Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Senatul Universității din Oradea,

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a dezbătut luni, 19 noiembrie 2012, o arie problematică diversă și relevantă.

Agenda ședinței a cuprins: programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene; criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante; organizarea și funcționarea Consiliului Cercetării de pe lângă Senatul universitar; înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare; validarea unor alegeri parțiale la nivelul unor departamente și facultăți; situația financiară a instituției; aprobarea unor taxe pentru refacerea disciplinelor în cazul studenților înscriși la programele de formare psiho-pedagogică; cooptarea unor profesori asociați invitați la Facultatea de Medicină și Farmacie; redistribuirea locurilor bugetate în cadrul unor facultăți ș.a.
Evaluare instituțională europeană
Universitatea din Oradea a fost inclusă în programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene (EUA). Echipa de evaluatori este formată din experți în managementul superior: Winfried Müller (Austria) – președinte, José Sarsfied Cabral (Portugalia) – coordonator, Frank McMahon (Irlanda), Ingegerd Palmer (Suedia), la care se adaugă Ieva Baltina (Letonia), reprezentând mediul studențesc. Cele două vizite ale evaluatorilor desemnați vor avea loc în perioada 5-7 decembrie 2012, respectiv în februarie-martie 2013.
Sesiunile interactive de discuții se vor concentra asupra managementului universitar, a proceselor de educație și de cercetare științifică, a mecanismelor de asigurare a calității și utilizarea lor în poziționarea strategică a instituției, a facilităților oferite studenților. Evaluatorii străini și-au exprimat intenția de a vizita Facultatea de Științe Economice, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, Facultatea de Științe Socio-Umane și Facultatea de Litere. Programul include, de asemenea, întâlniri cu reprezentanți ai mediului economic și socio-cultural, precum și cu autorități locale. Evaluarea instituțională internațională, parte a proiectului „Performanță în cercetare, performanță în predare. Calitate, diversitate și inovare în universitățile din România”, se va finaliza cu un raport care va fi prezentat public într-o conferință în 2013.
„Acțiunea nu are scopul de a ierarhiza, clasifica sau reclasifica universitățile, ci de a oferi o expertiză independentă, externă, internațională asupra modului în care obiectivele strategice sunt corelate cu resursele, activitățile academice și actul managerial, de a formula recomandări pentru creșterea eficienței managementului strategic și dezvoltarea culturii interne a calității. Fără îndoială, un asemenea proces de evaluare instituțională reprezintă un plus în ceea ce privește vizibilitatea și credibilitatea Universității din Oradea în raport cu partenerii săi”, preciza prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului universitar.
Noi directori de departament
Membrii Senatului Universității din Oradea au validat rezultatele alegerilor desfășurate la nivelul departamentelor de Economie (Facultatea de Științe Economice) și Istorie (Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. În urma scrutinului, în funcția de director al acestor structuri au fost aleși: conferențiar dr. Iuliana Olimpia Ban (Departamentul de Economie), respectiv lector dr. Florin Sfrengeu (Departamentul de Istorie). Totodată, a fost validată și noua componență a Consiliului Facultății de Științe Economice, rezultată în urma alegerilor parțiale desfășurate la sfârșitul lunii octombrie.
Criterii pentru posturile scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat luni criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante, începând cu anul universitar în curs. Acestea sunt diferențiate pentru procesul de învățământ (licență+master), respectiv școala doctorală. Setul de criterii adoptat este în acord cu cerințele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, răspunzând în același timp și dorinței legitime de promovare pe post a cadrelor didactice. Documentul include și o seamă de restricții în privința scoaterii la concurs a posturilor didactice vacante pe durată nedeterminată, proces în care esențial este avizul favorabil din partea Consiliului Academic și a Consiliului pentru Resurse Financiare.
Un impuls pentru centrele de cercetare
Forul legislativ universitar orădean a aprobat instituirea unei proceduri unitare pentru înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare. Reglementarea vizează atât centrele de cercetare noi, cât și cele evaluate periodic. Două aspecte rețin atenția din procedura adoptată. Primul – la constituirea de centre de cercetare noi vor fi încurajate cele interdisciplinare, mizându-se pe obținerea recunoașterii la nivel național și/sau internațional. Al doilea – directorul centrului de cercetare nu poate deține o altă funcție de conducere, tocmai pentru a-și putea consacra întreg efortul activității din domeniu.
Actualmente, în Universitatea din Oradea ființează 32 de centre de cercetare. Prezent luni, la Oradea, președintele Academiei Române, academicianul Ionel Haiduc, și-a exprimat disponibilitatea de a susține înființarea unui centru de cercetare la Universitatea din Oradea care să funcționeze sub egida înaltului for academic.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:55:24 Ora standard a Europei de Est