Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noi acțiuni de ecologizare pe malurile Crișului Repede și în parcuri

Elevii de la C.T. „Mihai Viteazul”, din nou pe baricade

Noi acțiuni de ecologizare pe malurile Crișului Repede și în parcuri

În cadrul Săptămânii dedicate menținerii curățeniei pe domeniul public și colectării selective a deșeurilor, acțiune inițiată de Primăria Oradea și adresată liceenilor, elevi de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au participat la acțiuni de curățare a malurilor Crișului Repede și a parcurilor învecinate acestora.

Acțiunea de ecologizare a avut loc atât pe malul drept, cât și pe malul stâng  al Crișului Repede, între podul Decebal și podul de pontoane, dar și în parcurile învecinate. La acțiuni au participat elevii de la profilul Protecția Mediului (clasele a X-a F, a XI-a E și a XII-a F), însoțiți de conducerea colegiului (directorul colegiului – prof. dr. Filimon Ruben, directorii adjuncți – prof. Simona Ardelean și Bacoș Mihai) și profesorii Filip Marinela – coordonator de proiect, Nagy Aurelia, Szuiogan Nadia și Vințeler Lucian.
Cu acest prilej, liceenii ecologiști au derulat un complex de activități: curățare, colectarea selectivă și transportul deșeurilor colectate, sortarea PET-urilor, dar și compactarea acestora cu ajutorul dispozitivului EDUPET (aparat de compactare la cald a recipientelor PET post-consum), o activitate demonstrativă (o lecție eco), desfășurată în fața participanților.
Prezentă la activitate, doamna consilier  Cherecheș Florica, președinte al Comisiei Sociale, adresându-se elevilor, a subliniat  importanța păstrării curățeniei pe domeniul public, atrâgând atenția asupra sumelor mari plătite de Primăria Oradea pentru salubritate (un milion de lei pe lună), cantitatea mare de deșeuri ce se depozitează în fiecare lună la groapa ecologică (în jur de 6.000 de tone), accentuând importanța selectării deșeurilor înainte de a le colecta.
Motivându-i pentru o conduită ecologică și pentru un model demn de urmat, doamna consilier i-a felicitat pentru activitatea lor bogată în domeniul protecției mediului și pentru proiectele derulate în parteneriat cu Primăria Oradea.
Dincolo de zona curățată, pe care au lăsat-o în urmă, ecologiștii noștri voluntari au rămas cu o atitudine prietenoasă față de mediu și cu satisfacția de a fi fost utili și importanți. (Marinela Filip – coordonator proiect)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Noi acțiuni de ecologizare pe malurile Crișului Repede și în parcuri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:11 Ora standard a Europei de Est