Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Implementarea noilor educații

Halloween party

Implementarea noilor educații

Educația este unul dintre fenomenele care au apărut o dată cu societatea umană, suferind pe parcursul evoluției sale modificări esențiale.

Accelerarea progresului mileniului III a produs schimbări majore în toate domeniile vieții noastre. Ritmul rapid al schimbărilor a determinat apariția unor noi direcții de acțiune, una dintre acestea fiind educația ca proces de formare și sensibilizare a copiilor, tinerilor și adulților pentru participare la abordarea și soluționarea problemelor cu care omenirea este și va fi confruntată. Acestor provocări li s-a răspuns cu educații specifice, denumite „noile educații”, privite ca  o investiție a educației în procesul de soluționare a problematicii lumii contemporane. Ele au forme diverse și sunt purtătoare de conținuturi noi. Conținuturile specifice sunt integrate în grădiniță în termenii unor obiective pedagogice care vizează domenii de interes contemporan. Registrul bogat al „noilor educații” permite deschiderea școlii spre problematica lumii contemporane. Procesul declanșat stimulează trecerea de la demersurile specifice la abordările globale, interdisciplinare și permite aprofundarea unor probleme sociale care cer soluții concrete: democrația, pacea, mediul, alimentația, sănătatea, multiculturalitatea, interculturalitatea etc. Aceste educații trebuie să fie gândite în condițiile optimismului pedagogic, putând facilita descoperirea răspunsurilor la problemele cu care se confruntă fiecare generație. În ciuda situației paradoxale în care se găsește, în pofida obstacolelor cu care se confruntă, educația este invitată să pregătească într-o manieră activă, mai constructivă și dinamică, generația viitoare. În aceste condiții noile educații vin să pregătească un comportament adecvat, adică rațional care să atenueze în parte șocul viitorului.
Educația pentru interculturalitate și multiculturalitate presupune, printre altele:
*să accepți diferențele culturale, privindu-le, mai întâi, ca pe niște lecții de istorie și de comportament
*să cunoști și să respecți obiceiuri și tradiții ale popoarelor de pe întreg mapamondul
Un bun prilej în acest sens îl reprezintă sărbătoarea de Halloween.
„Casa bântuită”
Halloweenul este sărbătoarea adusă în America în anul 1840 de către imigranții irlandezi. Însă obiceiul „trick-or-treat” se crede a nu proveni de la celți, ci de la europeni. În data de 2 noiembrie, Ziua Tuturor Sufletelor, creștinii mergeau din sat în sat cerșind „prăjitura sufletului”, făcută din bucăți pătrate de pâine cu coacăze.
Cu cât strângeau mai multe prăjituri, cu atât mai multe rugăciuni aveau să spună pentru sufletul rudelor decedate ale darnicilor.
Așadar, sărbătoarea de Halloween nu celebrează practici malefice deoarece a pornit de la ritualurile celților de întâmpinare a noului an și de la ritualul de rugăciune al europenilor medievali.
Cert este că Halloween este un motiv de sărbătoare și veselie pentru toți. Cei prinși în „patima” sărbătorilor decorează casa cu ornamente specifice, închiriază costume și nu în ultimul rând pregătesc preparate culinare tipice unei sărbători cu fantome și presărată cu semnificații ascunse, mitice. De ceva timp s-a împământenit și pe la noi, iată de ce micuții de la grupa mijlocie A (Grădinița Nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea) au confecționat decorațiuni specifice, unindu-le într-o expoziție intitulată „Casa bântuită”.
La ora de engleză au ascultat povestea Felinarul lui Jack împreună cu dna prof. Simona Gherman, apoi au deprins tehnica prin care se fac felinare din dovleci. (Floare Bernad)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:11:31 Ora standard a Europei de Est