Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Florin Chilian reacționează la imperfecțiunile societății”

Vineri, Florin Chilian s-a întâlnit cu orădenii

„Florin Chilian reacționează la imperfecțiunile societății”

„E datoria lui. Artistul trebuie să fie, într-un fel, o casandră. Și el este o casandră care cântă frumos.

E un om incomod. E un artist incomod, pentru că spune niște lucruri incomode. El doarme vara, probabil, și pe lângă muzica pe care o face, el are și curaj și are un loc în cetate. Florian Chilian se luptă de nebun, pentru că așa scrie în fișa postului, că-i nebun. Se luptă cu statul român, când este cazul, și cu impostura. E un model de altceva, de artist rar; un om care are onoare, care are coloană vertebrală; e nebunul care se luptă cu toți...”
Este prezentarea nonconformistă făcută vineri (5 octombrie 2012) în sala Primăriei Oradea, de către Orlando Balaș artistului Florin Chilian, la conferința organizată de Academia civică (președinte, dna prof. Eugenia Mitrașca).
„Libertatea este cea mai sigură pușcărie”
„Eu sunt sigur că libertatea este cea mai sigură pușcărie, e de părere Florin Chilian. De-acolo nu ai cum să evadezi. Să vă spun că am fost și am ținut genul acesta de întâlniri în toate pușcăriile din România. Adunarea de-acum nu face cu nimic notă discordantă față de întâmplările prin care am fost la toate universitățile din București, la licee... la tot felul de întâmplări, pentru că în definitiv cred că suntem cei mai zidiți în promisiunea asta a libertății pe care câteodată greșit o acordăm celorlalți.
Premisa de la care plecăm este „Artistul și cele 10 porunci”, e o chestie de mândrie...
Lucrul care ne pândește cel mai aproape și cel mai teribil, în mintea mea, este vanitatea; adică aceea de a construi lucruri pentru lucrurile în sine, fără să ne dăm seama că orice construcție ar trebui să aibă în spate un alt orizont de întâmplare, adică pentru cineva; nu facem o biserică pentru biserică, pentru că atunci avem o mare problemă. Facem o biserică pentru oameni...
Îmi place, ador controversa!
În situația în care sunt eu, cu genul de mesaj muzical pe care îl aduc, în lipsa unei controverse, ar fi spus cei mai mulți: da, cântă bine! Și s-a terminat. Pe când atunci, controversa ajută ca o întâmplare să rămână vie...
Detest să mă iau foarte în serios. Îmi place să mă joc. Cred că asta este până la urmă și o tară a noastră, că ne luăm prea în serios noi pe noi, uitând de noi înșine... și asistăm cum ne cam trece viața pe lângă..., de cele mai multe ori. Altfel sunt 11 ani, că n-am comemorat cei 10 ani de la lansarea primului album. Mi s-a părut stupid să-i serbez. Doar că sunt 10 ani în care am încercat să costruiesc un personaj, unul social, care nu prea are legătură cu artistul, pentru că și textele sunt ale mele și muzica. Astfel încât personajul din social să fie, nu știu cum să-i spun, o locomotivă pentru muzică. Și cred că am reușit. Sunt foarte atent la cuvinte, la energia lor, la ce pot naște. Să pun în 60.000 de cămine, sper că nu sunt case, cele 10 porunci: adică să nu minți, ca să revenim la tematica întâmplării, să nu furi... Sunt orizonturi care te definesc în fiecare secundă. Am încercat să nu mă îndepărtez foarte tare de ce-ar trebui să însemne arta pentru fiecare dintre ei, noi, artiștii. Adică orizontul unor întâmplări care țin de profund personal. Altfel nu are nicio valoare, nicio continuitate, nu se ajunge nicăieri cu nimic...”
„Raiuri de iad”
În conferința sa, Florin Chilan s-a oprit apoi la un alt album – „Raiuri de iad”, care vorbește despre raporturile dintre copii și părinți, părinți și copii. „Pentru care părinți, uneori copiii sunt doar pașapoarte sociale. Și credeți-mă că știu exact ce vorbesc... Copiii sunt pașapoarte sociale, folosite ca monedă de schimb între adulți, între părinți. Se întâmplă lucruri și mai cumplite acolo; chiar povesteam o întîmplare foarte recentă în care un copil a trebuit să preia rolul de părinte emoțional pentru propriii părinți încă de la o vârstă extrem de fragedă, lucru care a făcut să-i cam dispară orizontul acela al copilăriei și al adolescenței, din lipsa neputinței părinților de a înțelege ce se-ntâmplă. Este tema unuia dintre următoarele albume care se cheamă „Raiuri de iad”. Și este vorba de rai, care ar trebui să fi fost copilăria și cumplitul iad în care-i transformat de către niște oameni care nu înțeleg de ce, dacă toți au nevoie să dea un examen, un test ca să-și ia permisul de conducere, de ce la părinte nu se pune problema, nu înțeleg”.
„Plânsu’-râsu”
Este un alt album al lui Florin Chilan, „în care este vorba despre emoții profund umane, care ar trebui să ne definească...”
Cele mai multe rele și necazuri ne vin de la „lipsa de comunicare între noi și noi înșine, e de părere Florin Chilian, care este cea mai periculoasă și care este tratată cumva în „Autistul Nu-l mai goniți pe Brâncuși”. Eu cred că toate relele de-acolo ni se traduc în societatea românească, de la lipsa de comunicare cu noi înșine...”
„M-am folosit de imaginea... de personaj controversat...”
 Mesajul artistului este unul clar și direct, pus pe tavă, cu sinceritate și dezinvoltură.
„M-am folosit de imaginea asta construită, cu greu, dar îndârjită așa, social, de personaj controversat, pentru a reuși să aduc, undeva în spatele întâmplării, bucurie pentru cei care au mai puțină șansă decât cea pe care am avut-o eu și pe care o avem noi, în general; cei care avem un orizont al liniștii mai apropiat de limpezimea privirii. Sunt foarte-foarte multe probleme și atunci mă folosesc de spaima pe care o generează genul acela de controversă, mai ales în rândul politicienilor români...”
Florin Chilian a regretat adesea că trebuia să vorbească în loc să cânte, dar era răcit și îi lipsea chitara. Noi însă am avut șansa, unică, de a-l asculta vorbind despre sine și problemele pe care le tratează în cântecele (albumele) sale. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Florin Chilian reacționează la imperfecțiunile societății”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:10:56 Ora standard a Europei de Est