Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Săptămână plină la „Agora”, în zilele premergătoare vacanței

Luni, au plantat un copac

Săptămână plină la „Agora”, în zilele premergătoare vacanței

Luni, elevii Școlii internaționale „Agora” din Oradea au plantat un copac în curtea proprie.

Mesteacănul a devenit din prima clipă prietenul copiilor care, într-un moment emoționant, i-au promis acestuia că vor avea grijă de el. Acțiunea a avut loc în cadrul proiectului Eco Școala.
Ziua internațională a Mării Negre, mai cunoscută peste hotare decât la noi în țară, a fost sărbătorită la Școala „Agora”  sub emblemă verde. Parcurgând toate etapele procesului educativ cotidian al școlii, elevii au învățat despre peștii din Marea Neagră și despre bogățiile specifice acesteia, trecând de la clipuri video și interacțiunea cu tabla Smart la creații literare despre importanta misiune pe care micuții o vor avea în viitorul apropiat – aceea de a salva un patrimoniu natural minunat și cu toate acestea abandonat.
Miercuri, a fost poate cea mai așteptată zi din săptămână pentru micuții de la „Agora”, pentru că Halloween-ul s-a încadrat în tema studiată în cadrul curriculumului internațional – Mituri și legende. Elevii erau foarte pregătiți la capitolul zei și zeițe, dar și la cel despre legende tradiționale europene. În cadrul acestei teme, elevii au învățat și despre tradiția irlandeză a Halloween-ului și realele semnificații ale acestei sărbători. Celebrul dovleac Jack O’Lantern a fost decorat în multiple variante pentru a lăsa loc lumânărilor ce au luminat întreaga școală până seara. Și obiceiul american „Treat or trick” a fost exersat de elevii „Agorei” care s-au întors în clase plini cu dulciuri. Petrecerea de Halloween s-a terminat cu parada costumelor și a lucrărilor copiilor din această săptămână.
Activitățile școlii au continuat joi și vineri sub amprenta vizitei profesorului american Joe Childs de la Universitatea din Florida, care a fost marcat de condițiile în care grupuri mici de copii realizează efecte remarcabile datorită principiilor școlii: formare de cea mai bună calitate, profesori de specialitate, dezvoltarea inteligențelor multiple. Micuții au demonstrat munca depusă în aceste săptămâni de școală în cadrul curriculumului „Agora” (compus din curriculum național și cel internațional). Cadrele didactice au prezentat procesul prin care acestea au identificat stilurile de învățare ale fiecărui copil în parte și au avut confirmarea eforturilor lor prin cuvintele de laudă ale profesorului american. Acesta a apreciat că toți copiii, deși mici (clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a) au vorbit cu el în limba engleză, recitând apoi și cântând în limbile germană, franceză și italiană.
Iată cum valori europene și americane au avut coordonate comune în cadrul Școlii Internaționale „Agora”. (A. M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Săptămână plină la „Agora”, în zilele premergătoare vacanței.

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 09:08:33 Ora standard a Europei de Est