Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a sărbătorit Ziua Națională și s-a scandat „România, Trăiască România!”

Joi, la Lic. T. „Onisifor Ghibu”

S-a sărbătorit Ziua Națională și s-a scandat „România, Trăiască România!”

Joi, 29 noiembrie 2012, am nimerit în curtea Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea la ora la care toată suflarea era pregătită să atace „reduta”, scandând „România, Trăiască România!”

Câțiva băieți agitau drapelul României. A fost de-ajuns ca un licean să dea tonul, că toți au pornit în valuri să scandeze, sacadat, precum un uriaș stadion: „Ro-mâ-nia, Trăiască România!”
Iar când la difuzoare s-a auzit „Hora Unirii”, mulțimea s-a împărțit în grupuri și grupulețe, și au dansat Hora Unirii, fără vreo regizare. Totul s-a întâmplat spontan, cu sinceritate și emoție firească.
„Fiecare clasă a sărbătorit în felul său, fără a da seamă cuiva, decât propriei conștiințe!”
La stingerea focului din inimioare și după retragerea fără torțe a revoluționarilor din Piața Constituției, am stat de vorbă cu directorul liceului, dl profesor Mircea Pop.
Astfel aveam să aflăm că la nivelul liceului, „fiecare clasă a sărbătorit în felul său, fără a da seamă cuiva, decât propriei conștiințe! Așa după cum și-a propus fiecare diriginte (profesor și învățător); e vorba de toate cele 62 de clase ale școlii, de la clasele pregătitoare la clase a XII-a.
După cum ați putut constata, în curte, s-a consumat un moment deosebit de emoționant și spontan”, a adăugat dl director.
Două concursuri interdisciplinare
Câteva minute mai târziu (la ora 11), în sala festivă, s-au adunat echipajele gimnaziștilor din cele nouă clase de-a VII-a și a VIII-a pentru un concurs interdisciplinar (istorie, română și religie), organizat în cinstea Zilei Naționale. La fel aveau să o facă și liceenii, o oră mai târziu (de la ora 12), tot în sala festivă. „De la ora 13, ne vom aduna în sala festivă să premiem câștigătorii și să asistăm la un moment artistic, realizat de micii dansatori ai clasei a II-a B, instruiți de învățătorul lor Iosif Româneac, de majoretele claselor I-IV, îndrumate de dna prof. Daniela Marinău, doi soliști vocali: Casiana Jurcuț Raț Nicoară, din clasa pregătitoare A, clasa dnei profesor Violeta Taichiș, respectiv Romina Suciu, din clasa a III-a C, precum și grupul de chitariști din a VII-a C”. Tot acum va fi prezentat un proiect de parteneriat  - Arc peste timp - între Ghibu și Aurel Lazăr", pe teme de istorie, coordonat de doamna profesor de istorie Livia Ivan, a ținut să precizeze dl director Mircea Pop. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: S-a sărbătorit Ziua Națională și s-a scandat „România, Trăiască România!”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:18:50 Ora standard a Europei de Est