Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminare proiect „The Planet in Our Hands”

Joi, la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”

Diseminare proiect „The Planet in Our Hands”

Dra prof. Sălăgean Anne-Mari, coordonator al proiectului Comenius „The Planet in Our Hands” (Planeta, în mâinile noastre), ne-a invitat joi (15 noiembrie 2012) la diseminare, după prima întâlnire de proiect, care a avut loc în perioada 8-12 octombrie în Polonia.

În deschiderea manifestării, doamna profesor Daniela Vîlceanu, noul director al colegiului, a salutat și a prezentat distinșii invitați, parteneri locali ai proiectului (inspectorii școlari - prof. ing. Florian Mieluț și prof. Delia Tarr Popa; prof. Szabo Florina – reprezentantul C.C.D. Bihor, ing. Mircea Faur din partea Direcției Silvice Bihor, prof. Floare Bicăzan - reprezentant al Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, psihopedagog Teodora Pantazi – de la CSEI Nr. 1 Oradea și Braner Francisc – reprezentant al Eco Oradea). Fiind vorba despre o diseminare, și participând la prima întâlnire de proiect, doamna director a subliniat importanța proiectelor Comenius, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, dar și pentru comunitățile pe care le reprezintă, având în vedere că în asemenea proiecte, elevii și profesorii devin parteneri, desfășoară activități comune și stabilesc relații cu colegi din alte țări ale Uniunii Europene. În proiectul Comenius câștigat de echipa Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, partenerii sunt din: Polonia, Turcia, Slovenia, Bulgaria și Ungaria.
Întâlnirea de proiect din Polonia
Vorbind despre proiectul al cărui coordonator este, dra prof. de engleză Sălăgean Anne-Mari a punctat, cu ajutorul prezentării PowerPoint, obiectivele, activitățile și impactul proiectului, prezentând și produsele finale ale proiectului, după care ne-a vorbit (prin intermediul unor imagini sugestive) despre prima întâlnire de proiect, care a avut loc în Polonia, în perioada 8-12 octombrie 2012.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
În cadrul reuniunii, fiecare coordonator (din cele șase țări partenere) și-a prezentat școala prin intermediul PowerPoint, a unor filmulețe și a diverselor materiale realizate de elevi. România a fost reprezentată de directorul colegiului și coordonatorul de proiect.
„În cadrul acestei întâlniri, ne-am familiarizat cu sistemul de învățământ polonez. Am vizitat școala gazdă, am intrat în contact cu elevii și profesorii școlii, am răspuns întrebărilor care ne-au fost adresate, am participat împreună cu ceilalți colegi parteneri la ședințe de lucru, am discutat despre calendarul viitoarelor activități, am vizitat groapa de gunoi din localitatea Sobuczynie.
 Pe durata șederii în Polonia am avut întâlniri cu diferite oficialități. În cadrul vizitei la birourile Districtului Czestochowa, ne-am întâlnit cu prefectul și cu autoritățile locale care susțin acest parteneriat, iar în ultima zi, am participat alături de întreaga comunitate la o seară cu specific polonez”, a concluzionat Anne-Mari.
Următoarele întâlniri din cadrul proiectului vor avea loc în aprilie 2013 în Turcia, în iunie în Slovenia,  în octombrie în Bulgaria, în martie 2014 în România, iar în iunie în Ungaria.
Patrula verde, Ziua verde a școlii
Parcurgând bogata agendă a activităților de proiect (care cuprinde nu mai puțin de 15 secvențe), am reținut câteva care vizează, în parte, și făurirea produselor finale: Crearea unei pagini comune numite „Planeta, în mâinile noastre” (pagină pe Facebook); din desenele realizate de elevi se va alege logo-ul proiectului; aplicarea chestionarului „Cât ești de verde?” Organizarea unei „Patrule verzi” a elevilor; vizită la Centrul de prelucrare a deșeurilor uscate; vânătoarea deșeurilor; stabilirea unei zile, care va fi denumită „Ziua verde” a școlii; adoptarea unui parc din oraș,  pe care îl vor întreține; realizarea unor creații artistice din materiale reciclabile...
Așadar, brâncușienii orădeni vor fi pe perioada celor doi ani de proiect ambasadorii Oradiei, Bihorului și ai României în Polonia, Turcia, Slovenia, Bulgaria și Ungaria. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminare proiect „The Planet in Our Hands”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:15:14 Ora standard a Europei de Est