Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cazul celor doi frați gemeni

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (2)

Cazul celor doi frați gemeni

În episodul precedent v-am pomenit un caz extrem, cazul celor doi frați gemeni, minunații netățeni autodidacți, care au reușit să învețe doar de pe Internet și să ajungă la performanțe pe care alții le obțin foarte greu învățând la școală cu profesori foarte buni.

Care este explicația? Pe Internet se găsesc zeci, sute, mii… de profesori foarte buni. Folosind indiciul meu, sunt convins că ați găsit cu ușurință pagina lor web: www.robodesign.ro.
Pornind de aici, ați putut găsi alte pagini performante, realizate de ei: www.uav.ro (aplicație la lucrarea de licență, la specializarea informatică - ID), pagina www.univagora.ro (încă în lucru, ca aplicație în pregătirea disertației lui Mihai la masterul de informatică aplicată), dar și despre unele programe realizate de Mihai pentru Firefox Mozilla.
Vă recomand să accesați și http://www.curteadelaarges.ro/III_9_22.php, un număr al excelentei reviste de cultură „Curtea de la Argeș”, ilustrat cu o parte din lucrările artistice realizate de Marius, doar cu ajutorul calculatorului (unde are și un autoportret). I. D.
Episodul 2:
Moodle, o platformă de e-learning gratuită și performantă, acum și la Agora
Prima versiune Moodle a fost realizată de australianul Martin Dougiamas [1] și a fost lansată acum 10 ani, în 2002. De atunci ea s-a dezvoltat mereu [2, 3], pe generoasa paradigmă a pedagogiei social construcționiste, în virtutea căreia poți prelua gratuit ce au realizat alții, să-i aduci îmbunătățiri produsului și să dai mai departe altora, evident, tot gratuit. Mulți cheltuiesc azi milioane de euro, din fonduri europene, pentru a construi platforme de e-learning similare, dar, din câte am văzut eu până în prezent, niciuna nu se ridică nici pe departe la nivelul Moodle. Mai multe despre Moodle puteți afla accesând bibliografia [1, 4], în limba engleză (EN), respectiv română (RO). Cazul Moodle este comparabil cu cazul altor produse software gratuite, care sunt mult mai performante și mai sigure decât cele comerciale, care ar trebui plătite, dar pirateria e în floare (Linux vs. Windows; Libre Office vs. Microsoft Office; Firefox vs. MS Internet Explorer ș.a.), dar, încă din grădiniță, paradigma „cățeluș cu părul creț…” face parte, din păcate, din cultura noastră. Școala, prin educație, ar trebui să prezinte și să promoveze acele variante care elimină amenințarea cu camerele video, cu amenzi sau/și cu pușcăria. Avem nevoie și putem realiza o cultură anticopiat, antiplagiat, antipiraterie etc. (nimeni nu ascunde cărțile de noi când ajungem în producție; eu la facultate dau examenele cu cărțile pe masă, fără camere video sau pază militarizată și totuși examenele se iau foarte greu, pentru că sistemul meu de examinare nu urmărește memorarea, ci verificarea priceperii de a valorifica bibliografia în aplicarea paradigmelor de rezolvare a problemelor: unde se caută formulele, care din ele este cea mai potrivită și, mai ales cum se aplică la rezolvarea problemei personalizate pentru fiecare student).
Anul trecut am instalat și configurat platforma Moodle la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad [5]. Fiind foarte mulțumit de performanțele și oportunitățile instructiv-educative pe care le oferă, anul acesta am instalat platforma și la Universitatea Agora din Oradea [6]. Am adus aici două noutăți: 1) ofer posibilitatea ca studenții Agora să se pre-înregistreze singuri într-o bază de date auxiliară (OpenConf, gratuită și aceasta) și 2) ofer găzduire și asistență oricărui profesor preuniversitar din Bihor, de orice specialitate, care dorește să experimenteze cu elevii săi utilizarea acestei minunate platforme. Aștept feed-back la adresa rector@univagora.ro. (prof. univ. dr. Ioan Dzițac)
Bibliografie
1. http://dougiamas.com/ (EN)
2. http://moodle.org  (EN)
3. http://moodle.com (EN)
4. http://moodle.ro (RO)
5. http://online.uav.ro (RO)
6. http://moodle.univagora.ro (RO)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:29:11 Ora standard a Europei de Est