Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Carnavalul Toamnei”

Joi, la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”

„Carnavalul Toamnei”

Joi, 22 noiembrie 2012, elevii clasei pregătitoare B de la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea au sărbătorit 50 de zile de școală, în cadrul unui eveniment special.

La ora când Zâna Toamna se pregătește de plecare, micii școlari, coordonați de învățătoarele clasei, prof. Lucaci Mariana și Gașpar Eva Monika, au invitat-o la carnaval. Decorul și atmosfera, întregul spectacol i-au făcut să se simtă cei mai fericiți copii, alături de toamna cea darnică.
Până să înceapă însă carnavalul, cea de-a 50-a zi de școală s-a deschis cu descifrarea mesajului la întâlnirea de dimineață; mesajul a fost lesne descoperit printre versurile cântecului „Hai la spectacol!” Pe parcursul celor 50 de zile de școală, cu fiecare zi, copiii și-au îmbogățit portofoliul, colecția personală de mărgele, șervețele, căluți, pietricele, mașinuțe, năsturei sau fotografii, fiecare după preferințe și posibilități...
Adunați în cerc pe covorul din mijlocul sălii, ei au dialogat în versuri alese despre toamnă, un dialog asezonat cu un frumos buchet de cântece potrivite.
„Pomul” din care culegem roadele va rămâne de neuitat, fiecare zi în clasa noastră va modela fructele și speranța că fiecare copil poate deveni mai puternic, mai bun. Pentru noi, timpul unei zile este un coș plin cu mere și fiecare măr este un „soare”. Așa învățăm să iubim și să prețuim dărnicia toamnei”, ne-a declarat doamna profesor Mariana Lucaci.
„Prieteni mereu”
Bucuria carnavalului au împărțit-o cu prietenii și partenerii lor de proiect, preșcolarii grupelor mari A și B de la Grădinițele „Trei Ursuleți”, însoțiți de educatoarele lor, prof. Laura Oșvat, Ioana Roșca, Gabriela Ban și Timea Curta, activitatea fiind inclusă în proiectul educațional „Prieteni mereu”. Și ca distracția să fie completă, la sărbătoarea lor a venit și îndrăgitul clovn Luluță, care i-a vrăjit cu numerele sale de magie, antrenându-i și bucurându-i. Dacă la început gazdele și oaspeții s-au „suspectat” reciproc, pe parcurs, Luluță i-a adunat pe toți în jurul său, așa încât nu mai știai care sunt școlarii și care preșcolarii, doar uniforma făcea diferența.
„Ne bucurăm să petrecem acest sfârșit de toamnă bogată și colorată la un carnaval al copilăriei, alături de bunii noștri parteneri de proiect, școlarii și colegele noastre de la liceul „Iuliu Maniu”, ne-a mărturisit dna prof. Timea Curta.
„Ne-am distrat împreună și ne-am împrietenit. Marele câștig al unor asemenea întâlniri de suflet este socializarea, schimbarea de mediu și o  nouă atitudine. Cu fiecare nouă experiență, învățăm unii de la alții să fim mai buni, mai înțelegători, mai iubitori. Astăzi am învățat în plus să iubim și să prețuim hărnicia toamnei”, a adăugat doamna profesor Mariana Lucaci. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Carnavalul Toamnei”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:19 Ora standard a Europei de Est