Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți”

Luni, a avut loc Deschiderea noului an universitar la Oradea

„Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți”

„Vă invit alături de mine, studenți, profesori, personal tehnic și auxiliar, părinți și jurnaliști, autorități publice și oameni de afaceri, să ne unim eforturile pentru ca Oradea și Bihorul să aibă o universitate care să ne reprezinte.
Dragi studenți luați aminte: Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți!”

Cu acest îndemnul (și cu această caldă strângere de mână) și-a încheiat discursul rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, discurs rostit ieri (luni, 1 octombrie 2012), la festivitatea de deschidere a noului an universitar.
La ora adevărului, din bilanțul dlui rector nu au lipsit realizările anului precedent, care situează Universitatea din Oradea în primele 20 de universități din țară, pe locul 19 din circa 100 de universități de stat și particulare.
Anul universitar începe la Universitatea din Oradea cu 15 facultăți și „22.000 de studenți români și europeni” (vorba dlui rector).
„Cele 15 facultăți existente astăzi acoperă un spectru larg de specializări din toate domeniile fundamentale de știință, artă și cultură, asigurând un mediu academic adecvat pentru construirea unui sistem de educație multiculturală, cu o curriculă actualizată,  care sprijină dezvoltarea competențelor profesionale, și dobândirea abilităților de colaborare și comunicare cu oameni aparținând diferitelor naționalități, culturi, religii sau valori.
Pentru municipiul Oradea, funcționarea  în arealul său a acestei instituții de învățământ superior a însemnat, dobândirea statutului de centru cultural și spiritual situat la granița de vest a României, iar după aderarea țării la Uniunea Europeană reprezintă cel mai vestic pivot al acesteia.
Universitatea din Oradea desfășoară parteneriate de colaborare cu universități din străinătate, cu toate acestea, promovarea valorilor culturale românești și asigurarea calității actului educațional au rămas o prioritate pentru dascălii universitari orădeni.
Asigurarea calității în mediul universitar este extrem de importantă și necesară, astfel, eforturile depuse în direcția acreditării tuturor specializărilor Universității din Oradea au generat rezultate importante. Toate cele 15 facultăți, cu cele 111 programe de licență, sunt acreditate ori autorizate. Învățământul masteral cuprinde 88 de specializări, iar Școala doctorală 11 domenii.
În facultăți, activitatea instructiv-educativă este însoțită și aureolată de cercetarea științifică concretizată în proiecte de cercetare, lucrări științifice cu vizibilitate internațională, brevete de invenție sau conferințe internaționale. 
Alături de performanțele profesionale și comportamentul moral, cercetarea științifică devine criteriul prioritar de evaluare academică a personalului din învățământul superior. Pe lângă Universitate funcționează 32 de centre de cercetare instituționalizate.
Învățământul însuși rămâne mereu cea mai bună investiție pe termen lung, fiindcă nici un bun nu este mai prețios decât cunoștințele dobândite în perioada studiilor.
Învățământul universitar este cel care creează specialiștii care vor transforma în viitor societatea și economia românească și, prin urmare, pregătirea tinerelor generații de absolvenți în diferitele domenii ale învățământului este o componentă esențială de care depinde viitorul societății noastre”.
Universitatea are 5.046 de boboci
Din această toamnă, colectivul universității e mai tânăr și mai frumos cu cei 5.046 de boboci înfloriți, 3.496 la licență și 1.550 la master. Cei mai mulți au înflorit la Științe Economice (828), Protecția Mediului (667), Științe Socio-Umane (631), la Medicină și Farmacie (479)...
Bobocilor situați pe primul loc la cele 15 facultăți, decanii le-au înmânat, ieri, în mod simbolic câte un carnet de student.
Vocea studenților orădeni s-a auzit la microfon prin Răzvan Tau, reprezentantul lor în Senatul Universității.
Scurt și concis, Răzvan a pus pe tapet doleanțele arzătoare ale studenților: abonamente OTL subvenționale, finalizarea lucrărilor la căminele studențești (la „aripa 2”)  și, iar și iară, casa de cultură a studenților, o fată morgana greu de atins... din cauza aureolei boreale.
Festivitatea a început cu cântec și cu un moment de reculegere întru memoria și cinstirea ctitorului Universității – prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar - plecat duminică în ceruri, și s-a încheiat cu mini concert susținut de un grup de studenți de la Facultatea de Muzică.
Politica e bună puțină și cu folos!  
Alături de dl rector Constantin Bungău și președintele Senatului, dl Sorin Curilă, în prezidiu au luat loc invitați unu și unu: președintele Consiliului Județean Bihor, dl Cornel Popa, subprefectul Cristian Bitea, dl primar, ing. Ilie Bolojan și președintele Camerei de Comerț și Industrie Bihor, dl Ioan Micula.
Realist, scurt și direct, liberalul din fruntea Primăriei Oradea spune lucrurilor pe nume și se bucură sincer aflând că la Universitate lucrurile merg ca pe roate, iar locul 19 din 100, e ca o treaptă pe podium. Domnia sa recunoaște că numai cu forță de muncă bine pregătită, municipiul nostru va prospera, „dacă fiecare își va face treaba”... așa cum se pricepe fiecare mai bine, or priceperea se dobândește și pe băncile școlii și în amfiteatrele universității. Profesorul din fruntea Consiliului Județean știe ce așteaptă universitarii și îi înțelege, și o să-i ajute după cum îl știm, pentru că e zgârcit la vorbă, dar săritor și sufletist, deloc demagog, doar e liberal! Cel mai tânăr subprefect pe care l-a avut vreodată Bihorul nu se avântă în politică, nici în declarații (sforăitoare). Nu e genul și nici nu-i stă în caracter. Subprefectul îndeamnă studenții și dascălii să obțină performanțe. Omul de afaceri, ca tot omul care vrea să câștige, bate șaua să priceapă iapa, îl felicită pe dl primar pentru ideile bune, realizările obținute și gândurile îndrăznețe! Surprinzătoare întoarcere, cu 180 de grade. E semn bun! Despre președintele Senatului, numai de bine. Un om echilibrat, tenace, orientat și cu o minte iscusită, nu poate decât să impresioneze. Domnia sa vrea angajare, competiție la vedere și rezultate cu acoperire. Istoricul, pe post de moderator (dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș), privește lucrurile în context național și european, o plăcută deformare profesională, criticând „lipsa de strategie...”.
Una peste alta, ceea ce contează până la urmă este munca angajată, susținută, dăruirea, șimțul măsurii și realității, canalizarea și unirea eforturilor pentru autodepășire! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:55 Ora standard a Europei de Est