Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Senatul universitar a decernat titlul de Doctor Honoris Causa dlui prof. univ. dr. Nicolae Edroiu

În cadrul ședinței festive de vineri,

Senatul universitar a decernat titlul de Doctor Honoris Causa dlui prof. univ. dr. Nicolae Edroiu

În cadrul ședinței festive de vineri, 9 noiembrie 2012, Senatul universitar a decernat titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea dlui prof. univ. dr. Nicolae Edroiu, membru corespondent al Academiei Române, director al Institutului de Istorie „George Barițiu” al Academiei Române din Cluj-Napoca.

În deschiderea ședinței festive, președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a arătat faptul că propunerea pentru acordarea înaltului titlu a venit din partea Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, iar „Senatul universitar, întrunit în ședința din 29 octombrie 2012, a hotărât, cu unanimitate de voturi, decernarea celui mai înalt titlu al universității noastre dlui prof. univ. dr. Nicolae Edroiu. După hotărârea Senatului universitar, s-a constituit un comitet pentru a elabora Laudatio...
Îndrăznesc să-i adresez, în numele universității, dlui profesor rugămintea de a sprijini colectivul Departamentului de Istorie pentru a transforma Centrul de Studii Imperiale într-un Institut de Cercetare, sub egida Academiei Române...” a mai spus președintele Senatului în cuvântul de deschidere a manifestării.
„Oradea este astăzi un oraș universitar”
În cuvântul său, rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, a ținut să-i prezinte înaltului oaspete ceea ce înseamnă astăzi universitatea orădeană, istoria devenirii sale, „față de ceea ce reprezenta instituția la nivel de învățământ superior în anii 1963 – 1978, durata învățământului de istorie, la Institutul Pedagogic din Oradea”. După prezentarea noii imagini a Departamentului de Istorie, dl rector a creionat noua față a instituției, care numără 23.000 de studenți, „iar din acest punct de vedere, am fi între primii 10 din România. Gestionăm 108 programe de specializări... Suntem o universitate mare, care poate fi considerată un oraș în oraș; iar Oradea este astăzi un oraș universitar; un oraș care începe să se mândrească și se mândrește cu universitatea noastră”, a conchis dl rector Constantin Bungău.
Laudatio
Președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, l-a invitat la microfon pe dl prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu să prezinte Laudatio.
„Profesorul Nicolae Edroiu face parte din categoria rară a personalităților vieții științifice și academice la care nu știi ce să apreciezi mai întâi: recunoașterea internă și internațională în mediile istoriografice, câștigată cu multă trudă, adăugată pasiunii pentru scrisul istoric, remarcabila și exemplara implicare instituțională, fie că este vorba de Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, de Academia Română, de Institutul de Istorie „George Barițiu” din Cluj-Napoca al Academiei Române ori calitățile umane, căldura, generozitatea, eleganța, spiritul metodic, echilibrul, modestia, bunul-simț, discreția apreciate de toți cei care au avut onoarea să-i stea alături”. După prezentarea în sinteză a CV-ului, dl Barbu Ștefănescu s-a oprit asupra preocupărilor științifice ale academicianului Nicolae Edroiu (autor a peste 90 de cărți și peste 550 de studii, articole, recenzii, dări de seamă și studii de specialitate...).
Oradea are o însemnătate primordială în istoria europeană
La rândul său, academicianul Nicolae Edroiu a replicat cu o conferință, cu tema „Þara Crișurilor în stratigrafia geopolitică românească”, referindu-se la locul pe care îl ocupă Bihorul și Câmpia Crișurilor (a Crișanei) în arealul geografico-istoric românesc. Domnia sa a subliniat contribuția unora dintre profesorii și cercetătorii orădeni la cunoașterea patrimoniului local și a evenimentelor istorice din zona Bihorului (Sever Dumitrașcu, Viorel Faur și Mihai Drecin, Aurel Chiriac, Ioan Horga, Sorin Șipoș și Antonio Faur...).
Oradea are o însemnătate primordială în istoria europeană și prin extensie în istoria universală în domeniul dreptului medieval. Registrul de la Oradea este principala sursă europeană pentru tratarea în cheie diacronică a modului în care era administrată justiția în Creștinătatea de obediență romană la sfârșitul secolului al XII-lea, iar faptul că singura sursă scrisă coerentă și în durată lungă pentru acea perioadă s-a păstrat în climatul nobil și civilizat al urbei orădene demonstrează, fără putință de tăgadă, ambianța de excepție care a radiat din acest ilustru oraș, fie că e vorba de secolul al XIII-lea, când a fost produs registrul, fie de secolul al XVI-lea, când a fost copiat...", a conchis academicianul Nicolae Edroiu.
La final, domnia sa s-a pozat alături de conducerea Universității și membrii Senatului, de alte personalități prezente la evenimentul găzduit de Aula Magna a Universității din Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (64 de poze), accesați Galeria foto: Senatul universitar a decernat titlul de Doctor Honoris Causa dlui prof. univ. dr. Nicolae Edroiu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:48 Ora standard a Europei de Est