Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Seminar al coordonatorilor firmelor de exercițiu din regiunea Nord-Vest (județele Bihor și Cluj)

În cadrul Centrului de resurse de la C.T. „Mihai Viteazul”, Oradea

Seminar al coordonatorilor firmelor de exercițiu din regiunea Nord-Vest (județele Bihor și Cluj)

Vineri (9 noiembrie 2012), la Centrul de resurse de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”din Oradea, a avut loc un seminar la care au fost invitate cele 31 de cadre didactice arondate la acest centru, din 13 școli din regiunea Nord-Vest, județele Bihor și Cluj.

Este vorba despre cadrele didactice care participă la proiectul „Formarea cadrelor didactice din învățământul profesional și tehnic – profil servicii – pentru extinderea metodei moderne interactive de învățare în firma de exercițiu”.
După cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon, în urma unor rezultate meritorii obținute de-a lungul anilor de cadrele didactice și elevii acestui colegiu cu firmele de exercițiu (tranzacții, participări la târguri, premii la târguri, certificate marca de calitate, care atestă performanța organizației, participări la competiții Business Plan...), colegiul a devenit unul din cele două centre de resurse din regiunea Nord-Vest.
„În țară sunt 16 centre de resurse, câte două în fiecare din cele opt regiuni, toate sunt la colegiile economice. Noi suntem singurul colegiul tehnic din țară, care am aplicat și am fost selectați pentru a deveni  centru de resurse, pentru regiunea de Nord-Vest, pentru județele Bihor și Cluj.
Pentru noi este o mare mândrie că reprezentăm un alt gen de școală, o școală în care elevii sunt de altă factură decât cei de la colegiile economice, și totuși, noi reușim să ținem pasul cu aceste colegii de marcă din România, ne-a declarat coordonatorul centrului, doamna profesor Mariana Bara - formator național.
Acest seminar este parte componentă a unui proiect național care s-a derulat pe parcursul a aproape trei ani de zile deja și care a constat în formarea a 600 de cadre didactice de la profilul servicii pentru a extinde metoda modernă interactivă de învățare în firma de exercițiu. În acest proiect, cursanții au parcurs trei seminarii de formare; fiecare seminar a durat trei zile și jumătate, în urma cărora , ei primesc un certificat de competențe, ca profesor coordonator pentru firmele de exercițiu. O activitate componentă a proiectului este și acest seminar.
Ce urmărește, de fapt, centrul de resurse?
Să continue activitățile din proiect pe următorii cinci ani, să facem o diseminare a proiectului pentru viitor.
Ca centru de resurse, am elaborat: o organigramă a centrului, care cuprinde toate școlile arondate centrului nostru, am elaborat un plan de activitate pentru anul școlar 2012 - 2013, în care am prevăzut activități comune între școlile care sunt arondate la centru nostru, am făcut o procedură de comunicare, am elaborat o pagină de ziar în care popularizăm evenimentul, avem niște activități de lucru pe așa-numita metodă a cafenelei. Avem șase teme mari de dezvoltat și la fiecare cafenea există o gazdă, un profesor cu experiență, care primește pe rând șase grupuri de profesori, și fiecare pe rând își spune părerea despre tema respectivă. Se va discuta despre platforma Roct (un program în care noi ne înregistăm tranzacțiile, la nivel național), cum se organizează un târg al firmelor de exercițiu, despre marca de calitate, despre Business Plan, despre circuitul documentelor în firma de exercițiu...”
Tranzacții, lansări de FE, aniversări, târg regional, tabără antreprenorială...
În pauza de cafea, am abordat-o pe doamna profesor Mariana Bara pentru a afla câte ceva despre ceea ce și-a propus centrul să facă în viitor pentru profesorii coordonatori arondați centrului, dar mai ales pentru elevii celor 13 școli arondate.
„Ne-am propus să strângem legătura între profesorii coordonatori și mai ales între elevii care aparțin acestor școli. Și anume: să facem tranzacții între noi, să organizăm activități comune, cum sunt: lansări de firme de exercițiu, aniversări de firme, să organizăm un târg regional, la care să vină școli din Bihor și Cluj, dacă o să găsim și sponsori, o să organizăm și o tabără antreprenorială”.
Să mai spunem că la sfârșitul seminarului profesorilor participanți li s-au înmânat certificatele de competențe ca profesori coordonatori, Atestatul de formare continuă a personalului didactic, prin care se confirmă faptul că a dobândit un număr de 24 de credite profesionale transferabile.
26 de prof. coordonatori din 13 școli (7 din Bihor și 6 din Cluj)
La seminarul de vineri desfășurat în cadrul Centrului de resurse de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au participat 26 de profesori coordonatori de la C.T. „Transilvania” din Oradea (prof. Șchiop Elisabeta), C.E. „Partenie Cosma” din Oradea (prof. Dan Laura), C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea (prof. Rodica Tiutin, Ardelean Simona Violeta, Pop - Fele Camelia Aurora, Ile Florența Larisa, Pazuric Erika Krisztina), C.T. Vadu Crișului (prof. Ardelean Monica Viorica), C.T. „Unirea” din Ștei (prof. Rengle Victoria, Vieriu Constantin Cristian), Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta, fostul Gr. Șc. Agricol (prof. Anton Floare, Buz Angela Rodica), Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita, fost Gr. Șc. Agricol „Horea” (prof. Sabău Gabriela Olimpia, Sabău Remus Mircea), Colegiul Tehnic Turda, județul Cluj (prof. Mitran Mariana Dorina), Colegiul „Emil Negruțiu” din Turda – Cluj (prof. Bătinaș Ramona, Vasarhelyi Beatrisz), C. E. „Iulian Pop” din Cluj-Napoca (prof. Șchiop Alina Elisabeta, Mălinaș Andrei, Crețu Elena), C.T. „Victor Ungureanu” din Câmpia Turzii, județul Cluj (prof. Băginean Mirela, Cherecheș Monica), Lic. Teoretic „Apaczai Csere Janos” din Cluj – Napoca (prof. Palfy Hajnalka Eva, Filep Judith), Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” din Dej – Cluj, fost Gr. Șc. „C-tin Brâncuși” (prof. Chender Maria Marcela și Viman Maria).
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (76 de poze), accesați Galeria foto: Seminar al coordonatorilor firmelor de exercițiu din regiunea Nord-Vest (județele Bihor și Cluj).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:09 Ora standard a Europei de Est