Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS)

În al treilea stagiu de practică, organizat în cadrul proiectului PractiPASS

„Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS)

Începând cu noul an universitar, 200 de studenți ai Facultății de Științe Socio-Umane, înscriși în proiectul PractiPASS, s-au întors în locațiile de practică.

Stagiile de practică de specialitate sunt găzduite de către instituțiile partenere în proiect care asigură servicii în domeniul protecției copilului. Studenții absolvenți ai primelor două stagii de practică au fost distribuiți în noile locații de practică, unde urmează să participe la activitățile specifice de practică coordonate de către tutori până la finalul acestui semestru.
Proiectul PractiPASS, demarat în octombrie 2010, urmărește facilitarea tranziției de la școală la viața activă a studenților prin eficientizarea stagiilor de practică. În cadrul proiectului sunt implicați 600 de studenți, 200 din fiecare centru universitar partener în proiect: Universitatea din Oradea, Universitatea din București și Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad. Grupurile de studenți repartizate prin rotație în locațiile de practică sunt coordonate de către tutori, specialiști selectați din instituțiile partenere în proiect și instruiți pentru munca directă cu studenții. Valoare întregului proiect depășește 14 milioane de lei.
Mesajul managerului proiectului dna prof. univ. dr. Floare Chipea: „Avem un feedback foarte bun din partea studenților noștri implicați în activitatea de practică din proiectul PractiPASS. În cadrul primelor două stagii am obținut rezultate foarte bune, studenții dau dovadă de responsabilitate, angajament și dorință de implicare în cât mai multe activități. Am intrat în cel de-al treilea an de implementare a proiectului nostru și după această perioadă rezultatele sunt cu adevărat vizibile în ceea ce privește modul de organizare a stagiilor de practică de specialitate”.
Tot în cursul acestei luni a fost demarată Campania de informare cu privire la drepturile copilului, campanie organizată în cadrul activității Bune practici în protecția socială a copiilor din mediul rural. Acțiunea are ca scop promovarea drepturilor copilului în școlile din mediul rural, în rândul elevilor din clasele a III-a și a IV-a. În campania care se va desfășura până în luna mai 2013 sunt implicați studenții și cadrele didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea.
Mesajul studentei Raluca ștef, selectată pentru a participa la Campania de informare: „Sunt bucuroasă că am putut să mă implic și în această activitate. Am participat la elaborarea broșurii Povestea Drepturilor Copilului, pe care o vom distribui în școli. Sunt nerăbdătoare să văd care va fi reacția copiilor la materialul realizat de noi și dacă după vizita noastră vor considera că sunt cu adevărat informați.”
Partenerii Facultății de Științe Socio-Umane sunt: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Administrația Socială Comunitară Oradea, Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea, Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea, Universitatea din București - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 București, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, Fundația „Copii în Dificultate” București, Școala Specială nr. 7 București, Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad - Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, Consiliul Local al Municipiului Arad - Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Fundația Creștină R.C.E. Speranța Copiilor Arad.
Manager de proiect, prof. univ. dr. Floare Chipea, Universitatea din Oradea. (Sorana Săveanu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:58 Ora standard a Europei de Est