Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Senatul Universității din Oradea,

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a dezbătut luni, 19 noiembrie 2012, o arie problematică diversă și relevantă.

Agenda ședinței a cuprins: programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene; criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante; organizarea și funcționarea Consiliului Cercetării de pe lângă Senatul universitar; înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare; validarea unor alegeri parțiale la nivelul unor departamente și facultăți; situația financiară a instituției; aprobarea unor taxe pentru refacerea disciplinelor în cazul studenților înscriși la programele de formare psiho-pedagogică; cooptarea unor profesori asociați invitați la Facultatea de Medicină și Farmacie; redistribuirea locurilor bugetate în cadrul unor facultăți ș.a.
Evaluare instituțională europeană
Universitatea din Oradea a fost inclusă în programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene (EUA). Echipa de evaluatori este formată din experți în managementul superior: Winfried Müller (Austria) – președinte, José Sarsfied Cabral (Portugalia) – coordonator, Frank McMahon (Irlanda), Ingegerd Palmer (Suedia), la care se adaugă Ieva Baltina (Letonia), reprezentând mediul studențesc. Cele două vizite ale evaluatorilor desemnați vor avea loc în perioada 5-7 decembrie 2012, respectiv în februarie-martie 2013.
Sesiunile interactive de discuții se vor concentra asupra managementului universitar, a proceselor de educație și de cercetare științifică, a mecanismelor de asigurare a calității și utilizarea lor în poziționarea strategică a instituției, a facilităților oferite studenților. Evaluatorii străini și-au exprimat intenția de a vizita Facultatea de Științe Economice, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, Facultatea de Științe Socio-Umane și Facultatea de Litere. Programul include, de asemenea, întâlniri cu reprezentanți ai mediului economic și socio-cultural, precum și cu autorități locale. Evaluarea instituțională internațională, parte a proiectului „Performanță în cercetare, performanță în predare. Calitate, diversitate și inovare în universitățile din România”, se va finaliza cu un raport care va fi prezentat public într-o conferință în 2013.
„Acțiunea nu are scopul de a ierarhiza, clasifica sau reclasifica universitățile, ci de a oferi o expertiză independentă, externă, internațională asupra modului în care obiectivele strategice sunt corelate cu resursele, activitățile academice și actul managerial, de a formula recomandări pentru creșterea eficienței managementului strategic și dezvoltarea culturii interne a calității. Fără îndoială, un asemenea proces de evaluare instituțională reprezintă un plus în ceea ce privește vizibilitatea și credibilitatea Universității din Oradea în raport cu partenerii săi”, preciza prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului universitar.
Noi directori de departament
Membrii Senatului Universității din Oradea au validat rezultatele alegerilor desfășurate la nivelul departamentelor de Economie (Facultatea de Științe Economice) și Istorie (Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. În urma scrutinului, în funcția de director al acestor structuri au fost aleși: conferențiar dr. Iuliana Olimpia Ban (Departamentul de Economie), respectiv lector dr. Florin Sfrengeu (Departamentul de Istorie). Totodată, a fost validată și noua componență a Consiliului Facultății de Științe Economice, rezultată în urma alegerilor parțiale desfășurate la sfârșitul lunii octombrie.
Criterii pentru posturile scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat luni criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante, începând cu anul universitar în curs. Acestea sunt diferențiate pentru procesul de învățământ (licență+master), respectiv școala doctorală. Setul de criterii adoptat este în acord cu cerințele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, răspunzând în același timp și dorinței legitime de promovare pe post a cadrelor didactice. Documentul include și o seamă de restricții în privința scoaterii la concurs a posturilor didactice vacante pe durată nedeterminată, proces în care esențial este avizul favorabil din partea Consiliului Academic și a Consiliului pentru Resurse Financiare.
Un impuls pentru centrele de cercetare
Forul legislativ universitar orădean a aprobat instituirea unei proceduri unitare pentru înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare. Reglementarea vizează atât centrele de cercetare noi, cât și cele evaluate periodic. Două aspecte rețin atenția din procedura adoptată. Primul – la constituirea de centre de cercetare noi vor fi încurajate cele interdisciplinare, mizându-se pe obținerea recunoașterii la nivel național și/sau internațional. Al doilea – directorul centrului de cercetare nu poate deține o altă funcție de conducere, tocmai pentru a-și putea consacra întreg efortul activității din domeniu.
Actualmente, în Universitatea din Oradea ființează 32 de centre de cercetare. Prezent luni, la Oradea, președintele Academiei Române, academicianul Ionel Haiduc, și-a exprimat disponibilitatea de a susține înființarea unui centru de cercetare la Universitatea din Oradea care să funcționeze sub egida înaltului for academic.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:06 Ora standard a Europei de Est