Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dreptul la contradiție și teama de posteritate

Controverse

Dreptul la contradiție și teama de posteritate

În 1983, dl N. Manolescu acorda lui P. Driscu un interviu în care, printre altele, afirma: „Eu am pledat întotdeauna pentru dreptul criticului la contradicție (...), la revenire, la revizuire...” Își întemeia afirmația pe considerentul că orice critic, în decursul timpului, învață și învățând își modifică gustul și înțelege altfel lucrurile.

Ne-am reamintit cele de mai sus citind scrisorile deschise pe care președintele U.S.R., N. M., le-a adresat, prin intermediul României literare, președintelui Secției Academiei Române, E. Simion și, firește, răspunsurile acestuia din urmă.
Deși bătălia se dă la nivelul funcțiilor publice pe care cei doi academicieni le ocupă, cititorul își dă seama că există alte motive pentru care dl N. Manolescu a recurs la „o formulă publicistică spectaculoasă și (...) vizibil electorală” (E. S.), căci „de la vârful vieții literare și până la ultima școală de sat, cam aceasta este împărțirea: între adepți ai lui N. Manolescu și adepți ai lui E. Simion” (Daniel Cristea – Enache).
În serata muzicală TV din 20.01.1996, Iosif Sava era interesat să afle de la interlocutorul său: „Deci, de unde disjuncția asta dintre dumneavoastră și E. Simion? De ce nu sunteți membru al Academiei?” În acel moment, dl N. Manolescu răspundea că aceasta nu e o problemă foarte importantă, „important e să fiu eu însumi; nu vreau să fiu nici academician, nici nimic (...), încă am naivitatea să cred că titlurile n-au nici o valoare”. Punând sare pe rană, I. Sava îi spune apoi că dl E. Simion, răspunzând la aceeași întrebare, ar fi spus că „un om politic și un vârf al unui partid nu are „dreptul”, statutar vorbind, la un fotoliu academic”.
Revenind la schimbul de scrisori, constatăm că ambii președinți au făcut uz de „dreptul la contradicție”. Dl E. Simion, în ciuda celor declarate lui I. S., l-a propus și susținut ca membru al Academiei pe N. Manolescu. Președintele U.S.R. și-a revizuit punctul de vedere referitor la valoarea titlurilor și-l acuză pe E. Simion că, în calitatea sa de președinte al Academiei și apoi al Secției, n-a susținut candidatura niciunui scriitor român contemporan, că nu-i prețuiește pe autorii români de azi și că le umblă în soartă. Învinuirea este făcută pe un ton bătăios („Vă denunț posterității (...) singura instanță de care ar trebui să ne fie teamă cu adevărat”, iar „susținerea” scriitorilor capătă inflexiuni apoteotice ca și cum marea prea agitată a literaturii române de azi ar geme de capodopere.
Deși acuzațiile venite din ambele părți sunt grave („Previziunile Dvs arată o umoare rea și o fantezie neagră (...), ignorați structura și statutul A.R.”) E. Simion, observăm totuși că lupta de idei e purtată de doi intelectuali de prim rang care refuză să coboare disputa în apele stătute ale unui discurs agresiv. Suspiciune există însă la ambii combatanți. Dl N. Manolescu îl suspectează pe E. S. că l-a ținut prea mult la porțile Academiei, iar dl E. Simion are bănuiala că N. M. dorește să-și vâre toată „Lista” în Academie.
Acum un deceniu, dl N. Manolescu observa că o viață întreagă au apărat, amândoi, valoarea, chiar dacă această valoare n-a fost de fiecare dată una și aceeași pentru amândoi. „E sigur frumos că există Simion, poate e frumos că exist și eu, dar e și mai frumos că existăm amândoi”. Cu siguranță! Iubitorii de literatură română ar contrasemna aserțiunea fără ezitare, dar nouă ne e teamă că schimbul acesta de scrisori va întări îndoiala lui A. Marino: „Aș vrea să văd un singur intelectual care iartă”. (Al Serpens)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:24:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...