Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre înlocuirea manualelor școlare cu e-book-uri

Stelian Fedorca

Despre înlocuirea manualelor școlare cu e-book-uri

Stelian Fedorca, secretarul de stat în cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, a declarat, joi, la Þăndărei, în cadrul unei conferințe de presă, că de anul viitor va începe procesul de implementare a proiectului privind înlocuirea manualelor școlare cu e-book-uri, proces care va costa în total aproximativ 600 de milioane de euro.

 „Manualele școlare existente nu sunt bune. Ele sunt din 1996 - 1998 și se retipăresc. O cheltuială inutilă de bani. De aceea, am venit cu un proiect, cu aceste e-book-uri, proiect pe care vom încerca să-l implementăm chiar din 2013. Pe acestea vor exista noile manuale. Sperăm ca până în luna martie să terminăm cu curriculum, iar din 2013 - 2014 să dăm unui număr cât mai mare de copii aceste e-book-uri, unde să aibă manualul în sistem electronic”, a declarat Fedorca. Secretarul de stat este de părere că prin implementarea acestui sistem se pot economisi patru milioane de euro anual, bani care se cheltuie pe retipărirea unor manuale, în mare parte nefolositoare la clasă pentru că sunt depășite.
De asemenea, acesta susține că proiectul are numeroase alte avantaje, atât pentru elevi cât și pentru mediu.
  „Acei bani ar putea fi utilizați, din aproape în aproape, pentru dotarea școlilor cu aceste e-book-uri unde elevii să aibă manualele în format electronic. Pe de o parte, este bine și pentru sănătatea lui, mai ales pentru cei care au foarte multe manuale și sunt destul de grele, adunate, iar pe de altă parte, din punct de vedere ecologic, pentru că astfel se taie mai puțini copaci și se consumă mai puțină hârtie. În plus, manualele sunt în format electronic și pot fi ușor adaptate, actualizate, în cazul în care se modifică ceva și nu trebuie să arunci la topit un manual. Mai mult decât atât, dacă va avea și conexiune la internet există foarte multe platforme de comunicare între elevi și profesori, profesorul putând chiar să-i corecteze temele, iar părintele poate intra pe fir pentru a-l urmări. Ar fi păcat să nu folosim această tehnologie, în avantajul pregătirii copiilor”, a adăugat Stelian Fedorca.
Proiectul este estimat la valoarea de 600 de milioane de euro, pentru a putea fi implementat în toată țara. Potrivit oficialului, există fonduri europene nerambursabile în acest sens, cofinanțarea urmând a fi plătită „de Ministerul Educației prin Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale”.
Stelian Fedorca a participat, joi, împreună cu deputatul liberal Cristina Pocora, la o dezbatere publică între cadrele didactice și reprezentanți ai ministerului educației, administrației locale și județene, pe teme de actualitate ce privesc sistemul de învățământ. (AGERPRES)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:51 Ora standard a Europei de Est