Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea

Proiecte locale și parteneriat internațional

Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea

Ecoeducația trebuie tratată ca proces de sensibilizare și formare a copiilor, tinerilor și adulților pentru abordarea și soluționarea problemelor cu care omul și mediul se confruntă.

Dincolo de mesaje și avertismente, este momentul ca fiecare să se simtă direct responsabil și angajat în acțiunile de protecție a mediului înconjurător.
Animați de acest gând, ne-am propus să-i implicăm pe elevii noștri în activități care conduc la rezolvarea problemelor de mediu sau măcar la ameliorarea lor, având în vedere că ei sunt gestionarii și consumatorii de mâine ai resurselor naturale. Scopul final al implicării lor directe în proiecte de mediu este adoptarea unui comportament ecologic adecvat și a unei atitudini combative față de cei care distrug mediul cu bună știință sau din ignoranță.
În acest sens, beneficiem și de ajutorul celorlalte cadre didactice din școala noastră, de sprijinul Bisericii Baptiste „Emanuel”, al Primăriei municipiului Oradea, al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, precum și al părinților elevilor noștri. Fiind un efort susținut, credem că roadele se văd, activitățile de voluntariat pentru mediu, investigațiile de teren, participările elevilor la diferite concursuri locale, județene și naționale, pe teme eco, fiind numeroase și eficiente.
Dintre cele mai importante activități realizate în acest prim semestru al anului școlar 2012-2013, menționăm: plantarea de arbuști ornamentali, în curtea Bisericii Baptiste „Emanuel”, în cadrul Zilelor Naționale de Plantare, demararea unei vaste campanii de colectare de maculatură, la nivelul întregii școli, în cadrul concursului județean organizat de către S.C. ECO Bihor, APM Bihor, Primăria Oradea și alte instituții, în perioada nov.-dec. 2012, urmând ca banii obținuți prin valorificarea maculaturii să fie folosiți pentru cumpărarea unor cadouri de Crăciun, copiilor de la Centrul de Îngrijire de Zi din Oradea, cu care avem o legătură de prietenie de mai bine de doi ani. Am continuat și activitățile de mediatizare a compactării peturilor cu ajutorul aparatului Tepet, în cadrul concursului național „Școli pentru un viitor verde - Edupet”, în vederea educării copiilor în spiritul unui comportament prietenos față de mediu, prin participarea directă la colectarea și reciclarea recipientelor PET.
De asemenea menționăm participarea la secțiunea artistică a concursului județean „Colectarea selectivă și eco-estetică a DEEE-urilor (organizat de APM Bihor și asociația Ecotic) în perioada nov.-dec. 2012, organizarea unei dezbateri având ca temă „Poluarea atmosferică și surse de energie alternativă în Oradea” (noiembrie 2012), cu participarea dnei ing. Loredana Tîrț, (reprezentant APM Bihor),  activitate cuprinsă în cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității mediului în școală și în comunitate, prin implicarea elevilor în activități extraccuriculare”, finanțat de către Primăria municipiului Oradea.
O amplă activitate a constituit-o realizarea unei investigații pe echipe, de către elevii claselor a XI-a A și B,  privind problemele de mediu identificate în perimetrul localității Oradea, cu accent pe poluarea atmosferică provocată de autovehicule, în vederea conștientizării comunității locale cu privire la efectele nocive ale emisiilor de gaze în atmosferă, pentru adoptarea unor măsuri de eficientizare a  consumului de combustibil utilizat pentru motoarele de automobil, precum și de reducere a consumului de benzină cu plumb. Această activitate, cuprinsă în cadrul concursului național „Patrula eco”, la care participăm cu entuziasm pentru a treia oară, consecutiv, a oferit elevilor prilejul de a se întâlni cu specialiști din diverse domenii (de ex. dealeri auto, ingineri, polițiști etc.), de a sta de vorbă cu simpli cetățeni, dar și cu reprezentanți ai instituțiilor locale, precum dna Florica Cherecheș, consilier local, în legătură cu problemele investigate, în vederea găsirii unor soluții optime, realiste de reducere a consumului de energie a autovehiculelor utilizate de rezidenți, precum și a emisiilor de CO2.
Rezultatele investigațiilor realizate de către elevi au constituit obiectul unui portofoliu ce cuprinde: chestionare, pliante, grafice, poze, soluții proprii, interviuri cu diverse persoane abilitate în domeniu etc., ele fiind incluse și în cadrul unor prezentări ppt, vizionate la orele de geografie a mediului înconjurător.
Activitățile și proiectele menționate mai sus se înscriu și în cadrul unui parteneriat internațional, inițiat de dna prof. Bolcaș Claudia, cu școala Wartburg din Olanda- Rotterdam, intitulat „Keep your soul, house and school clean!”(Păstrează-ți  sufletul, casa și școala curate!”), parteneriat în care avem și noi onoare de a fi membri.
Considerăm că aceste proiecte merită să se realizeze și în următorii ani și să rămână un obicei al Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea, iar energia consumată pentru derularea lor să fie folositoare.
Prof. Iștoc Ramona, Iștoc Florin (catedra de istorie-geografie, L.T.B. „Emanuel” Oradea)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ecoeducația promovată în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:51 Ora standard a Europei de Est