Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Unity through diversity” - proiect multilateral Comenius

De la Școala Gimnazială Nr. 16

„Unity through diversity” - proiect multilateral Comenius

„Unity through diversity” este titlul proiectului multilateral Comenius cu finanțare de la Comisia Europeană, pe care Școala Gimnaziala Nr. 16 din Oradea îl desfășoară în parteneriat cu opt țări europene: Italia, Spania, Finlanda, Franța, Polonia, Portugalia, Irlanda și Croația, pe durata a doi ani (septembrie 2012- iunie 2014).

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Este o acțiune care are ca scop îmbunătațirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale. Acțiunea se adresează cu precădere învățământului preuniversitar, de la grădinițe până la școli post-liceale, întregii comunități educaționale: elevilor, tuturor categoriilor de personal didactic, precum și comunității locale, asociațiilor non guvernamentale sau de părinți cu scopul de a facilita diseminarea rezultatelor și a bunei practici și discutarea aspectelor calitative și cantitative ale educației în școli.
Proiectul „Unity through diversity” va ajuta aproximativ 2.000 de elevi de vârstă primară din 9 țări europene, să intre în contact cu identitatea europeană comună (unitate), dar și cu propriile caracteristici (diversitate), să împartășească informații despre țara lor și să învețe despre modul de viață din alte țări (sistem de educație, școală, oraș, țară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, mâncare), să găsească asemănări și deosebiri între acestea.
Obiectivele proiectului „Unity through diversity” sunt: promovarea diversității culturilor și valorilor europene, a respectului, toleranței și aprecierii față de acestea, depășirea barierelor culturale și de limbă între participanți, respectarea identității și a conștiinței naționale, pentru a fi în armonie cu conștiința membrilor comunităților europene și a întregii lumi,valorificarea moștenirii culturale a popoarelor având la bază vechile tradiții și obiceiuri, însușirea și transmiterea de informații referitoare la modul de viață, sistemul de educație, școală, oraș, țară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, încurajarea studiului limbilor străine, dezvoltarea competențelor digitale.
Pe parcursul celor doi ani de implementare a proiectului (2012-2014), pentru realizarea obiectivelor se vor derula mai multe activități precum: prezentarea fiecărui partener, (a școlii și regiunii), prezentarea fiecărei țări, expoziție de fotografii, ierbare (colecții de plante), CD-uri cu cântece tradiționale si imnurile naționale (compunerea unui imn Comenius), cărți de rețete culinare, expoziție de picturi, dicționar ilustrat în mai multe limbi și, bineînțeles, mobilitățile transnaționale în fiecare țară parteneră.
Întâlnirea de proiect din Polonia
Prima întâlnire din cadrul acestui proiect s-a desfășurat în Polonia, în perioada 30 septembrie – 6 octombrie 2012.
Tema întâlnirii din Polonia a fost „Þara mea”. Fiecare coordonator din cele 9 țări a prezentat țara sa prin intermediul prezentărilor PowerPoint, a unor filmulețe și a diverselor materiale realizate de către elevi. România a fost reprezentată de profesorul coordonator Violeta Roman.
În cadrul acestei întâlniri ne-am familiarizat cu sistemul de învățământ polonez. În cele 5 grădinițe și 4 școli pe care le-am vizitat am fost primiți de către copii, părinți și cadre didactice. Copiii ne-au pregătit scurte programe artistice, au dansat și cântat în diferite limbi străine. Am asistat la lecții și am răspuns întrebărilor care ne-au fost adresate de către cei mici, apoi am participat împreună cu ceilalți colegi parteneri la ședințe de lucru privind evaluarea activităților desfășurate până în prezent și am discutat despre calendarul viitoarelor activități.
În ultima zi petrecută în grădiniță, s-a organizat o serbare în cinstea noastră. Am asistat la programul pregătit de către copii, iar apoi am participat la o seară cu specific polonez unde am degustat mâncăruri tradiționale.
Pe durata șederii în Polonia am avut întâlniri cu diferite oficialități. Am fost primiți la Inspectorul Școlar al regiunii, care ne-a făcut o prezentare a sistemului de educație polonez. În cadrul vizitei la Primăria orașului Borough, ne-au întâlnit cu primarul, autoritățile locale și cu angajații primariei, care susțin acest parteneriat. Primarul orașului a subliniat în cuvântul de primire importanța educației și a învățământului în societatea noastră. Reprezentanții țărilor participante au mulțumit pentru primire, au făcut schim de opinii și s-au oferit cadouri, pliante, cărți, albume și de o parte și de cealaltă..
În cadrul acestei mobilități, am făcut și câteva vizite: am vizitat Stadionul Lech Poznañ și Fabrica de bere Lech, precum și un tur al orașului Poznañ cu tramvaiul. Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor poloneze. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente. Ne-am împrietenit cu colegii parteneri cu care lucrăm și cu care urmează să se revedem în decembrie 2012 în Finlanda și pe care îi așteptăm cu mare drag să ne viziteze în 2013. (Violeta Roman)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:14 Ora standard a Europei de Est