Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități înscrise în Cartea Recordurilor

Joi, la Aleșd – „Mai încrezători fără televizor”

Activități înscrise în Cartea Recordurilor

Preșcolarii din grupa mixtă și grupa mare de la Grădinița „Holcim” Aleșd, îndrumați de educatoarele: Florica VESA, Ancuța TUNDUC, Florina PLEȘ și Maria SIMAI, au participat joi (15 noiembrie 2012) la activități înscrise în Cartea Recordurilor.

Activitățile desfășurate în cadrul proiectului cu tema ,,Mai încrezători fără televizor” (proiect implementat în parteneriat cu Pro Cariere Oradea) au avut drept scop dezvoltarea capacităților socio - emoționale și formarea deprinderii de a-și petrece timpul liber participând la activități practice, sportive și distractive.
În abordarea temei, copiii din grupa mixtă s-au întrecut în cadrul unor jocuri de perspicacitate (Cel mai mare castel din pahare de unică folosință), jocuri de îndemânare (Scrierea a cât mai multor   cercuri cu piciorul), de precizie (Aruncarea la țintă fixă a cărților de joc), de mișcare (Săritura în lungime de pe loc) și creativitate (Cel mai atractiv platou cu fructe sau legume).
Copiii au fost foarte încântați și atenți să realizeze recordul de pricepere la grupa din care au făcut parte. La sfârșitul activității, au fost desemnați cei care au reușit să stabilească un nou record (pentru Cartea Recordurilor din grădiniță):
Turcuș Victoria – la săritura în lungime (95 cm), Butiri Ștefania – cel mai frumos platou, Ivan Alexandru – un castel din 60 de pahare, Mihoc Darius – 18 cărți aruncate în pălărie, din 20, Modog Patricia – 27 de cercuri scrise cu piciorul.
Entuziasmul cu care au participat copiii la activitate ne-a demonstrat că inițierea jocurilor de orice fel, atât la grădiniță, cât și acasă, este benefică preșcolarului, că angajarea copiilor în activități practice și distractive constituie alternativa cea mai fericită care poate concura cu succes televizorul și calculatorul (timpul pierdut de copii în fața televizorului și calculatorului).
Părinții, prezenți în număr mare la activitățile noastre, s-au convins, o dată în plus, de puterea motivației (cum a fost în cazul nostru anunțul primit de la primarul orașului de a economisi curent electric, iar pentru copii provocarea de a figura în Cartea Recordurilor grădiniței noastre) și de modalitățile nenumărate pe care le avem pentru a oferi copiilor alternative viabile de petrecere a timpului liber, departe de televizor și calculator. Manifestările s-au vrut invitații la joacă, folosind obiecte obișnuite, la îndemâna oricui, dar care pot produce efecte nebănuite și mai cu seamă multă plăcere copiilor noștri.
În ideea că recordurile pot fi oricând doborâte, sperăm ca părinții și copiii să petreacă cât mai mult timp împreună, exersând și jucându-se, spre binele celor mici.
În căutarea unei comori
La grupa mare, copiii au pornit în căutarea unei comori, „uitând” astfel de televizor; acțiunea avea să ne demonstrează că dorința de a cerceta, a descoperi, a se mișca, a se juca, este mai puternică decât a sta în fața televizorului.
Jocurile propuse de educatoare au fost distractive și antrenante, iar copiii au participat cu plăcere, bucurându-se de ele, alături de părinți. Au fost selectate acele jocuri în care au fost antrenați și părinții. Așa încât, momentele de relaxare totală și bucuria reușitei au fost trăite și împărtășite în comun cu colegii de grupă, dar și cu părinții.
Joi, toată lumea s-a simțit bine, bucuria și mulțumirea au fost împărtășite; copiii, educatoarele și părinții au acționat împreună, au simțit și au trăit aceleași emoții. La final, cu toții am avut satisfacția lucrului bine făcut! (prof. Florica VESA)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități înscrise în Cartea Recordurilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:46 Ora standard a Europei de Est