Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mă ninge cu frunze...

Plânsul sufletului

Mă ninge cu frunze...

Toamna mă ninge cu frunze arse de brumă pe străzile sufletului; îmi cad gândurile ca pietrele în blândețea acestor ultime zile de toamnă dulce și cuminte.

Am avut izvoare și avem vârste; vârstele le parcurgem singuri, pe cont propriu. Fiecare dintre noi, în fragila ființare prin viață, captăm lumini și umbre. Măsurăm tot timpul ceea ce am parcurs în călătoria spre acea ultimă stație; măsurăm, ne măsurăm, căutăm măsura. Dreapta măsură!
Nu putem fi mereu grațioși, echilibrați, mulțumiți de noi înșine. Remușcarea, disperarea, suferința sunt un fel de ceasuri deșteptătoare! Pentru că suntem predispuși la somnolență, ațipim prea des. Ne plângem de insomnie și o percepem ca pe o mare pacoste pe capul nostru, dar insomnia nu e neapărat un lucru rău! E un fel de „memento mori”, un semnal de alarmă menit să ne atragă atenția: bagă de seamă ce faci cu viața că nu e veșnică; un fel de avertisment să nu facem degeaba umbră pământului...
Cele mai triste cuvinte sunt: „ce ar fi fost dacă?” Încorporează în ele mult regret; regretul fiecăruia dintre noi; pentru că cel puțin o dată în viață, am fost nevoiți să renunțăm la ceva, de bunăvoie. Renunțăm foarte ușor, din teama de a nu fi răniți. Marile hotărâri ne sperie întotdeauna! Ce mult ne amăgește apoi acel „dacă”! Dar fiecare clipă trăită se împarte între bucuria durerii și durerea iubirii... Întreaga noastră viață este o parte fericire, o parte lacrimă, iar restul... ceea ce vrem noi să fie!
Trebuie să încercăm să urcăm necontenit, cât mai sus, pentru a putea vedea foarte departe. Trebuie să învățăm cuvintele, gesturile, obiectele fiecărei clipe, să ne cunoaștem pe noi înșine, să-l înțelegem pe cel de lângă noi, răsfrânt în oglinda timpului...
La urma urmei, existența se împarte între viață și moarte. Pe prima o trăim, pe cealaltă doar ne-o imaginăm. Doar o singură dată trecem prin viață! Depinde de noi dacă reușim să spunem ceva... Viața nu înseamnă „somn”, nu înseamnă ceea ce suntem dispuși să renunțăm, ci ceea ce suntem dispuși să schimbăm. Și prima schimbare trebuie să o facem în noi înșine. Trebuie înainte de toate să învățăm să dăruim, pentru că asta am uitat. Nu e greu, și chiar merită! Nu e neapărat nevoie să posezi mult ca să poți dărui. Dăruiește din ce știi, din ce ai, din ce poți. Dăruiește puțină blândețe, un strop de bucurie, un gând bun. Nu există suflet să nu aibă în el și o parte solară, luminoasă. Ar fi păcat să nu poți să spui într-un final: „Te-am trăit, nu te-am visat doar viață!”
Trebuie să mergem mai departe, frumos, demn, curat, cu senin în privire. Fericirea va veni atunci când vom învăța să dăruim și să ne dăruim necondiționat. Adevărul este că mă sperie atitudinea aceea de „plângăcioși” pe care o avem unii dintre noi, faptul că ne complăcem într-o stare de hibernare, așteptând să pună altcineva umărul în locul nostru. Ne plângem de greu, ne plângem de proasta întrebuințare a timpului, dar nu facem nimic să schimbăm starea de lucruri... (Anna)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:14 Ora standard a Europei de Est