Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea proiectului „Young Europe” („Europa tânără”)

Joi, la Orășelul copiilor

Lansarea proiectului „Young Europe” („Europa tânără”)

Joi, 25 octombrie 2012 , la Orășelul copiilor Oradea, a avut loc lansarea proiectului multilateral Comenius „Young Europe” al Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Cristal” Oradea.

Proiectul este finanțat prin Programul Învățare pe tot parcursul vieții, susținut de Uniunea Europeană și este coordonat în unitate de dna director prof. Lezeu Rodica și dna prof. Vesa Ramona.
Proiectul reunește opt școli partenere din șapte țări europene – România, Marea Britanie, Turcia, Spania, Italia, Grecia și Polonia. Proiectul „Young Europe” („Europa tânără”) le va permite copiilor implicați să învețe ce înseamnă „prietenia europeană” și să înțeleagă cu ajutorul experienței proprii, rolul și responsabilitatea lor de „cetățeni europeni”. Integrarea socială a copiilor cu deficiențe senzoriale este deseori influențată de atitudinea reticentă a celor din jur în ceea ce privește capacitățile și posibilitățile acestor copii.
Participarea copiilor de la CSEI „Cristal” Oradea la un proiect european de tip Comenius va contribui la dezvoltarea încrederii în sine a copiilor și a relaționării optime cu ceilalți.
 Acești copii, al căror orizont de cunoaștere este limitat de deficiența senzorială, vor avea ocazia să înțeleagă, cu ajutorul experienței proprii, conceptele aparent îndepărtate ale prieteniei europene și ale cetățeniei europene.
În același timp, parteneriatul se bazează pe schimbul cultural și dezvoltarea comunicării într-o limbă străină încă de la vârste fragede.
Programul lansării proiectului a cuprins un cuvânt de bun venit, prezentarea invitaților susținută de dna director Lezeu Rodica, o prezentare generală a proiectului realizată de dna prof. Vesa Ramona și diseminarea rezultatelor primei mobilități de proiect – Turcia (dna director Rodica Lezeu).
Atmosfera de sărbătoare a fost întregită de momentele artistice prezentate de orchestra de cameră a Liceului de Artă, formată din elevi voluntari SNAC (Căbuța Claudiu, Carp Speranța, Giordano Filomena, Balint Marian, Gordan Andreea, Barbos Debora, Balint Floriana, Villas Denis, Varga Nazarius, Maga Cosmin, Sturz Mădălin, Mateș Horvath Iulia, Niculaș Nathan, Tonea Tomas), sub conducerea dnei dirijor prof. Nagy Violla, prof. Lupșe Anita și prof. Costea Mihaela (coordonator SNAC). De asemenea, copiii CSEI „Cristal” au interpretat Imnul Europei, acompaniați la chitară de dna prof. Crișan Adriana.
Au urmat câteva impresii împărtășite de către distinșii oaspeții prezenți la eveniment: dna Scridon Smaranda, director executiv la Direcția economică din cadrul Consiliului Județean Bihor, dna Cherecheș Florica, consilier local, dna Hinț Simina, director CJRAE, dna Dindelegan Mihaela, consilier compartiment activități socio-pedagogice la Orășelul copiilor, gazda generoasă a acestui eveniment,  dna prof. dr. Marușca Angela, director CSEI „Orizont”, dna Ilisie Carmen, director CSEI nr. 1 Oradea, dna Dobran Teodora, responsabil proiecte și programe comunitare la CSEI nr. 1 Oradea, dna Erdei Elena, director adjunct CSEI „Orizont”.
Din cuvintele invitaților, echipa de proiect, dar nu numai, și-a încărcat bateriile pentru că fiecare în parte a felicitat echipa de proiect, apreciind efortul depus pentru a câștiga un asemenea proiect Comenius, alături de șapte țări europene. În cele mai multe cazuri, însă, mesajul a fost adresat întregului colectiv al CSEI „Cristal” pentru tot ceea ce fac pentru acești copii speciali. Pe aceste coordonate s-a înscris și intervenția doamnei consilier Cherecheș Florica.   
„Vă admir perseverența, zâmbetul constant și bunătatea pe care o emanați”
„Știu că nu vă este ușor; sunt zile mai bune și zile mai rele, dar vă admir perseverența, zâmbetul constant și bunătatea pe care o emanați... Știu că nu ați putea lucra cu acești copii dacă nu ați avea această chemare specială. Vă doresc multă sănătate, mult succes în tot ceea ce faceți și cu mare drag particip când aveți astfel de evenimente. Măcar așa să simțiți o încurajare!”    
Ziua s-a încheiat într-un cadru festiv cu lansarea de către copii a baloanelor cu heliu, purtătoare a unor mesaje în spiritul valorilor europene.
Un aport important la reușita activității l-au avut membrii echipei de proiect din CSEI „Cristal” – prof. Opriș Aurelia, prof. Ivănescu Maria, Varga Tunde, Manea Adina, Gheorghiu Valentina, Kover Monica, Drimba Rita, Crișan Adriana, Todea Stela, Bar Emoke, Oprea Eva, Moldovan Mihaela, Pleș Gabriela, Buboiu Bianca, Kirei Gabriella și Bala Adela. (Ramona & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectului „Young Europe” („Europa tânără”).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:52:19 Ora standard a Europei de Est