Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”

Conferința internațională Jean Monnet

„Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”

Timp de trei zile, între 18 și 20 octombrie 2012, Universitatea din Oradea a găzduit conferința internațională Jean Monnet „Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”.

Este prima conferință internațională organizată în România pe această temă cu scopul de a găsi soluții concrete la probleme foarte importante pentru buna dezvoltare a regiunilor de frontieră. Dezbaterile s-au desfășurat pe trei ateliere:
1.Regiunea frontalieră ca spațiu al inovării europene
2.Lucrătorul frontalier – între legislația europeană și procedurile naționale
3.Libera circulație a forței de muncă în regiunile frontaliere.
Deschiderea conferinței a avut loc vineri, 19 octombrie 2012, în Aula Magna a Universității din Oradea, evenimentul științific fiind organizat de Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, în colaborare cu Institutul de Studii Euroregionale Oradea - Debrecen și Asociația Română de Relații Internaționale și Studii Europene.
La conferință și-au anunțat participarea specialiști din cinci țări: Franța (Paris III Sorbonne Nouvelle University), Germania (European Center for Minority Issues, Flensburg), Portugalia (Universitatea din Coimbra), Serbia (Institute of Comparative Law, Belgrad) și Ungaria (Universitatea din Debrecen), din centre universitare din țară (Universitatea din București, Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj - Napoca, Universitatea Vasile Goldiș din Arad și Universitatea din Oradea).
Conferința face parte din cadrul proiectului european de cercetare Jean Monnet, „The border, a space of innovation and cooperation in the European Union” (Frontiera, un spațiu al inovării și cooperării în Uniunea Europeană), care se desfășoară în perioada septembrie 2011 – august 2014, după cum aveam să aflăm de la coordonatorul de proiect, lector univ. dr. Adrian - Claudiu Popoviciu, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene.
Acțiunea Jean Monnet  - „una dintre cele mai populare forme de dezvoltare a studiilor europene”
În cuvântul său, dl decan Ioan Horga a vorbit despre acțiunea Jean Monnet, ca fiind „una dintre cele mai populare forme de dezvoltare a studiilor europene, prin sprijin financiar, acordat de către Comisia Europeană, an de an... Universitatea din Oradea a fost printre primele universități din România care a aplicat pentru proiecte în cadrul acțiunii Jean Monnet... În momentul de față, Universitatea din Oradea este purtătoare a 14 acțiuni, purtând semnătura acțiunii Jean Monnet..., mai mult Universitatea din Oradea a reușit să atragă finanțări prin 10 proiecte de module Jean Monnet, printr-un Centru de excelență „Jean Monnet” din cele patru centre de excelență J.M. existente în România, apoi printr-un proiect, care este Regina acțiunii J.M., înseamnă finanțarea cercetării... unui proiect coordonat de Universitatea din Oradea și care are 17 parteneri din 14 țări; un proiect care se va lăsa cu o platformă digitală accesibilă, tot ceea ce înseamnă surse primare și surse secundare cunoscute și care se va găsi pe site-ul Centrului european de cunoaștere virtuală din Luxemburg... Prin urmare, putem fi mândri că Universitatea din Oradea este unul dintre promotorii programului Jean Monnet în România. Este nu numai promotoare, dar, în același timp, a reușit să atragă fonduri care se ridică la un total de peste jumătate de milion de euro prin aceste proiecte. Nu am pus aicea în discuție proiectele de conferințe care au fost finanțate în anii anteriori...”, a mai spus dl decan Ioan Horga.
Doamna decan Floare Chipea (de la Facultatea de Științe Socio-Umane) a ținut să prezinte „rolul, aportul științelor sociale în general, a sociologiei în mod special, la dezbaterile contemporane, inclusiv la soluționarea unor probleme” în tematica respectivei conferințe internaționale Jean Monnet...
„Într-o societate a schimbării, reprezentanții științelor sociale, sociologii, pot contribui la orientarea modurilor de înțelegere a lumii, prin propunerea sau promovarea unor noi modele explicative mai adecvate realităților. Din acest punct de vedere, oamenii de știință nu trebuie să comunice doar între ei, ci să comunice și cu societatea. Nu doar sub forma cercetărilor sau a rapoartelor..., dar și în calitate de intelectuali publici” a subliniat doamna decan Floare Chipea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:16 Ora standard a Europei de Est