Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“GeneXis” – pentru o atitudine pro-știință!

Un nou proiect școlar la “Dimitrie Cantemir” Oradea

“GeneXis” – pentru o atitudine pro-știință!

În decembrie 2007, un grup de profesori de la Școala cu clasele I-VIII “Dimitrie Cantemir” din Oradea a lansat un proiect școlar pentru inocularea “microbul GeneXis” elevilor din clasa a VI-a A și contaminarea în masă a elevilor școlii pentru o schimbare de atitudine.

Prin activități la clasǎ, teoretice și  practice, vizite, excursii și confecționarea de diferite materiale, echipa de proiect (alcătuită din: Szatmari Dorina - prof. matematicǎ – coordonatoarea proiectului, Galiș Viorica – prof. fizicǎ, Radu Ani – prof. psiholog, Ciomoș Melania – prof. limba românǎ, bibliotecar, și nu în ultimul rând prof. Codǎu Teodora – director) urmărește: “dezvoltarea unei atitudini pro-științǎ, abordând un domeniu prea puțin tratat în gimnaziu, dar de mare interes pentru elevi și omenire: astronomia, după cum am aflat de la coordonatoarea proiectului.
Activitǎțile vor căuta să îmbine armonios noțiuni din  matematică, astronomie, fizicǎ, chimie, prin implicarea directǎ a profesorilor de specialitate, membri ai echipei de proiect. Colaborarea dintre diferite discipline are drept scop promovarea transdisciplinaritǎții.”
“Pentru o viață cât mai împlinită!”
Prin vizitele și excursiile planificate se urmărește punerea elevilor în contact cu lumea științei, formarea unei atitudini de protejare a planetei, a mediului înconjurǎtor, stimularea  imaginației și creativității elevilor prin implicarea lor în diferite scenarii, în crearea portofoliului personal, în redactarea unei reviste a școlii, cu profil de astronomie, dezvoltarea spiritului de echipǎ prin crearea unor însemne distinctive, prin împǎrțirea responsabilitǎților în grup și instaurarea unor relații mai apropiate între profesori și elevi.          
Toate aceste obiective au fost stabilite în urma experienței didactice a dascălilor implicați în proiect. În decursul anilor, și mai cu seamă în ultimii 10-15 ani, “se constată faptul că elevii se orienteazǎ din ce în ce mai puțin spre studiul matematicii, fizicii, cercetǎrii în științe, preferând activitǎți care nu îi solicită prea mult intelectual. În cazul multor elevi, mediul din care provin, modelele promovate, îi fac sǎ se autolimiteze în aspirații. Prin acest proiect, dorim sǎ îi determinǎm pe copii sǎ-și descopere aptitudini, sǎ fie receptivi la oportunitǎți, sǎ aibǎ încredere în ei, pentru a avea o viațǎ cât mai împlinitǎ”, ține să ne convingă prof. Dorina Szatmari, coordonatoarea de proiect.
“Suntem în grafic!”
Din decembrie 2007, pânǎ acum, s-au  realizat multe lucruri, într-un timp atât de scurt: sigla proiectului, tricouri cu sigla proiectului (pe care  elevii și profesorii le poartǎ cu mândrie!); a fost adaptat un cântec personalizat pentru “GeneXis”; s-au ținut lecții demonstrative: prof. Szatmari Dorina, ca profesor de matematicǎ, a extins aplicațiile practice ale matematicii în zona astronomiei: eclipsele - puncte coliniare în spațiu, unghiurile orbitelor planetelor Sistemului Solar fațǎ de planul orbitei terestre, “Revelionul” pe alte planete (calcul matematic legat de perioada de revoluție) și altele; prof. Galiș Viorica (profesor de fizică) a abordat anumite lecții din programǎ, astfel încât sǎ permitǎ aplicații practice în legǎturǎ cu tema proiectului:  mǎsurarea masei și densitatea pietrei  (a rocilor); elevii și-au întocmit portofolii personale (extrem de complexe și interesante); prof. psiholog Radu Ani a aplicat chestionare și a făcut observații încercând să determine evoluția interesului elevilor în scopul perfecționării activității didactice; sâmbătă, 12 ianuarie (așa după cum am consemnat deja), elevii au făcut o vizită la Aeroclubul “Smaranda Brăescu” din Oradea.
 “Deocamdatǎ, putem spune cu bucurie  că suntem “în grafic”, conchide cordonatoarea de proiect. Următorul pas va fi o vizitǎ la Universitatea Oradea pentru a vedea pendului lui Foucault și laboratoarele din dotare, dar mai avem multe, multe lucruri propuse, chiar spectaculoase și originale!”
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “GeneXis” – pentru o atitudine pro-știință! 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:19 Ora standard a Europei de Est