei școli din alte țări (Polonia, Turcia și Ungaria) s-au înscris la concursul nostru, care are trei secțiuni: grupuri vocale de colindători, teatru și dans.
Colaboratorii și sponsorii au răspuns și ei prompt, răsplătind artiștii cu dulciuri și diplome (Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Consiliul Județean Bihor, Teatrul „Regina Maria” - gazda noastră -, Direcția pentru Cultură Culte și Patrimoniu Național Bihor, Episcopia Ortodoxă, Asociația Profesorilor Psihopedagogi din România, Universitatea Oradea, Grupul de firme Trei G, Decardi piața de flori, cadre didactice devotate școlii, dar și credincioși din corul Bisericii Sf. Apostol Andrei).
La sfârșitul celei de-a cincea ediții a festivalului, conducerea C.S.E.I. „Orizont” mulțumește celor 260 de cadre didactice din învățământul special bihorean și din țară (din nouă județe), care au trimis lucrări ale elevilor la expoziție; multumirile se îndreaptă și spre partenerii din cadrul proiectelor multiculturale Comenius pe care îi așteaptă la mobilități.
Coordonatorii festivalului (Daniela Maier și Adriana Ficuț) țin să mulțumească tuturor colaboratorilor, sponsorilor și părinților implicați în buna desfășurare a manifestării.
Și fiind până la Sfintele Sărbători au mai rămas doar câteva zile, vă „sorcovim” de pe acum: „Și-acum te las, fii sănătos/ Și vesel de Crăciun/ Dar nu uita când ești voios/ Române, să fii bun!”
Sărbători fericite și La mulți ani!
(prof. Maria Ungur)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:12 Ora standard a Europei de Est