Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Sunt mândru că sunt român”

Clasele pregătitoare A și C de la „O. Ghibu”

„Sunt mândru că sunt român”

Elevii claselor pregătitoare A și C de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea au desfășurat joi (29 noiembrie 2012) o activitate comună în sala festivă, sub genericul „Sunt mândru că sunt român”.

„Activitatea noastră a urmărit cunoașterea de către copii a însemnelor țării noastre: imnul, harta și drapelul”, ne-a declarat dna prof. Violeta Taichiș, învățătoarea clasei pregătitoare A. Împărțiți pe trei grupe, elevii celor două clase au confecționat flori - petale din hârtie glasată, în cele trei culori ale drapelului, după care florile lor au fost aplicate pe harta României și aranjate în așa fel încât să se distingă clar cele trei culori ale drapelului.
Răsplata pentru munca depusă a fost un tort în cele trei culori”.
Reîntorși în sălile lor de clasă, elevii clasei pregătitoare A s-au pozat cu tortul, cu domna învățătoare prof. Violeta Taichiș și cu dl director Mircea Pop; la fel au procedat și elevii clasei pregătitoare C; ei s-au pozat cu tortul, cu doamna învățătoare prof. Camelia Manoliu și cu dl director Mircea Pop.
Costume populare pe linguri de lemn
Elevii doamnei profesor Violeta Taichiș au desfășurat apoi o activitate împreună cu părinții: aplicarea unor costume populare desenate pe linguri de lemn.
Clasa a fost împărțită pe ateliere de lucru grupate în trei echipe; fiecare echipă avea de mototolit hârtie creponată într-una din cele trei culori ale drapelului, după care hârtiile mototolite au fost aplicate pe harta României. Tot cu ajutorul părinților, elevii au colorat costume populare pe care le-au aplicat pe linguri de lemn.
Înainte să se treacă la muncă, elevii au avut parte de un invitat special, dl prof. Blaga Mihoc (bunicul unui coleg de-al lor), care le-a vorbit pe limba lor, adică la nivelul lor de înțelegere, despre Unirea cea Mare, parcurgând drumul istoriei, începând cu dacii și romanii, provinciile românești, Unirea sub Mihai voievod Viteazul, Unirea cea Mică și Unirea cea Mare, Regele Ferdinand și Regina Maria. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sunt mândru că sunt român”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:45 Ora standard a Europei de Est