Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Există mai multe tipuri de internet

Educație pentru și prin internet: educație netățenească (5)

Există mai multe tipuri de internet

Cuvinte și sintagme cheie: internet, Internet, intranet, extranet, Secret Internet Protocol Router Network (SIPRNET), FidoNet, internet2, PlanetLab.

Bibliografie
1. I. Dzițac, G. Moldovan; Sisteme distribuite; Editura Universității Agora, 2006
2. SIPRNET: http://www.fas.org/irp/program/disseminate/siprnet.htm;
3. FidoNet:  http://www.fidonet.org/ ;
4. Internet:  http://www.internet.com/;
5. Internet2: http://www.internet2.edu/;
6. PlanetLab: http://www.planet-lab.org/.
 Cuvântul internet provine din concatenarea prescurtărilor a două cuvinte englezești, interconnected (interconectat) și network (rețea) și desemnează o rețea de mari dimensiuni formată prin interconectarea mai multor rețele autonome eterogene. Astfel, substantivul comun „internet” desemnează, în general, o reuniune de rețele, văzută ca o rețea unitară, împreună cu informația și serviciile care sunt oferite utilizatorilor prin intermediul acestei rețele (Web, E-Mail, FTP etc.). Exemple de rețele mari de tip internet sunt: SIPRNET, FidoNet, Internet, Internet2 și PlanetLab.
Un intranet este o rețea închisă sau o sub-rețea dintr-un internet sau chiar din Internet care este administrată autonom și pentru care există un sistem de securitate local. Un intranet poate fi format din mai multe rețele de tip Local Area Network (LAN), legate între ele prin anumite sisteme de comutare. Un intranet poate fi conectat la Internet printr-un router, care permite utilizatorilor din intranet să utilizeze servicii ca: Web, FTP sau EMAIL. De asemenea, permite utilizatorilor din exterior (din Internet) să acceseze servicii pe care le pune eventual la dispoziție intranetul. Pentru a se proteja de diferite atacuri malițioase, sunt utilizate soft-uri de tip firewall, care previn utilizatorul că anumite mesaje neautorizate încearcă să intre sau să plece. Un firewall este implementat să filtreze anumite mesaje conform unor criterii, de exemplu, el permite trecerea doar a mesajelor legate de poșta electronică. Extranetul este un intranet particular al unei firme, la care însă au acces limitat și anumite persoane sau grupuri din exterior, din alte firme, ca de exemplu, de la firme-furnizor sau firme-client.
Internet/The NET (rețeaua). Cea mai mare, mai notorie și uzuală dintre rețele de tip internet la ora actuală este numită Internet (nume propriu, scris cu majusculă), adică super-rețeaua mondială unică de computere, interconectate prin protocolul IP/TCP. Precursorul Internetului datează din 1965, când Defence Advanced Research Projects Agency (DARPA) din SUA a creat prima rețea de computere interconectate sub numele Arpanet. Super-rețeaua Internet de azi a rezultat din extinderea rețelei Arpanet. Prin Internet multe resurse dintr-o anumită locație geografică pot fi partajate (exploatate în comun) de către utilizatori din cele mai diverse locuri geografice.
Internet2 este cel mai avansat consorțiu de networking din SUA, organizat pe principiul non-profit. Înființat de comunitatea de cercetare și educație începând cu anul 1996, Internet2 are în vedere dezvoltarea de aplicații și tehnologii de rețea avansate, cu scopul de a accelera modernizarea Internetului și utilizarea tehnologiilor sale revoluționare. Din punct de vedere practic, Internet2 nu este o rețea fizică separată și această rețea nu-și propune să înlocuiască omniprezentul Internet. Ideea pe care se merge este accelerarea procesului de dezvoltare de noi tehnologii și aplicații, pe platforma Internet existentă deja, prin colaborarea universităților, institutelor de cercetare și companiilor. Cine se conectează la Internet2? Evident că deocamdată universitățile, organizațiile și cei care au acces la această rețea ca parteneri în consorțiu. Doriți să aflați dacă computerul vostru este conectat la Internet2? Puteți afla, fără dificultate, folosind un applet Java de la adresa http://detective.internet2.edu/applet/index.html.
PlanetLab era la sfârșitul anului 2006 format dintr-o rețea de 723 de servere distribuite pe tot globul, fiind găzduit de 353 de site-uri, de pe cuprinsul a peste 25 de țări. Azi (vineri, 19.10.2012) are 1.134 de servere găzduite de 545 de site-uri. Majoritatea serverelor este găzduită de institute de cercetare, deși unele dintre ele sunt găzduite în co-locație și cu diverse centre de rutare (cum ar fi Internet2 Abilene backbone). Toate serverele sunt conectate la Internet. (Ioan Dzițac)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:13 Ora standard a Europei de Est