Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar

Proiect internațional

Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar

Cel de-al șaselea proiect școlar derulat la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, în 2007, a fost unul internațional, în parteneriat cu „Eotvos Jozsef” Szakkepzo Intezet din Berettyoujfalu (Ungaria), intitulat „Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar” și finanțat de Primăria Oradea.

Echipa de proiect alcătuită din elevi și cadre didactice de la cele două școli partenere, în frunte cu directorii Ruben Filimon și Sapi Jozsef, și-a propus să adune rețete culinare tradiționale din Euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar pe care să le tipărească într-o carte de bucate, intitulată „Arome de basm” și pe un CD, intitulat „Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar” , ca produse finale ale proiectului.
„Am cutreierat ținuturile celor două județe vecine, dorind să redescoperim și să salvăm  rețetele acelor mâncăruri simple și, totuși, atât de gustoase, pregătite cândva de bunicile noastre, se spune în cartea de bucate.
Pe vremuri, rețetele, asemenea basmelor populare, circulau prin viu grai, fiecare mai adăugând câte ceva, încercând să le facă mai gustoase și originale… Rețetele tradiționale adunate din județul Bihor provin în special din zona Beiușului, Crișurilor, precum și din împrejurimile Marghitei și Sălardului. Caracteristica acestora este simplitatea, facilitatea și rapiditatea în prepararea mâncărurilor bazate pe doar câteva, puține, materii prime.”
Să mai spunem că echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” a fost alcătuită din elevii: Adrian Bacrău, Barccsa Lilla, Barna Gabor, Bodor Laszlo, Valeria Bulzan, Kolar Krisztina, Kovacs Marta, Mille Anabella, Misco Daniela, Papp Piroska, Peto Attila, Peto Levente, Violeta Popa, Szabo Kati, Szatmari Anita, Szucs Anita, Tamas Andrea, Luminița Toma și Varga Erika; profesorii (respectiv maiștrii instructori): prof. Ruben Filimon – director, Mihai Bacoș – director adjunct, Georgeta Erdei – prof. coordonator de proiect, Nogradi Marta, Florica Radu, Kusnyer Vasile, Valeria Catona și Nagy Melinda.  (Ov. DAN)        

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:25:04 Ora standard a Europei de Est