Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenți ai Facultății de Protecția Mediului, premiați pentru lucrările științifice prezentate

La Conferința studențească internațională din Polonia

Studenți ai Facultății de Protecția Mediului, premiați pentru lucrările științifice prezentate

În perioada 26 - 28 octombrie 2012, la Conferința Studențească Internațională „3rd International Student Scientific Conference Human - Nutrition - Environment”, susținută la Universitatea din Rzeszow, Polonia, în noul International Environmental Education Center din Iwonicz, din partea Universității din Oradea, Facultatea de Protecția Mediului, Departamentul Ingineria Produselor Alimentare și Departamentul Zootehnie și Agroturism, au participat trei cadre didactice - șef lucrări dr. ing. Timar Adrian, șef lucrări dr. ing. Ruska Laszlo și șef lucrări dr. Teușdea Alin, însoțind pe cei patru studenți - Larisa Lucan, Banda Anișoara, Stimuț Cristina și Filip Corina care au prezentat lucrări științifice elaborate sub îndrumarea unor cadre didactice din facultate.

Astfel, câștigătoarea locului I, Larisa Lucan, studentă în anul IV la Controlul și Expertiza Produselor Alimentare, a prezentat lucrarea COLOUR IMAGE ANALYSIS OF BROWNING PROCESS ON FRUITS AND VEGETABLES în colaborare cu Bianca Stanca și Milan Zetocha, sub îndrumarea dlui șef lucrări dr. fiz. Teușdea Alin.
Premiul special a fost obținut de Banda Anișoara Camelia, studentă în anul IV la Controlul și Expertiza Produselor Alimentare, care a prezentat lucrarea BIO PRESERVED  CROISSANT, sub îndrumarea dlui șef lucrări dr. ing. Ruska Laszlo și dlui șef lucrări dr. ing. Timar Adrian.
Stimuț Anamaria, studentă în anul II la Controlul și Expertiza Produselor Alimentare, a prezentat lucrarea POLYPHENOL AND ASORBIC ACID CONTENTS OF THREE DIFFERENT TYPES OF HONEY FROM BIHOR COUNTY, lucrare apreciată în special de colegii polonezi ale căror preocupări sunt similare.
Studenta Filip Corina, masterandă la programul de studii Siguranță și Securitate Agroalimentară, a prezentat lucrarea antioxidant activity of Brassica vegetables grown under organic and conventional agricultural practices from Romania, lucrare apreciată de colegii de la Universitatea de Științe Agricole din Nitra Slovacia.
În cadrul conferinței, dl. șef lucrări  dr. ing. Timar Adrian a susținut o prezentare despre Universitatea din Oradea, iar dl. șef lucrări dr. fiz. Teușdea Alin a susținut două interesante prelegeri în care au fost prezentate aplicații în domeniul alimentar ale unor aplicații matematice și fizice.
Pe lângă aspectele științifice au fost desfășurate și activități de team bilding și socializare în cadrul cărora studenții români au stabilit contacte cu cei din Polonia și Slovacia.
Cadrele didactice au avut discuții preliminare referitoare la colaborări viitoare în cadrul programelor europene. O astfel de colaborare se va concretiza în workshopul organizat de Universitatea din Oradea în aprilie 2013, finanțat în cadrul apelului Grundtvig 2012, al cărui director de proiect este dl. șef lucrări dr. ing. Timar Adrian și în cadrul căruia printre lectori și participanți vor fi și colegii din Polonia și Slovacia alături de lectori și participanți din Ungaria, Italia, Grecia și Turcia. (A. T.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:57 Ora standard a Europei de Est