Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vine Crăciun cel Bătrân”

Moștenire și tradiție românească

„Vine Crăciun cel Bătrân”

Miercuri (5 decembrie 2012), în Ajun de Moș Nicolae, în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea a avut loc un adevărat spectacol de Crăciun.

În cadrul proiectului educațional județean „Moștenire și tradiție românească”, coordonat de prof. Florentina Duma, Româneac Cornelia, Româneac Iosif și Druță Georgeta, miercuri, s-a desfășurat spectacolul „Vine Crăciun cel Bătrân”, cu participarea partenerilor de proiect : Grădinița Nr. 28 – „Nufărul”, Grădinița Nr. 27 – „Voinicel” și Grădinița Nr. 30 din Oradea, Școala Gimnazială din Săliște de Vașcău și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.
În deschiderea manifestării, doamna profesor Cornelia Româneac, directorul Grădiniței Nr. 28 – „Nufărul”, a salutat artiștii parteneri prezenți la spectacol, pe dl consilier Dan Octavian, mulțumindu-i pentru tot sprijinul constant pe care domnia sa îl acordă grădiniței prin proiectele derulate în parteneriat cu Primăria Oradea, între care și achiziționarea frumoaselor costume populare pe care micii artiștii le-au îmbrăcat pentru această serbare de suflet.
Primii colindători ai serii au fost copiii din grupa mare A (îndrumați de ed. Maria Cherloabă și Adriana Tirla), cu un frumos obicei de Crăciun – „Venirea Domnului”; ei au fost urmați de colegii lor de la Grădinița Nr. 27 (coordonați de prof. Georgeta Druță și Elisabeta Tăut), cu un recital de colinde („de dragul Mariei și al Mântuitorului”); recitalul colindătorilor de la Grădinița Nr. 28 a continuat „cu multă voie bună”, adusă de preșcolarii din grupa mare B (îndrumați de ed. Crina Demian și Nagy Ioana); ei au colindat „Cerul și pământul” și „Noi umblăm a corinda”. Colegii lor din grupa coordonată de ed. Dana Suciu și Dana Leucea au adus pe scenă obiceiul „Mersul cu capra”, colindând „Vine Crăciun cel Bătrân/ Dar el vine cam încet/ Că i-i calul ciumpăvitu...”
„Iisuse, lumina Ta s-o aduci în viața mea!”
Cei mai mari dintre parteneri, elevii clasei a II-a B, elevii dlui învățător Iosif Româneac, au vestit unei săli întregi, arhipline, Nașterea Pruncului Sfânt; solistul grupului a fost Robert Păulaș. Ei ne-au adus lumini în inimi, lumina de Crăciun.
„Lumini, lumini de Crăciun/ Lumină și în inima ta/ Să fim mai voioși și mai buni!”
„Colindă, colindă și tu de Crăciun/ Îngerii cântă în cor/ S-a născut Iisus Hristos pe pământ/ Cu credință să-L primim”.
Iar la final, toți copiii l-au rugat pe Mântuitorul: „Iisuse, lumina Ta s-o aduci în viața mea!”
Neîntrecuți și la joc, aceiași strașnici colindători din clasa a II-a B și-au încheiat recitalul cu o suită de dansuri populare... de „dragul Mariei și al Mântuitorului”, născut pentru noi, să ne izbăvească și să ne mântuiască! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Vine Crăciun cel Bătrân”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:48 Ora standard a Europei de Est