Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spectacol în cinstea partenerilor de proiect din Spania și Portugalia

Vineri, la S.AM. „I. Bococi” din Oradea

Spectacol în cinstea partenerilor de proiect din Spania și Portugalia

Românul e ospitalier, sincer și prietenos!
Le-au dovedit-o ieri (vineri, 18 ianuarie 2008), partenerilor de proiect din Spania și Portugalia, dascălii, elevii și conducerea Școlii de Arte și Meserii „Ioan Bococi” din Oradea, director, prof. ing. Ileana Varga și prof. Mihaela Popovici, director adjunct, coordonator de proiect din partea română.

Sub semnul Luceafărului
Grupul vocal "Lioara" și solistele de primă mână ale școlii, prof. Mihaela Șumălan și maistrul instructor Maria Matei, dirijorul grupului vocal al școlii, au prezentat un spectacol de muzică și poezie, sub semnul Luceafărului. Au fost selectate versuri din lirica eminesciană pe tema dragostei și naturii, iar piesele interpretate, în special romanțe, l-au avut ca autor al versurilor tot pe Poetul nostru național, Mihai Eminescu. Emoționantul recitalul a fost urmat de obiceiul popular tradițional bihorean „Lioara”, iar la final, elevii manechini au prezentat distinșilor oaspeți cartea de vizită a școlii, defilând prin fața lor, echipați corespunzător, potrivit profilurilor și meseriilor, produsele reprezentative fiind expuse pe toate laturile careului magic din sala festivă. La sărbătoarea lor de suflet, închinată partenerilor de proiect, au participat și doi reprezentanți ai Inspectoratului Școlar, prof. Doina Gyori și Florin Negruțiu, inspectori școlari de specialitate (respectiv insp. coordonator cu proiectele școlare).
„Tineri în Europa”
De la coordonatorul de proiect, prof. Mihaela Popovici, aveam să aflăm faptul că partenerii de proiect din Spania și Portugalia se află în România, respectiv în Oradea, în vizită pregătitoare.  Acum se vor pune bazele, se vor trasa directivele, se vor formula obiectivele noului proiect școlar internațional, intitulat „ Tineri în Europa”, care e posibil să aibă nu mai puțin de11 țări participante (pe lângă Portugalia, Spania și România, Italia, Lestonia, Lituania, Turcia...), și în care Portugalia este țara coordonatoare, prin reprezentantul său, dl Luis Militao, din orașul Caldas Da Rainha. Rămâne de văzut câte țări vor ajunge să primească finanțare și să participe la derularea acestui proiect care se întinde pe doi ani. Din Spania, de la liceul din Madrid, sunt prezenți la Oradea: Ana Sanchez Morante, Mateo Ramos și Jesus Martin. Până la15 februarie, fiecare țară trebuie să-și trimită formularele de înscriere la Agenția Națională Socrates, unde urmează să se decidă cine va primi finanțare.
Cum a ajuns S.A.M. „Ioan Bococi” în acest proiect?
Aflăm tot de la coordonatorul de proiect.
„Am înregistrat școala pe site-ul cu proiecte, am trimis prezentarea școlii, și vedem că portughezilor li s-a părut interesant că avem atât clase speciale, cu copii cu cerințe educative speciale (CES), cât și clase normale. Așa am ajuns să fim contactați de portughezi, și ei sunt un liceu vocațional, un fel de colegiu cu diferite meserii.
În formularea obiectivelor și domeniilor de activitate, am ales artele și meseriile, integrarea copiilor cu CES și un schimb de experiență între sistemele educaționale...”
În cadrul proiectului, vor avea loc, începând cu luna septembrie 2008, schimburi reciproce de elevi, de dascăli  și de directori, în etape diferite, fiecare ajungând să cunoască realitățile din țările, școlile partenere, prin contact direct, prin vizite și excursii, prin întâlnirile de poiect care vor avea loc în țările respective. „Acum, la Oradea, la întâlnirea directorilor, vom stabili mobilitățile și perioada lor”, a mai adăugat prof. Mihaela Popovici.
Până marți (la plecare), oaspeții spanioli și portughezi vor avea parte de un program deosebit, care va cuprinde, în afara întâlnirilor de lucru, vizite și excursii în județ (la Peștera Urșilor și Băile Felix), un tur al orașului pentru cunoașterea principalelor obiective cultural –turistice din municipiul Oradea.  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Spectacol în cinstea partenerilor de proiect din Spania și Portugalia.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:01:02 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...