Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucurie copiilor cu boli terminale din cadrul Fundației Hospice Emanuel

Fundația Comunia, în colaborare cu Școala Gimnazială Nr. 11, au oferit

Bucurie copiilor cu boli terminale din cadrul Fundației Hospice Emanuel

În perioada 26-29 noiembrie 2012, s-a desfășurat „Săptămâna legumelor și fructelor donate”, în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea.

Scopul este acela de a sensibiliza elevii și cadrele didactice cu privire la situația dificilă în care se află copiii cu boli terminale. Prin acest demers se intenționează consolidarea abilităților copiilor de a trăi împreună cu ceilalți într-o societate unită și solidară în care contează valențele umanitare, implicarea, angajamentul și responsabilitatea. S-au implicat 350 de elevi voluntari, 30 de cadre didactice din școală care au colectat peste 700 de kg de fructe și legume.
Un efect al crizei economice care a lovit România, este vulnerabilitatea persoanelor care suferă de boli incurabile, o categorie de persoane care se confruntă cu un cumul de probleme: medicale, sociale, emoționale, financiare, familiale, spirituale. Pacienții cu boli incurabile cheltuie mare parte din veniturile lor și ale familiilor lor pe medicamente, rămânând astfel cu foarte puține resurse pentru viața lor de zi cu zi. Lipsa resurselor financiare înseamnă lipsa de alimente care implicit duce la o înrăutățire a simptomelor bolii și poate chiar la scurtarea vieții în cazul bolnavilor de cancer. Pentru a-i ajuta pe cei care se luptă cu boala, Fundația Comunia împreună cu elevii de la Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, au oferit Fundației Hospice Emanuel pachete generoase de produse alimentare, constând în peste 700 de kilograme de fructe și legume pentru beneficiarii Hospice. Noi, personalul de la Hospice Emanuel, ne-am bucurat enorm să vedem că inimile copiilor și tinerilor au fost sensibile și deschise, atunci când au fost îndemnați să-i ajute pe cei aflați în suferință. Mulțumim d-nei profesoare Ilisei Tereza coordonatoarea acestei activități și dnei director Adelina Iacob, cadrelor didactice care s-au implicat activ cât și elevilor de la Școala Gimnazială Nr.11 Oradea, pentru că au înțeles că viața înseamnă și implicare socială, reușind astfel să privească dincolo de propriile lor nevoi. Pe lângă faptul că trupul le este greu măcinat de boală, unii dintre beneficiarii serviciilor hospice au de înfruntat zilnic un alt dușman, la fel de aprig și de îndârjit: lipsa banilor și a resurselor pentru asigurarea nevoilor minime necesare unui trai decent. Pe lângă asigurarea îngrijirii medicale, Hospice Emanuel cu ajutorul partenerilor, oferă lunar servicii de asistență socială familiilor îngrijorate cu privire la ce poate să le aducă ziua de mâine. Ne bucurăm de fiecare oportunitate prin care putem să ridicăm poveri de pe umerii mult prea încercați ai semenilor noștri. Și prin acest gest plin de generozitate, împreună, am reușit să facem o diferență în viețile a 50 de familii, asigurându-i că nu sunt singuri în fața bolii și că ne pasă de suferința lor! Mulțumim Fundației Comunia și Școlii Gimnaziale Nr. 11 pentru implicare și pentru că sunt alături de copiii și adulții care se luptă cu această cruntă boală.
Anca Suciu – manager proiecte

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:29:22 Ora standard a Europei de Est