Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De Halloween au sărbătorit împreună cu partenerii de proiect

Parteneriat cu Grădinița Americano-Română „Crinul”

De Halloween au sărbătorit împreună cu partenerii de proiect

În acest an școlar, cadrele didactice și copiii de la Grădinița Americano-Română „Crinul” din Oradea și-au propus să sărbătorească de Halloween alături de partenerii de proiect de la grădinițele nr. 30 și 37.

„Cu ocazia concursului tradițional de engleză „Let’s learn and play together”, pe care îl organizăm și găzduim de trei ani, am stabilit câteva parteneriate cu grădinițe orădene. Așa după cum ați aflat deja, de Halloween, ne-am propus acțiuni comune cu grădinițele 30 și 37.
Argumentul nostru este următorul: Pentru a obișnui copiii să dezvolte relații constructive cu semenii lor, să trăiască stări afective pozitive împreună cu colegii, să-și exteriorizeze și să-și împărtășească preocupările și interesul pentru anumite subiecte, ne-am propus să încheiem parteneriate cu grădinițele orădene, aducându-i mai aproape pe unii de ceilalți. Prin întâlniri și acțiuni comune, copiii experimentează noi valențe ale prieteniei, înțeleg și adoptă norme de conviețuire socială dezirabilă, adaptându-și propriul comportament la cerințele grupului cu care vin în contact”, ne-a declarat directorul Grădiniței Americano-Române „Crinul”, doamna profesor Claudia Morar.
Joi, membrii echipei de proiect (prof. Daniela Guiaș, Laura Ciortea, Pantea Oana și  Pop Gabriela, în frunte cu dna prof. Claudia Morar – coordonator de proiect) s-au bucurat de o caldă primire la Grădinița Nr. 37, unde au fost întâmpinați cu mult drag de către doamna director – profesor Mariana Dragoș, de celelalte cadre didactice (prof. Marina Rengle, Camelia Balogh, Johanna Horvath, Paula Ștreng și Florina Furtoș), dar și de copii.
„După cum, probabil, vă mai amintiți, nu suntem la primul parteneriat. Ați participat și la întâlnirea noastră de proiect cu partenerii de la Școala din Gepiș (structura Școlii Gimnaziale din Lăzăreni). Astăzi, avem o activitate specială de Halloween pregătită și susținută de colega noastră, profesoara de engleză Alina Benea. Priviți-i cât sunt de frumoși, cum le strălucesc ochii de bucurie! Le place enorm să se costumeze, să joace diferite roluri, să devină fie și numai pentru câteva momente personaje de poveste...”, ne-a explicat doamna director Mariana Dragoș. Cu mult tact și măiestrie, Alina le-a captat atenția, le-a stârnit curiozitatea, după care a făcut absolut ce a vrut cu ei. Sub „bagheta” sa magică, copiii au cântat, au recitat, au aplaudat, s-au jucat, iar când au „obosit”, profesoara de engleză le-a „administat”, în PowerPoint, povestea lui Katie.
Potrivit obiceiului de Halloween, la final, Alina i-a recompensat cu bomboane, lăudându-i pentru cumințenie, hărnicie și istețime... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De Halloween au sărbătorit împreună cu partenerii de proiect.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:33:06 Ora standard a Europei de Est