Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce este „calculul în nor”(„cloud computing”)?

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (7)

Ce este „calculul în nor”(„cloud computing”)?

Internetul este reprezentat deseori ca un nor, iar de aici a apărut, în limba engleză, sintagma „cloud computing”, adică, în traducere liberă „calcul în nor”.

Practic, cloud computing-ul este un sistem distribuit în Internet care permite accesarea și rularea aplicațiilor găzduite într-o locație diferită, uneori chiar necunoscută utilizatorului, decât PC-ul/dispozitivul personal conectat la Internet.
Încă de la apariția sa, din 2006-2007, cloud computing-ul a cunoscut o creștere exponențială. În cadrul cloud computing-ului o companie va închiria unele servicii utilizatorilor, precum infrastructuri, platforme și software-uri, pentru care se plătește un abonament sau se practică plata cu ora.
Serviciul „cloud” este accesibil în Internet folosind un web browser. Costurile unui cloud sunt considerabil mai reduse decât achiziționarea unei rețele de calculatoare performante. Metoda de cloud computing este foarte avantajoasă pentru companiile mici și mijlocii, care nu pot investi foarte mult în afacerile lor. Utilizatorii își configurează sistemul și plătesc doar pentru cât au comandat. Comanda poate fi modificată oricând și pot fi adăugate sau eliminate servicii. De asemenea în cazul unui dezastru, furnizorii se ocupă cu recuperarea datelor.
Printre exemplele de aplicații concrete ce folosesc cloud computing-ul se numără Google Apps, ce conține Gmail, Google Maps, Google Calendar și altele, Microsoft Azure, S3 și EC2 de la Amazon, mesageriile instante de la Microsoft, Google și Yahoo. Există un număr extrem de mare de aplicații oferite utilizatorilor prin această metodă a norului, unde utilizatorul rulează aceste aplicații de pe calculatoarele furnizorului și nu trebuie să le cumpere și să le instaleze pe calculatorul personal.
În viitor va exista o extindere și mai mare, deoarece „norii” vor fi folosiți nu doar în scop comercial, ci și pentru extinderea infrastructurii IT existente. Cloud computing-ul se diferențiază de oferirea serviciilor clasice prin faptul că sunt mult mai scalabile și oferă una sau mai multe infrastructuri pentru platforme. Astfel pe lângă scopul comercial, norii pot fi folosiți și pentru evitarea dezastrelor informatice și pentru recuperarea în cazul dezastrelor. [1]
Un dezavantaj important este securitatea, deoarece toate informațiile norului sunt online și norul poate fi victima unor atacuri informatice. Utilizatorii nu au o vedere detaliată asupra infrastructurii calculatoarelor și nici nu pot controla resursele IT pe care le folosesc. [2] Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://cordis.europa.eu/fp7/ict/ssai/docs/cloud-report-final.pdf
[2] http://www.gnu.org/philosophy/who-does-that-server-really-serve.ro.html

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:03 Ora standard a Europei de Est