Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tema „Fantezii de toamnă”

Proiectul educațional „Adolescentul cu ochi de copil”

Tema „Fantezii de toamnă”

Marți (30 octombrie 2012), la Grădința nr. 42 – „Maria” din Oradea, structura Școlii Gimnaziale „Octavian Goga”, s-a desfășurat activitatea „Fantezii de toamnă”.

Preșcolarii grupei mari C, coordonați de doamnele educatoare Mariana Pater și Ileana Petruș, au avut alături partenerii de proiect de la Liceul Tehnologic „George Barițiu” și Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, însoțiți de doamnele prof. Georgia Serte și Voichița Popa (coordonatori de proiect).
Este vorba despre prima activitate de pe agenda proiectului educațional „Adolescentul cu ochi de copil” care se derulează în cadrul unui parteneriat între trei școli orădene: Liceul Tehnologic „George Barițiu” (director – prof. Marcela Todica), Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” (director – prof. Lung Antiana) și Școala Gimnazială „Octavian Goga” (director – prof. Ioan Mocan; structura Grădinița nr. 42 – „Maria”, director adjunct - prof. Delia Coste).
Întâlnirea de proiect a debutat cu o activitate despre toamnă, în care preșcolarii au dialogat pe tema toamnei, fiind subliniate caracteristicile anotimpului autumnal; discuțiile au fost apoi canalizate în direcția recunoașterii și numirii legumelor care au fost descoperite pe mesele din mijlocul sălii, după dezvelirea lor. Ajutați de liceeni (din clasele a X-a E și a X-a B), copiii au trecut la personificarea legumelor în: arici, pinguini, ieduț, mașini, păianjen, Pinocchio, melc, prințesă..., care au fost invitate la carnaval. În etapa imediat următoare, liceenii s-au întrecut în a pregăti cele mai haioase sandvișuri. Tuturor actorilor, și mai mari și mai mici, organizatorii le-au pregătit bucuriile toamnei, spre îndulcire – prăjitură cu mere.
„Privită în ansamblu, dar chiar și separat, pe etape, activitatea s-a bucurat de succes, atât în rândul celor mici, cât și al celor mari. Apreciem creativitatea preșcolarilor și sprijinul acordat de liceenii parteneri, care s-au arătat încântați, deschiși să colaboreze cu prichindeii grădiniței noastre. Lucrările ingenios create vor fi expuse pe coridor spre a fi admirate de toți copiii din grădiniță, dar și de părinții lor. Doresc să mai subliniez faptul că expoziția va fi serios îmbogățită cu lucrările copiilor din celelalte grupe: din grupa mică A (educatoare Coste Delia - Bocșe Maria), grupa mică B (ed. Popa Maria - Tănase Maria), grupa mijlocie A (ed. Erdeli Valeria - Negrău Elena), grupa mijlocie B (Indrea Viorica - Cucu Senta), grupa mare A (Vidican Lenuța), grupa mare B (Orban Marioara - Condoroș Rodica), la care se vor adăuga cele realizate de școlarii din clasele I B (înv. prof. Rus Loredana), a III-a A (înv. prof. Rusu Viorica), a IV-a A (înv. prof. Seica Iuliana) și a IV-a B (înv. prof. Vaș Florica), de la Școala Gimnazială „Octavian Goga”, ne-a spus doamna director adjunct Delia Coste. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tema „Fantezii de toamnă”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:08:25 Ora standard a Europei de Est