Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Iulia Zaha, de la Școala „Dacia” - Marele premiu la concursul internațional „Imaginea păcii”

Joi , la Șc. „Dacia” – 48 de premianți la concursul internațional de desene

Iulia Zaha, de la Școala „Dacia” - Marele premiu la concursul internațional „Imaginea păcii”

Doamna Rodica Dacin, past guvernator Lions România, dna Irina Claudia Crișan – președintele Clubului de doamne Lions Oradea 22 și Bianca Pușcaș (membru al clubului) au premiat joi (6 decembrie 2012) participanții la cea de-a 10 ediție a concursului internațional de desene „Imaginea păcii”.

Clubul Lions Oradea 22 i-a premiat,  de Moș Nicolae, pe toți cei 48 de participanți de la Școala Gimnazială „Dacia”, elevi cu vârsta cuprinsă între 11 și 13 ani.
„Clubul Lions internațional organizează un astfel de concurs de 25 de ani încoace. În fiecare an, această temă se schimbă...
Clubul nostru, Lions Oradea 22, organizează acest concurs de 10 ani încoace. Voi sunteți a 10-a generație... Până la anul viitor, în aceeași vreme, voi puteți exersa, vă puteți documenta, și să aveți desene care de care mai frumoase... Sunt foarte frumoase toate desenele”, a spus doamna Rodica Dacin, în deschiderea evenimentului.
Premiile de participare (constând dintr-un certificat de apreciere pentru participarea la concursul Lions international „Afiș pentru pace” și câte un pachețel de la Moș Nicolae) au fost înmânate de președintele Clubului de doamne, Irina Claudia Crișan. Moșul a avut câte o atenție și pentru directorul școlii, dl prof. dr. Florian Hava (o diplomă) și profesorul de desen, dna Ioana Mureșan.
Marele premiu a fost cucerit la această ediție de eleva Iulia Zaha, din clasa a VII-a A. Iulia a obținut și o mențiune la etapa națională a acestui concurs (precum și un premiu în bani în valoare de 250 de lei); premiul I – Alexandra Dudaș, din clasa a VII-a A (200 de lei); premiul II – Toth Ardelean Cynthia, clasa a VI-a A (150 de lei); premiul III – Mara Darna, cls. a VI-a A (100 de lei); mențiune – Casandra Mușet, clasa a VII-a A (50 de lei).
„Sunt bucuros văzându-vă pe voi bucuroși!”
În cuvântul său, dl director și-a exprimat bucuria pentru succesul elevilor școlii, care au participat pentru prima oară la acest concurs internațional. „Faptul că un elev de la Școala „Dacia” a obținut mențiune la nivel național, la prima participare la acest concurs internațional, este un lucru extraordinar. Eu nu pot decât să vă felicit pe toți. Sperăm că anul viitor participarea va fie și mai masivă și rezultatele vor fi și mai bune”.
43 de premii de participare
Vă propunem să-i cunoașteți și pe ceilalți 43 de participați de la Școala Gimnazială „Dacia” la această ediție a concursului internațional de desene „Imaginea păcii”.
Ardelean Diana și Pașca Ioana (VII B), Bubui Marius (V D), Ruska Kinga (VI D), Isoc Mălina (VII A), Silaghi Cynthia (VI D), Mamo Ithiel (VII A), Torj Diana (VI D), Matica Lavinia, Sav Andra, Maier Aura, Lațcău Antonio și Matei Raluca (VI A), Cora Briana (VI D), Oana Sebastian (VI A), Pop Renate (VII E), Balaj Andi (VI E), Pantea Paula (V B), Corb Andrei și Ițu Anca (VI A), Dascălciuc Teodor (VI D), Pop Maria (V D), Mihiș Alexandra (VI D), Trifa Alexandra, Bala Darius și Domocoș Dariana (VI A), Conta Evelyn (V C), Roman Luana (VI A), Corb Andreea (V C), Măgurean Andrei și Kincses Zsolt (VI D), Somogyi Paul (V D), Sala Antonia (V B), Coțe Adina, Filip Denisa, Mărieș Ștefania și Marian Alexandra (VI C), Vidican Șerban (V C), Popa Daniel și Iagăr Daiana (VI A), Gal Cătălin și Bereczi Adonis (VII B), precum și Mezei Melissa, din clasa a V-a B. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Iulia Zaha, de la Școala „Dacia”  - Marele premiu la concursul internațional „Imaginea păcii”. 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:14:07 Ora standard a Europei de Est