Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Meseria de scriitor se învață la școală

Volumul „Povești și povestiri”

Meseria de scriitor se învață la școală

Un nou experiment literar-educațional a fost elaborat cu succes în laboratorul de creație al catedrei de Limba și literatura română din cadrul Colegiului Național „Arany Janos” Salonta.

Volumul „Povești și povestiri”, apărut la Editura Brevis din Oradea sub coordonarea profesoarelor Adriana Foltuț și Natalia Handra, adună între coperți 18 nuvele fantastice sau inspirate din întâmplări reale semnate și ilustrate de elevii talentați ai colegiului salontan.
Printre scriitorii-juniori de „Povești și povestiri” în limba română se numără elevii: Oana Kubinyecz, Laura Silaghi, Iulia Sabău, Lucia Gal, Roxana Marcu, Lavinia Boldor, Lavinia Negrescu, Denisa Tatiana Lăzău, Cristina Vinter, Denis Dorin Sabău, Dorina Iuliana Trif, Dalina Roxana Toma, Malvinia Mondek, Mădălina Laura Burtic, Cristina Lezău, George Radu Olar, Remus Mircea Petrache. Profesoara Natalia Handra întărește și investește curajul creativ al micilor scriitori printr-o povestire proprie, intitulată sugestiv „Poveste adevărată”.
În timp ce poveștile fantastice sunt ilustrate cu desene personale ale autorilor sau cu imagini vesele pentru colorat, prin care se captează interesul celor mai mici cititori, povestirile sunt ilustrate cu fotografii-document care dovedesc, fără tăgadă, cele relatate de autori. Cartea este scrisă de elevi pentru elevi și preșcolari și, în mod special, se adresează surioarelor și frățiorilor mai mici care descoperă astfel universul magic al scrisului prin oglinda de cleștar a unui suflet inocent de scriitor. Cartea are 114 pagini și a fost lansată recent, și nu întâmplător, la Grădinița „Ursulețul” din Salonta (educatoare Dorina Marina), unde s-a bucurat de un succes răsunător în mijlocul celor mai severi critici de literatură și artă – prichindeii de grădiniță și bunicuțele lor. Cartea mai poate fi achiziționată de la profesorii coordonatori Adriana Foltuț și Natalia Handra.
Creațiile nuvelistice sunt semnate de elevi salontani din cadrul Cercului de creație „Scântei literare” care, în mare parte, colaborează și la revista Colegiului Național „Arany Janos” din Salonta. „Tema centrală a cărții este generată de dorința păstrării copiilor cât mai aproape de cuvântul scris - frumos, constructiv și emoționant - iar când acest cuvânt este inspirat de elevi pentru elevi, dragostea pentru lectură devine împlinire la superlativ”, ne-a declarat Adriana Foltuț, profesor de Limba și literatura română, doctor în filologie și lector universitar la Universitatea „Emanuel” din Oradea care, alături de prof. Natalia Handra, a coordonat acest inedit proiect literar.
În prezent, în eprubetele de inspirație ale laboratorului de creație „Scântei literare” se toarnă compușii rari: curaj, originalitate, implicare și resurse financiare prin sponsorizare peste următorul experiment literar care se va finaliza prin organizarea unei Tabere de creație în care nuvela și poezia vor da formă și culoare sufletului inocent în toate formele de manifestare ale vârstei preadolescentine.
Sorin PETRACHE

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:18:12 Ora standard a Europei de Est