Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozion și lansare de carte „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”

Marți, la Facultatea de Protecția Mediului

Simpozion și lansare de carte „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”

Departamentul Ingineria Mediului din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat, marți (11 decembrie 2012), Simpozionul științific „45 de ani de cercetări privind irigarea culturilor din nord-vestul României” , ocazie cu care a fost lansată cartea „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”, autor, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța și colaboratorii săi.

În deschiderea manifestării, directorul Departamentului Ingineria Mediului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța a salutat distinsul prezidiu (președintele Consiliului Județean Bihor – dl prof. Cornel Popa; proaspătul senatorul de Bihor Cristian Bodea; președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă; directorul Școlii Doctorale, dl prof. univ dr. Barbu Ștefănescu; decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Ioan Chereji, dl prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu - director al Stațiunii de Cercetare, Dezvoltare Agricolă Oradea).
Dacă domeniul ,,Agronomie, Horticultură, Silvicultură, Inginerie Forestieră” a fost cotat în categoria A de ierarhizare a Universității din Oradea, fără îndoială, la această clasare onorantă au contribuit și cercetările în domeniu, cei 45 de ani de cercetări privind irigarea culturilor din nord-vestul României, după cum avea să sublinieze directorul de departament, moderatorul evenimentului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța.
„Pe baza cercetărilor din câmpul de bilanț al apei în sol de la Oradea s-au elaborat cinci teze de doctorat, iar în domeniul culturilor horticole s-au realizat două teze de doctorat. Cercetările din domeniu au stat la baza elaborării a 10 lucrări științifice ISI și a altor 106 lucrări publicate în reviste B+ sau BDI. De asemenea, au fost publicate 26 cărți, cursuri universitare și îndrumătoare de lucrări practice, iar după trecerea la sistemul competițional de  finanțare, cercetările din câmpul de bilanț al apei în sol de la Oradea au avut contribuții importante la câștigarea  a nouă proiecte de cercetare finanțate de către Banca Mondială, CEEX, CNCSIS, PN II Idei și HURO. Toate acestea au fost de un real folos la acreditarea programelor de studii universitare, de licență și master din Facultatea de Protecția Mediului, a celor două Centre de cercetare ale facultății și a IOSUD Agronomie din cadrul Școlii Doctorale a Universității din Oradea”, a precizat directorul de departament.
„Vă port un respect și o considerație deosebite pentru tot ceea ce însemnați în formarea tinerilor specialiști, dar și pentru ceea ce a însemnat această muncă a dumneavoastră timp de jumătate de secol în folosul cercetării românești, în dezvoltarea învățământului academic din România... Acum când vedem ceea ce înseamnă schimbările climatice din România și din lume, poate că înțelegem mai mult ca oricând aplecarea dumneavoastră spre această zonă a cercetării în domeniul irigațiilor”, a apreciat președintele Consiliului Județean Bihor., dl prof. Cornel Popa.
Subliniind importanța celor 10 lucrări științifice  ISI elaborate, a celor 106 lucrări  și 26 de cărți publicate, precum și a celor nouă proiecte de cercetare câștigate, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a nominalizat și a felicitat cercetătorii facultății, pe autorul cărții „„Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor” și colaboratorii săi. La rândul său, dl decan Ioan Chereji a sublinia actualitatea, importanța și valoarea simpozionului și ale cărții, în condițiile în care „dacă nu ne poluă, acest pământ rodnic din vestul României poate să rămână fără producție. Datoria specialiștilor, cei vechi, dl Cornel Domuța..., cei noi, pe care-i știm cu toții, au datoria să facă tot ce-nseamnă irigații pentru acest teren, ca acesta să producă cât mai mult și să fie cât mai fertil”.
În cuvântul său, dl prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu, directorul Stațiunii de Cercetăre, membru asociat al Academiei de Științe Agricole, s-a referit la activitatea colectivului de cercetători al facultății, dar și la starea în care se află sistemul de irigații. „Dacă înainte de 1989, în țară existau 3.000.000 de hectare de teren arabil amenajat pentru irigații, în sisteme didactice mai mari de 50.000- 100 de hectare, care la vremea respectivă erau funcționale..., la ora actuală mai există aproximativ 800.000 de hectare funcționale. Rolul important al cercetării în acest domeniu în zona de vest a țării, impulsionat de profesorul Domuța în ultimii 30 de ani, a fost de a argumenta științific aceste aspecte legate de oportunitatea irigării, de creșterea eficientizării acestui aspect, de problemele de umiditate, de utilizare eficientă a apei la o gamă largă de culturi. Eu îmi permit să felicit întreg colectivul care a activat în acest domeniu și cu speranța că se va continua să se îmbunătățească acest fel de activitate, mă declar cu totul de acord cu activitatea de cercetare desfășurată în cadrul facultății și universității noastre”, a conchis directorul Stațiunii de cercetare. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozion și lansare de carte „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:36 Ora standard a Europei de Est