Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenți din opt universități europene participă la un program Erasmus

Timp de 10 zile, la Universitatea din Oradea

Studenți din opt universități europene participă la un program Erasmus

Timp de 10 zile (începând de luni, 15 octombrie 2012), 40 de studenți străini și 10 profesori din opt universități europene (din Suedia, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Finlanda, Ungaria și Lituania) participă la Universitatea din Oradea, la un program intensiv cu tema „Physical Education and a Sustainable Society” („Educația fizică și o societate durabilă”), alături de șase studenți ai Facultății de Geografie, Turism și Sport.

Marți, după-amiază, i-am găsit în Sala de Jocuri Sportive a universității, la activități pe ateliere. Dl Paul Szabo, coordonator relații internaționale, Facultatea de Geografie, Turism și Sport, departamentul Educație fizică, sport și kinetoterapie, ne-a oferit toate informațiile legate de acest program.
„În perioada 15-25 octombrie, facultatea noastră, Universitatea din Oradea, găzduiește, organizează  programul Erasmus cu titlul „Physical Education and a Sustainable Society” („Educația fizică și o societate durabilă”), la care participă studenți de la opt universități. Programul este organizat în cadrul rețelei I3PE, adică „Integrare, inovare și implementare” a educației fizice în sistemul european. Acest program se derulează de peste 10 ani...
Timp de 10 zile, ei vor trebui să desfășoare o serie de activități, atât teoretice, cât și practice, vor lucra în grupuri internaționale, totul va culmina joi, 25 octombrie, cu organizarea unui festival european de activități fizice pentru studenți în interiorul Campusului. Sunt cinci grupuri internaționale și vor avea de făcut o prezentare în funcție de tema pe care și-au ales-o”.
„Înțelegere și prietenie!”  
Aceasta este prima întâlnire la Oradea, iar cea de-a doua s-ar putea să fie chiar anul viitor, după cum ne-a spus interlocutorul nostru. Universitatea Oradea face parte din această rețea din 2001, de când participă la astfel de programe intensive. Sâmbătă (20 oct.), va avea loc la Oradea ședința membrilor componenți ai rețelei, iar pe președintele rețelei, dl Jan-Eric Ekberg (cel care finanțează programul, de la Universitatea din Malmo – Suedia), l-am cunoscut chiar atunci. Jan-Eric se arată încântat de atmosfera de lucru, de strădania organizatorilor și de primire. Desigur sunt diferențe între Oradea și Malmo, dar apreciază eforturile depuse de gazde pentru buna desfășurare a programului intensiv. Mesajul său pentru studenți și pentru orădeni este: „Înțelegere și prietenie!”
„De fapt, acest program se bazează foarte mult pe prietenie. Unul dintre gesturile simbolice de la festivitatea de deschidere de luni a fost îmbrățișarea; efectiv o îmbrățișare pe care președintele rețelei a avut-o împreună cu prodecanul facultății, în fața tuturor invitaților, pentru că aceasta stă la baza  cooperării și colaborării între instituțiile partenere în cadrul acestui program”, a conchis dl Paul Szabo. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenți din opt universități europene participă la un program Erasmus.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:33 Ora standard a Europei de Est