Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Oradea – orașul unde se trăiește frumos... și curat!”

Lucian Roman - Un nou concept, o nouă filosofie

„Oradea – orașul unde se trăiește frumos... și curat!”

Sala de conferințe a Bibliotecii universitare a găzduit ieri (joi, 13 decembrie 2012), o întâlnire a partenerilor din cadrul proiectului C2C („Working and Learning in the World of Cradele to Cradle”).

Partenerii proiectului C2C sunt: Camera de Comerț și Industrie Bihor, Universitatea din Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” și Inspectoratul Școlar București. Liderul de proiect este KPC Groep, din Olanda, alături de parteneri din Olanda, Germania, Grecia, Marea Britanie, Irlanda și România. Este vorba despre un proiect finanțat de Uniunea Europeană, prin programul de finanțare Leonardo da Vinci, Transfer de inovație, început în anul 2011 și care se va încheia în anul 2013.
În deschiderea întâlnirii, dna lector dr. Anamaria Supuran (gazda și moderatorul evenimentului) a salutat și prezentat distinșii invitați-parteneri din Oranda și Germania și reprezentanții partenerilor locali prezenți la reuniune: dl Cristian Grava - reprezentantul Senatului universitar, dl Lucian Roman – prodecanul Facultății de Protecția Mediului, directorul Camerei de Comerț și Industrie Bihor – dl Constantin Badea, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” – dl prof. dr. Ruben Filimon, precum și doamna Georgiana Bolojan – reprezentantul Inspectoratului Școlar București.
În cuvântul său, prodecanul Facultății de Protecția Mediului, șef lucr. ing. Lucian Roman, referindu-se la proiectul de față, a vorbit despre o nouă ordine, un nou concept și o nouă filosofie: „Vom încerca împreună și sper să reușim ca să implementăm acest concept, atât la nivel preuniversitar, universitar și chiar și în mediul de afaceri; sper să găsim sprijinul tuturor, așa încât Oradea, peste câtva timp, să fie cunoscut ca orașul unde se trăiește frumos și unde să trăim curat, adică să creăm un oraș curat, unde copiii și nepoții noștri se vor simți bine!”
La fel de tranșant și direct s-a exprimat și directorul Camerei de Comerț, dl C-tin Badea, care consideră proiectul ca fiind foarte important „pentru că de 22 de ani, n-am făcut în țara asta decât să distrugem.... Dacă nu se va porni cu această idee, cu acest concept, de când se naște copilul, cu această educație de reciclare, regenerare și de îmbunătățire a mediului, n-o s-o ducem ușor. Ați văzut, cele patru anotimpuri acum sunt două... Și aș vrea să vă mai spun că tot ce se întâmplă și ceea ce se face nu se va putea face decât pe bază de conștiință și voluntariat. Sunt de acord să facem proiecte, dar hai să fim și noi lideri de proiect, să mai învețe și alții de la noi!”
Reprezentantul Inspectoratului Școlar București, dna Georgiana Bolojan, a ținut să sublinieze faptul că „la nivelul Bucureștiului, acest proiect și acest concept C2C a fost foarte bine primit la nivelul celor 46 de instituții, foarte bine localizat la nivelul celor 427 de instituții școlare, a accentuat și mai mult dimensiunea europeană la nivelul managementului școlar și suntem convinși că în urma activităților de astăzi și de mâine, vom avea foarte multe lucruri de dus înapoi la București”.
„Putem face ca această casă să fie curată și locuibilă și pentru copiii noștri!”
Așa după cum îl cunoaștem, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, dl profesor dr. Ruben Filimon, a fost scurt și concis în intervenția domniei sale, punând punctul pe „i”: „Pe perioada noastră de existență, avem o singură casă în care trăim toți, casa asta se numește planeta Pământ. În acest concept, C2C, putem face ca această casă să fie curată și locuibilă și pentru copiii noștri! Elevii școlii noastre vor promova acest concept ca și copiii lor să trăiască într-o casă curată și frumoasă”, a declarat dl director Ruben Filimon.
Proiectul promovează formarea profesională și educația bazată pe competențe
„Proiectul promovează formarea profesională și educația bazată pe competențe în domeniul Cradle-to-Cradle/ Responsabilitate Socială Corporativă la nivelul școlilor profesionale și universități, folosind o metodologie nouă („serious gaming”- „joc serios”) care să conducă la învățarea la locul de muncă. Acest lucru este posibil cu ajutorul unui personal didactic care să cunoască nevoile și cerințele companiilor (noi competențe pentru crearea de noi locuri de muncă), cerințele pieței forței de muncă, informații despre conceptul Cradlo-to-Cradle și responsabilitate socială corporativă (ISO 26.000 și EQAVET). Proiectul își propune implementarea sistemului de management al calității ISO 26.000 privind responsabilitatea socială (CSR), în școlile profesionale (VET) și universitățile implicate vizavi de nevoile EQAVET ale Uniunii Europene care vizează sistemul de calitate”, susține dna lector dr. Anamaria Supuran.
Să mai spunem că evenimentul de diseminare a obiectivelor, activităților și rezultatelor proiectului „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle” desfășurat de dimineață a fost urmat după-amiază de un workshop. De subliniat este faptul că la ambele manifestări
au participat și partenerii din Olanda și Germania: Ruud Bolsius, Sonja Eser și Rudi Daelmans, care au împărtășit din ideile și experiența lor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Oradea – orașul unde se trăiește frumos... și curat!”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:31 Ora standard a Europei de Est