Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala din Livada a-nflorit!

Învățământul rural se primenește

Școala din Livada a-nflorit!

Din 12 iunie 2007, de la serbările preșcolarilor, și până joi, 10 ianuarie 2008, Școala din Livada (comuna Nojorid) a-nflorit! Se vede că directorul adjunct, prof. Gheorghe Mărincean, e un om de acțiune. Tace și face.

S-a muncit și în vacanța de iarnă
În vară, directorul adjunct nu ne-a spus tot ce avea pe suflet, tot ce-și propusese să înfăptuiască în lunga vară fierbinte, ca nu cumva alții să-l încurce, iar intențiile și proiectele sale să rămână doar vorbe-n vânt. Joi, la ora vizitei noastre, școala era de nerecunoscut, zugrăvită în interior și exterior, cu gresie și lambriuri, neoane peste tot, și cu o încălzire centrală de nota zece, chiar dacă parterul e încă în șantier după ridicarea anexei pentru grupurile sanitare. Doi muncitori (și jumătatea unuia) trebăluiesc din zori și până-n seară să dea gata grupurile sanitare interioare. Ca să poată lucra foc continuu, muncitorii i-au cerut directorului cazare în școală, și de aceea, jumătatea unuia dintre muncitori (adică soția), când nu face mâncare, lucrează cot la cot cu ei.
  "În vară, s-au făcut lucrări mari: s-au schimbat țiglele, lemnăria, și toată instalația electrică, peste tot avem neoane, lambriuri în toate sălile de clasă, tavane cu rigips, au fost înlocuite caloriferele și țevile, peste tot, inclusiv la grădiniță. În cancelarie, laboratorul de fizică și chimie și în centrul de informare și documentare avem parchet laminat. S-a zugrăvit în interior și-n exterior... Termopanele sunt de anul trecut.
Să știți că s-a lucrat inclusiv în vacanța de iarnă, după Crăciun, în zilele de 28, 29 și 30 decembrie, dar și după Anul Nou, în 3, 4 și 5 ianuarie.”
Acum, directorul adjunct spune tot.
„În vară nu v-am spus mare lucru pentru că nu știam dacă vom putea realiza tot ceea ce-mi propusesem. Aveam eu planuri mari, dar aveam și rezerve în privința meseriașilor care puteau să mă încurce.”
Uniforme, ecusoane personalizate
Conducătorul unității ne-a prezentat școala și grădinița, În unele clase, elevii aveau uniforme și ecusoane personalizate (cu imaginea școlii și portretul elevului), o pavoazare în scop didactic, cu mult material confecționat de cadrele didactice, un exemplu de creativitate, precum în clasa dnei învățătoare Floare Tripe, unde am admirat macheta „Ca la țară”, ingenioasele colaje: „La poli”, „Ciocnitul ouălor, „Ca la țară” și „Felicitare de 8 Martie”, toate cu pozele elevilor clasei plasate ingenios de dna prof. Constanța Mărincean în acel cadru care duce ochiul în eroare și dă impresia de un tot și o singură imagine, admirabile realizări artistice! Pentru animarea machetei „Ca la țară”, s-a apelat la patru „actori” (Adina Maghiar, Florin Turon, Camelia Jurău și Romeo Pantea).
Mici talente, mari speranțe... la pictură! 
În clasa a III-a, învățătoarea Maria Popa avea să ni-i prezinte pe: Bianca Luncan, Andrei Martin, Octavian Bogdan, Ionuț Gabrian, Andreea Mereu, Gabriela Purda, Andrei Tanc, Anca Ianc și Mirabela Paina, cu lucrările lor, ca „mici talente, mari speranțe la pictură.”
La sfâșitul orelor de curs, aveam să-i cunoaștem și pe premianții I și II ai școlii, „crema” (vorba doamnei profesor Constanța Mărincean): Mădălina Dumitrița Nicorici (din clasa a V-a), Alexandru Marin Paina și Florica Mihaela Purda (a VI-a), Anca Sorina Roșca (a VII-a), Ionuț Crupca și Ioana Filip (din clasa a VIII-a), iar despre Sorina Anca Roșca s-a dus vestea că ar cânta precum o privighetoare (talentată la muzică, dar și la engleză).
Calculatoare sunt, dar din epoca de „piatră”
Ce poți face cu Pentium I și II, decât să te joci de-a informatica, să-ți plimbi degetele pe tastatură și să înnebunești mouse-ul. Orele de informatică opțional se desfășoară în Centrul de informare și documentare, acolo unde s-au desfășurat și activitățile organizate împreună cu comunitatea în timpul derulării proiectului „Educarea spiritului democratic în școală și comunitate”. Aici sunt depozitate cele 12 calculatoare achiziționate în timp cu sprijinul părinților, ba primite de la unii și de la alții care nu mai aveau ce face cu ele, fiind uzate moral. Dar, și așa, elevii erau încântați de ele, pentru că citeau și butonau tastatura și plimbau mouse-ul de ici-colo, vorba aceea: învățau să „lucreze” pe calculator. De-acum, așteaptă și ei calculatoare adevărate cu care să poată ieși în lume, dacă tot au internet în școală (și acasă).
Transmiterea unor obiceiuri din generație în generație
Dna profesoară Constanța Mărincean ne-a povestit despre transmiterea unor obiceiuri din generație în generație. Este vorba de torsul cânepii, țesutul și cusutul fețelor de masă cu diferite motive tradiționale - „activități care s-au desfășurat având ca fundal sonor cântece populare interpretate cu mult drag de participanți. Nu au lipsit snoavele, zicătorile și  poeziile ce încă mai circulă prin viu grai în sat.
Sărbătoarea Nașterii Mântuitorului a antrenat întregul colectiv al școlii în organizarea programului artistic prezentat în CCID. S-au întrecut în interpretarea colindelor elevii din ciclul primar, grupul vocal al claselor a IV-a și a V-a, băieții din clasa a VIII-a, precum și grupul vocal al clasei a VII-a...”
„Lipsa lor de interes ne doare cel mai tare!” 
În cadrul proiectului „Educația spiritului democratic în școală și comunitate”, dar și în afara lui, prin intermediul lectoratelor cu părinții și al altor activități, dascălii din Livada caută să determine părinții să-și dea mai mult interes pentru pregătirea propriilor copii, să fie mai receptivi la semnalele care vin din partea cadrelor didactice. „Încercăm, ne luptăm cu comunitatea, și reușim în multe privințe să-i câștigăm pe părinți de partea noastră, dar adesea ne izbim ca de un zid, în cazul părinților elevilor cu probleme. Lipsa lor de interes ne doare cel mai tare, declară prof. Constanța Mărincean. În alt mod ar răspunde și s-ar comporta elevul dacă ar vedea și ar simți mai mult interes din partea părinților.”
Prin urmare, dascălii nu se plâng de frecvența elevilor la cursuri, ci de lipsa de interes a părinților copiilor cu probleme.
Altfel, școala dispune de cadre calificate la toate materiile, iar directorul școlii coordonatoare din Nojorid, prof. Mihai Pop, răspunde prompt solicitărilor. „Elevii din Livada au participat în nenumărate rânduri la activități în comun (activități cultural-artistice și întreceri sportive), organizate în moderna sală de sport de la Nojorid, beneficiind și ei de transport cu microbuzul școlii coordonatoare”, după cum ține să sublinieze directorul adjunct, prof. Gheorghe Mărincean. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (136 de poze), accesați Galeria foto: Școala din Livada a-nflorit!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:50:34 Ora standard a Europei de Est