Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,1 Decembrie ne e Unirea și strălucirea României Mari”

Joi, clasa a III-a B, din nou pe „baricade”

,,1 Decembrie ne e Unirea și strălucirea României Mari”

Familia lărgită a clasei a III-a B de la Colegiul Național,,Iosif Vulcan” Oradea (peste 80 de persoane - elevi, părinți, frați și bunici) au participat la activitatea desfășurată joi, 29 noiembrie 2012, la cantina școlii.

Momentul artistic de la început (Cântecul ,,Pui de lei” și poezia ,,Patria română”) a  încălzit atmosfera, elevii vibrând de emoție .
La activitatea pe grupe (sub genericul ,,Simbolurile României”) au lucrat câte două familii într-o grupă. Cele 12 grupe au fost: 1) CONSTITUÞIA 2) SIMBOLURILE ROMÂNIEI 3) DRAPELUL ROMÂNIEI 4) LEGEA 75/1994 5) STEMA, ISTORICUL STEMEI 6) ISTORIA DRAPELULUI 7) SIGILIUL 8),,DEȘTEAPTĂ-TE, ROMÂNE!” 9) ISTORIA IMNULUI 10) ZILE IMPORTANTE 11) ETAPELE UNIRII 12)UNIREA CEA MARE.
Fiecare grupă a realizat un poster cu ajutorul materialelor oferite, manifestând o creativitate deosebită. Toți au învățat lucruri noi despre simbolurile statului român, despre etapele Unirii, despre 1 Decembrie 1918. Materialul realizat a fost prezentat apoi tuturor participanților. Materialele afișate au facilitat o incursiune în istoria poporului român.
La activitatea practică pe grupe - sub genericul ,,Roșu, galben și albastru” - grupele au avut câte opt familii.
1)Grupa hărții României prin tehnica Quelling - coordonatori: Doboș Angela și Doboș Andreea
 2)Grupa românașilor și româncuțelor confecționate din fire, coordonatori: Clonda Angela și Clonda Celia
3)Grupa cocardelor, coordonatori: Cuciula Ana și Cuciula Ilie.
 Mulți participanți a avut și momentul artistic ,,Mândru-i jocul în Bihor”, când pe ritmurile săltărețe ale muzicii populare bihorene, elevi, părinți și bunici s-au întrecut în a-și etala priceperea.
Hotărârile pentru noul an au fost un pact al părinților și copiilor. Acestea i-au pus pe elevi în fața unui angajament, fiind stimulați să ia o serie de decizii pentru anul care urmează, decizii care privesc propria persoană, familie și prieteni, sănătate, școală și alte activități. Semnăturile au pecetluit această înțelegere.
După atâta muncă a venit și răsplata: cartofi pai cu șnițel - comandați la cantina școlii și torturi oferite de Andreea Doboș și Andreea Maior, precum și sucuri dăruite de Andreea Dragoș.
,,La mulți ani, România !” (i-au urat toți participanții patriei noastre dragi). Prof. Maria DUMA
P.S.Dna profesor Maria Duma nu s-a mulțumit să ofere toate acestea doar elevilor săi și părinților prezenți la activitate, ci a dorit să împărtășească bucuria reușitei colegilor învățători și profesori din toate colțurile țării. Veți găsi toată truda și documentarea, până la produsul final, accesând http://www.didactic.ro/materiale-didactice/unirea-de-la-1-decembrie-1918activitate-la-clasa-a-iiia

http://www.didactic.ro/materiale-didactice/1-decembrie-2012workshop-parintielevi

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,1 Decembrie ne e Unirea și strălucirea României Mari”.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:27 Ora standard a Europei de Est