Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Se recrutează studenți în cadrul unui proiect pilot

În perioada 3 – 15 octombrie

Se recrutează studenți în cadrul unui proiect pilot

În perioada 3 – 15 octombrie 2012, are loc procesul de recrutare a studenților în cadrul proiectului pilot „Dezvoltarea și implementarea comună a unui program avansat de pregătire în domeniul neuroștiințelor”.

Proiectul are ca scop dezvoltarea unui program modern transfrontalier de formare a studenților în domeniul Neuroștiințelor, implicând Universitatea din Oradea – lider de proiect și Universitatea din Debrecen – partener.
Sunt așteptați să se înscrie 20 de studenți motivați, cu rezultate performante (10 de la Universitatea din Oradea, 10 de la Universitatea din Debrecen) care au absolvit un program de licență (undergraduate) în biologie, fizică, matematică, informatică, chimie, inginerie electrică/calculatoare, psihologie sau din anii terminali de la Medicină. Dosarele candidaților de la Universitatea din Oradea vor fi trimise electronic la adresa neuroteam2012@gmail.com. Detalii despre proiect, procesul de înscriere și selecție se pot găsi pe http://neuroteam.webhost.uoradea.ro
Neuroștiințele prin rezultatele și aplicațiile lor în diagnosticul și tratamentul afecțiunilor neurologice și psihiatrice joacă un rol deosebit de important în îmbunătățirea calității vieții. Pentru a stimula progresul în acest domeniu, o cerință majoră este formarea generației următoare de cercetători, clinicieni și tehnicieni într-un cadru multidisciplinar pentru a avansa înțelegerea funcționării creierului în condiții normale și patologice. Proiectul NeuroTeam se înscrie în acest context și vizează introducerea unei noi curricule unitare la nivel de masterat care să familiarizeze studenții cu concepte și abordări experimentale din diverse discipline legate de neuroștiințe, de la nivel molecular la nivel sistemic și constituie un prim pas în dezvoltarea unui program de master în Neuroștiințe la Universitatea din Oradea.
Important de menționat este că din fondurile proiectului se va amenaja un laborator de cercetări experimentale în neuroștiințe cognitive, în care studenții vor fi inițiați în activitatea de cercetare științifică. Activitățile se vor desfășura sub îndrumarea unor cadre didactice cu experiență în activitatea de predare/mentorat în domenii legate de neuroștiințe și în implementare de proiecte de cercetare, dobândită la instituții de referință în domeniu din străinătate (din Europa și America de Nord).
Obiectivul pe termen mai lung al acestui proiect pilot este dezvoltarea unor programe de masterat în Neuroștiințe, atât la Universitatea din Oradea, cât și la cea din Debrecen și deschiderea unor noi direcții de cercetare/dezvoltare în domeniu.
Echipa de proiect este compusă din: șef lucrări dr. Adina Mincic, prof. univ. dr. ing. Cristian Grava, șef lucrări dr. ing. Ioan Buciu, prof. univ. dr. Cătălin Moca-Pașcu.
Titlul proiectului: „Dezvoltarea și implementarea comună a unui program avansat de pregătire în domeniul neuroștiințelor” „Joint development and implementation of an advanced training program in neurosciences” derulat prin Programul Teritorial de Cooperare HURO 2007-2013. Proiectul este co-finanțat de către Uniunea Europeană (Fondul European de Dezvoltare Regională – ERDF) prin Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 (www.huro-cbc.eu, www.hungary-romania.cbc.eu).
Perioada de implementare: 1 iulie 2012 - 30 iunie 2013.
Valoarea totală a proiectului: 198.049 euro (Universitatea din Oradea – 105.642 euro)
Conținutul acestui material nu reprezintă neapărat poziția oficială a Uniunii Europene.
dr. Adina Mincic, lector, Facultatea de Medicină și Farmacie - director proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:33 Ora standard a Europei de Est