Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea deține titlul de școală europeană

Marți, la C.Ș.E.I. ,,Orizont” – diseminare de proiecte

C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea deține titlul de școală europeană

Marți, 4 decembrie 2012, în cadrul unei manifestări care a vizat diseminarea a două proiecte și lansarea unui nou proiect, aveam să află că C.Ș.E.I. ,,Orizont” Oradea deține din acest an titulatura de școală europeană – „prin strădania și proiectele derulate de întreg colectivul” - după cum avea să sublinieze directorul adjunct, dna prof. Elena Erdeli.

În deschiderea evenimentului doamna director, prof. dr. Angela Marușca, a salutat participanții și distinșii invitați: dl inspector școlar prof. Ilie Crăciun, dna prof. Ligia Antonia Mirișan – director manager al Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai”, alți directori de instituții, cadre didactice...
Așadar, activitatea de diseminare a avut pe agendă trei puncte tari: 1. lansarea proiectului de parteneriat bilateral Comenius: „Ways via IT” (Comunicăm prin cuvânt și artă utilizând tehnologia informației) - proiect 2012-2014
 2. diseminarea proiectului de parteneriat multilateral Comenius: „S.O.S. Natura” (2010-2012)
3. diseminarea proiectului de parteneriat multilateral Comenius: „Magia naturii ne invită la joacă” - proiect 2010-2012, cotat ca fiind „Cel mai bun proiect Comenius din țară” în 2012...
Vorbind despre munca titanică pe care o depun coordonatorii de proiecte Comenius, doamna director adjunct, prof. Elena Erdeli, ne-a spus povestea proiectului ,,S.O.S. Natura”, proiect pe care l-a zămislit și al cărui coordonator de proiect este dna prof. Petruț Raluca, cea care avea să ne prezente apoi obiectivele și activitățile proiectului. Beneficiari direcți ai proiectului sunt 970 de elevi din toate școlile partenere (50 din România, iar ceilalți din școlile partenere din: Ungaria, Polonia, Spania, Turcia, Estonia, Lituania, Cehia și Bulgaria), 185 cadre didactice din toate școlile partenere (15 din România), beneficiari indirecți - alți profesori, alți elevi, părinții elevilor, comunitatea locală, alte instituții.
„Cuvânt și artă prin intermediul IT”
Proiectul „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT” – „Cuvânt și artă prin intermediul IT” - este un proiect de parteneriat bilateral Comenius; proiectul, conceput de dna director adjunct Elena Erdeli, își propune dezvoltarea abilităților lingvistice, de comunicare în limbile română și maghiară, precum și perfecționarea abilităților artistice și tehnologice ale copiilor cu cerințe educative speciale. Parteneri în cadrul acestui proiect sunt instituția coordonatoare - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea - și instituția parteneră din Ungaria, Budapesta, BÁRCZI GUSZTÁV ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, KÉSZSÉGFEJLESZTÕ SPECIÁLIS. Beneficiarii proiectului sunt elevii celor două instituții, aproximativ 100 de elevi, care vor participa la activitățile prevăzute pe parcursul celor doi ani de proiect, iar 20 de elevi vor fi cuprinși în mobilitățile proiectului 10 elevi din Oradea, România vor petrece 10 zile la școala parteneră din Ungaria în 2013, iar 10 elevi din Budapesta, Ungaria, vor fi găzduiți de C.Ș.E.I. „Orizont” Oradea în 2014.
„Cel mai bun proiect Comenius din țară”
Cea de-a doua „bombă” a maniferstării a fost detonată de  directorul centrului, dna prof. dr. Angela Marușca în momentul în care ne-a făcut cunoscut faptul că proiectul „Magia naturii...” a fost cotat de către Agenția națională drept „Cel mai bun proiect Comenius din țară”. Mai întâi, proiectul a fost selectat între primele trei din 260, ca în finală să ajungă pe primul loc din cele trei proiecte finaliste.
„Mai mult, în 2011, în cadrul unei mobilități desfășurate în Polonia, aveam să aflăm de la partenerii germani că în 2011, în Germania, proiectul a fost socotit ca „Cel mai bun proiect (al anului)”, a mai adăugat doamna director.
Așadar, „Magia naturii”... e cu adevărat o magie... greu de egalat!    
Proiectul școlar multilateral Comenius „Magia naturii ne invită la joacă” s-a realizat prin programul de învățare continuă Comenius, în parteneriat cu patru instituții de învățământ special din patru țări europene: România (coordonator), Marea Britanie, Polonia și Germania. Realizarea acestui parteneriat s-a născut din dorința profesorilor din aceste instituții de a cunoaște mai bine tehnicile de recuperare folosite în munca cu elevii din școlile speciale, de a lărgi gama metodelor și tehnicilor terapeutice, de a îmbogăți experiențele profesionale.
Prin acest parteneriat s-au derulat activități de ateliere unde au fost realizate diferite obiecte: instrumente muzicale, jucării și jocuri, decorațiuni specifice culturii și obiceiurilor tradiționale din fiecare țară parteneră.
Toate obiectele confecționate în cei doi ani, au fost prezentate în cadrul unor expoziții organizate la diferite activități locale, naționale și internaționale cum sunt: Festivalul internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun” și Festivalul internațional „Flori de mai”.
Obiectele realizate, tehnicile de confecționare și aplicația lor în activitățile de predare și recuperare pot fi găsite în cartea comună, „Magia naturii ne invită la joacă” (care include și un DVD); coordonatorul de  proiect este prof. Balla Enikõ. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:54 Ora standard a Europei de Est