Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

In memoriam Rector prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar

În ședința extraordinară a Senatului Universității din Oradea

In memoriam Rector prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar

Reunit în ședință extraordinară, prima din noul an de învățământ, Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat miercuri probleme specifice debutului de an universitar: constituirea în câteva situații speciale a unor grupe de studenți subdimensionate, redistribuirea unor locuri bugetate rămase neocupate. Caracterul extraordinar al ședinței a fost conferit de momentul evocator In memoriam Rector prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar.

La inițiativa prof. univ. dr. Sorin Curilă, Senatul Universității din Oradea a omagiat în prima parte a ședinței sale de miercuri personalitatea primului rector al instituției, prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar, trecut la cele veșnice în urmă cu doar câteva zile. Momentul evocator s-a desfășurat în prezența celor doi fii ai defunctului, prof. univ. dr. Teodor Traian Maghiar și prof. univ. dr. Adrian Maghiar, precum și a celorlalți rectori care i-au succedat în funcție.
După păstrarea unui moment de reculegere, cancelarul general al Senatului, conf. univ. dr.Vasile-Aurel Căuș, a prezentat omagiul Senatului universitar, evidențiind vocația de ctitor și curajul fostului rector, faptul că „nu a renunțat niciodată să lupte” pentru dezvoltarea acestei „cetăți a spiritului”. Cu certitudine, testamentul celui care a fost mentor al atâtor universitari orădeni de azi ar fi „Să nu vă pierdeți credința!”, a menționat vorbitorul.
Prof. univ. dr. Teodor Traian Maghiar, rector între 2004 – 2007, a ținut să remarce că regretatul său tată a fost „un vizionar”, măsura faptelor sale fiind universitatea de azi: „Datoria mea a fost să continui proiectele sale. Grija de fiecare zi era să nu-l dezamăgesc, să mă ridic la înălțimea răspunderilor asumate, și cred că am reușit, fie și numai dacă aș aminti echilibrul financiar sănătos al instituției la predarea mandatului. Acum, datoria mea și a fratelui meu este să reabilităm imaginea pe nedrept întinată în ultima vreme a omului și rectorului Teodor Maghiar, care a făcut atât de mult bine acestei instituții”.
Drumul de la firavul Institut de subingineri la Universitatea orădeană de azi, în care se regăsesc „gândurile, strădaniile, faptele și jertfa neobosită ale rectorului Teodor Maghiar”, a fost evocat de prof. univ. dr. ing. Teodor Leuca, rector interimar al instituției vreme de patru luni, (anul 2007): „Vrăjmașii au acționat în cascadă împotriva rectorului Teodor Maghiar. Lovind în rector, loveau în Universitate. Atâta dușmănie țesută în jurul lui l-a întărit în credința sa nestrămutată, dar i-a și măcinat sănătatea. Ne-a fost decan, mai apoi rector, dar mai presus ne-a fost mentor desăvârșit. Pentru toate îi datorăm recunoștința”.
Din portretul conturat de prof. univ. dr. Cornel Antal, rector în perioada 2007-2012 respiră conduita omului responsabil pentru destinele instituției: „Ca unul care i-am fost aproape vreme de 15 ani pot să afirm că rectorul Teodor Maghiar era un om deosebit de puternic, care s-a dedicat din toată ființa sa Universității. Era răzbătător cum nu mi-a fost dat încă să cunosc vreun om. Nu avea studii de management și nici de psihologie, dar avea un simț cu totul special în conducere și în cunoașterea oamenilor. De-acolo de unde ne veghează sunt sigur că ne-ar spune răspicat: „Aveți grijă de Universitate! Aceasta este moștenirea pe care ne-o lasă”.
Actualul rector, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a accentuat spiritul coagulant al fostului rector, râvna acestuia împlinită în universitatea de azi. „Până-n 1990, cu acel Institut de Subingineri eram la periferia învățământului superior. Azi, poziția Universității este una respectabilă. Au fost ani de dezvoltare impetuoasă, dar și ani de răscruce, în care s-a dorit „ruperea” universității. Doar priceperea și tenacitatea rectorului Teodor Maghiar ne-au ajutat să depășim momentele de impas. Datoria noastră este să consolidăm moștenirea sa, să așezăm efortul tuturor sub semnul performanței. Este firescul nostru gest de recunoștință”.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei de relații interne și internaționale a Senatului universitar, a evocat apoi opinii ale unor orădeni de rând din care răzbătea  recunoștința „pe care suntem datori să i-o purtăm fostului rector Traian Maghiar pentru câte a împlinit în folosul comunității ca om al cetății și al faptei”.
Toate luările de cuvânt, precum și alte documente referitoare la acest moment omagial, inclusiv reflectările mediatice, vor fi arhivate, pentru a depune mărturie în timp despre cel care a fost cu adevărat rectorul Teodor Maghiar, preciza prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului Universității din Oradea. (Olimpia Popoviciu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: In memoriam Rector prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:58 Ora standard a Europei de Est