Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Spitalele să facă ceea ce știu și ceea ce pot!”

Vineri, în cadrul simpozionului „Drumul bolnavului în Bihor”,

„Spitalele să facă ceea ce știu și ceea ce pot!”

Vineri (23 noiembrie 2012) în sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea, s-a desfășurat simpozionul intitulat „Drumul bolnavului în Bihor”, manifestare științifică organizată de Fundația pentru Sănătate, Centrul de Cercetări în Medicina de Înaltă Performanță/Facultatea de Medicină și Farmacie/Universitatea Oradea, Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea și Primăria Municipiului Oradea, „având ca și scop major asigurarea serviciilor necesare și optime pentru bolnavi, evitarea paralelismelor, respectiv stabilirea unor măsuri care ar contribui la evitarea risipei în anumite domenii”...

Dl dr. Foldes Adalbert, președintele Fundației pentru Sănătate, moderatorul evenimentului, a salutat prezența la simpozion a specialiștilor în domeniu, a primarilor din județ, precum și a distinșilor invitați: dl prof. Cornel Popa – președintele Consiliului Județean Bihor, dl ing. Ilie Bolojan, primarul Municipiului Oradea, și nu în ultimul rând dl conf. dr. Florian Bodog, decanul Facultății de Medicină și Farmacie, în calitate de secretar de stat în Ministerul Sănătății.
În stilu-i caracteristic, dl primar Ilie Bolojan a pus punctul pe i, scurt și concis: „Noi suntem interesați în modul direct atât din punct de vedere financiar, pentru că sistemele de decontări sunt influențate de drumul bolnavului, dar suntem interesați și din punct de vedere al unui sistem care să fie în serviciul pacienților și să rezolve cât mai repede problemele de sănătate ale bolnavilor...”
Președintele C.J. Bihor, dl Cornel Popa, a recunoscut și a subliniat faptul că pentru rezolvarea problemelor „trebuie făcut un front comun în jurul sănătății pentru o viață de calitate... și în acest sens, îmi doresc să comunicăm mai fluent și mai organizat. Poate că în buna noastră credință și intenție de a ajuta putem greși. Susțin tot ceea ce înseamnă demers pentru îmbunătățirea vieții oamenilor și cred că ne-am dovedit buna credință. Trebuie însă să comunicăm mai organizat, mai des pentru a ști ce avem de făcut, decizile politice și deciziile administrative să vină cât mai repede și să fie puse în practică în folosul bolnavului, pentru sănătatea mai deplină a oamenilor”.
În calitate de secretar de stat, dl Florian Bodog a insistat ca „fiecare spital să-și respecte nivelul de competență... „să lucrăm pentru a câștiga încrederea pacienților noștri pentru a nu-i aduce într-o stare de disperare să ceară transfer într-un spital dintr-o altă țară”. Primarilor le-a cerut să susțină centrele de permanență. „Pentru a scurta drumul pacientului, este foarte important să avem centrele de permanență pentru că altfel toată presiunea pacienților se răsfrânge asupra unităților de primire-urgență din spitalele județean și municipal care sunt pur și simplu „inundate” de pacienții din județ”...        
La rândul său dl manager, dr. Gheorghe Carp, a spus lucrurilor pe nume, evidențiind toate neajunsurile sistemului și trăgând semnale de alarmă „pentru a găsi soluții pentru situațiile care se schimbă cu rapiditate ieșită din comun...” Făcând trimitere la noua lege a sănătății, care va rezolva unele probleme, domnia sa a lansat chemarea la luarea unor măsuri urgente pentru a nu se ajunge la închiderea unor spitale din județ atunci în legea va intra în vigoare. Managerul a prezentat o statistică realizată la nivelul celor două spitale principale care funcționează în Oradea, Spitatul județean și Spitalul municipal, și care în primele 9 luni ale anului au asigurat 3.700 și respectiv 3.200 de internări pe lună. Din care 60 la sută, chiar 97 la sută dintre pacienți sunt din județ. Este de-a dreptul alarmant numărul de transferări care au loc de la spitalele din județ la spitalele din Oradea. „de la spitalul din Aleșd s-au transferat în primele 9 luni, 608 pacienți, de la Marghita - 457, de la Beiuș - 389, iar de la Salonta - 346. Am luat legea și am vrut să văd care este gradul de competență în categorisirea acestor spitale și am descoperit niște lucruri surprinzătoare care, din păcate, nici Casa Națională și nici Casa Județeană, nici spitalele nu le-au pus niciodată în balanță. În această clasificare a spitalelor, depinde foarte mult ce fel de proporție este între cei care sunt transferați în altă unitate sanitară. Legea spune că trebuie să fie transferați în timp mai scurt de 48 de ore în proporție de 1,5 la sută, și după 72 de ore doar 0,5 la sută. Dacă luăm fiecare spital din județ și analizăm în ce proporție fac acest transfer la Spitalul Județean sau la Spitalul Municipal înseamnă că spitalele care acum au clasificarea IV vor trece la clasificarea V. Cred că nu toți ați citit legea, pentru că sunt criterii care oricând vă desclasifică și aceasta înseamnă că nu mai aveți niciun fel de posibilități de a asigura asistența medicală de bază pentru că spitalele de categoria a IV-a trebuie să asigure tratamente de bază și diagnostice de bază. Tot legea spune că în momentul în care un pacient se transferă dintr-un spital într-altul, dacă mai mult de 75 la sută din tratament s-a făcut în spitalul primitor, banii se iau de la spitalul care l-a trimis”. Dl dr. Gheorghe Carp a dat și multe exemple alarmante, în care unii au luat decizii aberante pentru care respectivele spitale trebuiau să fie automat închise (datorită faptului că patru specialități nu au putut fi asigurate sau datorită unor dezinfecții care trebuiau făcute sau și mai grav pentru că ATPA-ul este scump trimit bolnavul cu salvarea la Oradea).
„Deci este un interes comun ca aceste spitale (spitalele din județ – n.n.) să facă ceea ce știu și ceea ce pot, iar spitalele complexe să se dezvolte în așa fel încât să poată prelua toată patologia din teritoriu”, a mai spus dl dr. Gheorghe Carp. Tot domnia sa a arătat aberațiile care se întâmplă în sistemul actual în care 22 la sută din pacienții tratați la Spitalul Județean nu sunt decontați de Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru că criteriul de alocare a cazurilor pe lună nu iese la socoteală după formula aplicată...
În cadrul schimbului de experiență pe care l-a avut anul trecut în USA, dl dr. Gheorghe Carp a aflat cum se gospodăresc și cum se tratează americanii. „Era un consorțiu de 18 spitale în care 14 erau mici și managerul general al unui spital din Florida mi-a spus că intenția lor a fost să ajute acele spitale mici să nu se închidă, dar că fără această tutelă a unui spital puternic, spitalele mici se închideau. Am să vă trimit la toți managerii și la toți primarii acest concept de consorțiu prin care nu vă taie cu absolut nimic din personalitatea juridică, din competențele pe care le aveți, dar vă oferă o mână de ajutor în așa fel încât să nu se irosească banii. Pacientul să fie cât mai bine tratat, să nu mai avem cazuri în care, din varii motive, este plimbat între servicii și spitale și ajunge la televiziune, pentru că aici a fost o greșeală de sistem, nu o greșeală de spital”, a conchis dr. Gheorghe Carp - managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Spitalele să facă ceea ce știu și ceea ce pot!”  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:02:39 Ora standard a Europei de Est