Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansare de carte, recitări, gânduri și depuneri de jerbe și flori

Marți, la C.C.M. și la statuia Poetului,

Lansare de carte, recitări, gânduri și depuneri de jerbe și flori

Ieri, marți,15 ianuarie, în și de Ziua “Luceafărului poeziei românești”, la Casa de Cultură a municipiului și la statuia lui Mihai Eminescu (din strada Independenței) au avut loc două manifestări omagiale, organizate de Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Bihor, Casa de Cultură a municipiului și revista “Familia”.

„Medalia  - ca document de bibliotecă”
Cartea „Medalia - ca document de bibliotecă”, a lui Constantin Mălinaș, lansată ieri, la Casa de Cultură a municipiului, s-a bucurat de două prezentări la superlativ, din partea conf. univ.dr. Cornel Durgheu și prof. univ. dr. Sever Dumitrașcu.
Dl Cornel Durgheu o consideră drept „o carte-album extrem de valoroasă”, un document didactic, cu caracter instructiv-educativ, cuprinzând 200 de pagini și o bibliografie uriașă, cu 195 de resurse bibliografice, și 215 imagini. Lucrarea este un curs special de medalii, structurat pe 15 capitole, prima monografie de medalii...
Cartea celor 72 de medalii eminesciene este, în aprecierea dl prof. univ.dr. Sever Dumitrașcu, „un tratat științific”, iar autorul, „o întreagă instituție”.
De la autorul cărții, aflăm că „Medalia  - ca document de bibliotecă” a fost lansată în 14 decembrie 2007 la Biblioteca Națională a României; lucrarea „este rezultatul a 30 de ani de colecționări și 10 ani de muncă...” fiind propusă ca un manual pentru cei ce doresc să studieze medalia fie ca istorie sau tehnologie fie ca organizare în colecție. Vorbind despre medalii, în general, autorul s-a referit în mod expres la medaliile Eminescu (prima, apărută în 1871, iar în total au fost propuse circa 300 de medalii Eminescu). Participanții prezenți la lansare au avut plăcuta surpriză de a admira o colecție însemnată de medalii Eminescu, prezentate în cele trei stadii: mulaj, medalion din bronz (unul chiar de la Chișinău) și tragere tiraj. Un mulaj de Chișinău (datat chiar 15 ianuarie 2008), fusese respins, iar el a putut fi admirat, marți, la Casa de Cultură a municipiului, chiar din mâna dlui Constantin Mălinaș.
În acest cadru festiv, la ceas aniversar, prof. Ligia Mirișan (directorul D.J.C.C.P.C.N. Bihor) a ținut să-l felicite pe poetul Ion Davideanu, cu ocazia zilei sale de naștere, la împlinirea celor 70 de ani, înmânându-i și o diplomă de onoare.
Eminescu – „icoana căruia îi înclinăm frunțile!”  
 La statuia Poetului (din strada Independenței), la lumina torțelor,  actorul Eugen Þugulea și-a început recitalul cu poezia lui Marin Sorescu – „Trebuiau să poarte un nume”: „Eminescu n-a existat./A existat numai o țară frumoasă/ La o margine de mare/ Unde valurile fac noduri albe./ Ca o barbă nepieptănată de crai./ Și niște ape ca niște copaci curgători/ În care luna își avea cuibar rotit…”
Mănușa fiind aruncată, au urmat poeții orădeni (în ordine alfabetică), fiecare cu gânduri despre Eminescu: Pașcu Balaci (cu un sonet, și o parafrază: “Puterea dragostei”), Ion Davideanu (arzând în această stare a poeziei eminesciene, a rostit cuvinte potrivite pentru un Luceafăr incandescent), Ioan Moldovan (Eminescu – “icoana căruia îi înclinăm frunțile”), Ioan F. Pop (Scrisoare deschisă:”Dragă Domnule Eminescu…”), Lucian Scurtu (i-a dedicat poemul “Un geniu pustiu”), Gheorghe Vidican (în 15 ianuarie, la “Crăciunul literaturii române”, vin cu poemul “Mâna poetului”), Alexandru Sfârlea (a citit ceea ce scrisese deja în “Informația de Vest” – “Odă la Luceafăr”), Mihai Vieru (cică “Nu știm cum să ne gândim la Eminescu”, “Ce fel de Eminescu?” dar, până să se lămurească lucrurile în mintea fiecăruia, vine cu o propunere: “Putem oferi o floare, dar eu nu am.” Îl ajută, totuși, Alexandru Sfârlea care îi dă o garoafă, și o primă “lecție”).
Eugen Þugulea încheie “modesta întâlnire”, cum s-a exprimat actorul, cu versuri din lirica eminesciană.
A urmat momentul de depunere de jerbe, coroane și flori din partea instituțiilor oficiale de stat, județene și locale, cultură, revista “Familia”, I.S.J. Bihor, unele partide politice, două licee... Prin cântecul lor dumnezeiesc, și al lui Grigore Vieru, au fost prezenți la manifestarea de la statuie și Doina și Ion Aldea-Teodorovici…  “Sub un cer cu stele sudice./ De avem sau nu dreptate,/ De avem sau nu dreptate,/ Eminescu să ne judece./ Eminescu, Eminescu.” (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:44 Ora standard a Europei de Est