Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Boboceii claselor întâi și-au intrat în mână

La Eco Școala „Avram Iancu”

Boboceii claselor întâi și-au intrat în mână

Din această toamnă, Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea s-a îmbogățit cu patru clase întâi: clasa I A (îndrumată de dna prof. Elena Bejușca), clasa I B (prof. Marta Lovas), clasa I C (prof. Ramona Anghel) și clasa I D (prof. Claudia Bei).

Dacă în primele zile de școală, boboceii claselor întâi se simțeau  puțin stingheriți și „încurcați”, neștiind prea bine ce îi așteaptă la școală, de-acum se simt în „apele” lor, fiind încântați de școala lor frumoasă, de sala de clasă, de colegi și de doamna învățătoare.
Dacă manualele îi atrag, temele mai puțin; colegii de joacă le sunt prieteni buni, ca și doamna învățătoare.
Încet-încet, mlădițele firave prind contur, se dezvoltă și se impun. Mulți emit deja pretenții și doresc să fie priviți ca adevărați școlari cu personalitate. Nu vor să mai fie priviți și tratați de sus. Ei răspund pe deplin cerințelor școlii și vor să fie luați în seamă. Prichindeii de odinioară sunt acum mândri de statutul lor de școlari, iar doamnele învățătoare îi respectă și le insuflă încredere în forțele proprii. Cu răbdare și tact, cu înțelegere și iubire, ele îi tratează diferențiat, potrivit particularităților individuale de personalitate, valorificând trăsăturile pozitive de voință și caracter ale fiecăruia. Desigur, roadele demersului lor educațional nu se văd peste noapte. Se percep însă mai ușor cele care țin de citit-scris și socotit, pentru că ei lucrează cu succes în caietele speciale... Comunicarea e foarte importantă în această etapă. Încet, dar sigur limba lor se dezleagă și reușesc să formuleze enunțuri din ce în ce mai dezvoltate, corecte și coerente.
Se știe că perioada de început a clasei întâi e una dificilă. Doamnele învățătoare știu bine acest lucru și sunt pregătite să-i ajute să depășească acest prag. Programul școlar prelungit îi ajută să se adapteze mai ușor, ei fiind mai mult timp împreună în colectivul clasei și alături de doamna învățătoare. În cadrul programului „Școală după școală” (care ține până la ora 16.00), ei își fac temele sub supravegherea doamnei învățătoare, iar dacă nu au înțeles ceva, acum au timp suficient să-și clarifice problemele; elevii cu un ritm mai rapid de lucru rezolvă muncă suplimentară; tot după-amiază, ei desfășoară activități practice, vizionări de filme/desene animate educative, jocuri de construcție și creație etc.
Socializarea este mai puternică și de calitate în programul de după-masă.
Dragi bobocei, colegii voștri mai mari sunt cu ochii pe voi și doresc să vă ajute la nevoie, în cadrul unor parteneriate!
Monica TOADER
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Boboceii claselor întâi și-au intrat în mână.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:15 Ora standard a Europei de Est