Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România...”

Vineri, deschiderea anului universitar la AGORA

„Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România...”

„Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România și mai cunoscută în centrele universitare mari decât la Oradea”.

Aprecierea aparține rectorului Universității „AGORA”, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, și a fost făcută vineri (28 septembrie 2012), la festivitatea de deschidere a noului an universitar, eveniment găzduit de sala Filarmonicii de Stat din Oradea.
Din start, am asistat la o manifestare atipică, nonconformistă, care a spart tiparele cu care eram obișnuiți: cu un prezidiu pe scenă în fața publicului. Ei bine, vineri, și cei mari și cei mici au stat în sală, iar rectorul pe scenă, de unde lansa provocări, înmâna diplome și invita premianții la microfon.
Vestea că Universitatea Agora este acreditată a fost primită cu aplauze și mult entuziasm, după care domnul rector, în spiritul bunelor practici, s-a prezentat în fața asistenței. Domnia sa deține licența în matematică și doctoratul în informatică la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, și are o experiență didactică de 35 de ani...
Trecând în revistă istoria devenirii Universității Agora – „o istorie scurtă, dar densă” (fondată în 2000), dl rector Ioan Dzițac a înmânat diplome de onoare rectorului fondator, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, și decanului fondator, dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, președintele Senatului Universității.
„Dorim să oferim adrese de e-mail pe viață”
Invitat la microfon, rectorul fondator a dat vestea stingerii din viață a prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar, ctitorul Universității din Oradea, propunând un moment de reculegere.
Felicitând studenții și întreg corpul profesoral pentru performanța acreditării universității, dl rector fondator, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, a înmânat „certificate de proprietate” – adrese de e-mail pe viață – celor mai buni studenți care s-au remarcat de-a lungul întregului parcurs educațional (de 3 - 4 ani) și care au avut rezultate excepționale la examenul de licență: Ioana Roxana Herdelău și Alexandru Rareș Brânduș, Raul Bogdan Vesa și Maria Nicoleta Roșca.
În continuare, dl rector fondator l-a invitat la microfon pe dl Cristian Bitea, subprefectul județului Bihor, care a felicitat studenții și colectivul de cadre universitare pentru obținerea acreditării, îndemnându-i pe studenți să ia drept modele profesorii universității.
„Sper, ca împreună, să găsim cele mai potrivite căi să dezvoltăm Universitatea Agora”  
La rândul său, doamna decan fondator, prof. univ. dr. Adriana Manolescu, a felicitat colectivul universității pentru performanțele obținute și a înmânat câteva premii „Preocupați să dezvoltăm și să creștem valori, am gândit, la propunerea rectorului, să acordăm niște premii: Cercetătorul anului 2012 (unui număr de trei tineri lectori universitari care și-au susținut doctoratul în 2012) lui Casian Butaci (doctor în finanțe), dnei Viorina Judeu (doctor în economie) și dnei Alina Angela Manolescu (doctor în drept)”.
La propunerea rectorului și cu aprobarea senatului au fost acordate premii „Acces la succes” pentru promovarea imaginii Universității Agora dlui conf. univ. dr. Vasile Creț, dnei lect. univ. dr. Gheorghina Bîrlădeanu („o diplomă de excelență pentru meritul de a fi fost de trei ori pe locul I: prima asistentă înscrisă, prima medie generală cea mai mare și primul doctor dintre absolvenți”) – „un produs Agora”, precum și reprezentanților presei locale; au fost acordate apoi diplome de excelență dlui Dan Raț, antrenorul secției de șah din cadrul Clubului Sportiv Universitar Agora și Clubului de Karate Tradițional Universitatea Agora UAMT (doamnei Melania Mândru), conducătoarei grupului artistic universitar „Agora Artistic Grup”, dnei Cristina Cociuba.
Bursierii Agora
„Suntem o universitate particulară în care studenții pot să învețe gratuit, dacă merită.
De aceea, în colaborare cu mediul de afaceri, începând din acest an, acordăm burse studenților merituoși. Acest fenomen durează de vreo 11 ani. Cred că doar în primul an nu am acordat burse Agora. Foarte mulți studenți au terminat trei sau patru ani de zile învățând fără să plătească...” a precizat doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.  
În continuare, au fost acordate 13 burse Agora (acordate de Fundația Agora) unui număr de nouă studenți „boboci” (din anul I, de la Drept) și patru de la specializările Poliție locală, respectiv Management, contabilitate și informatică de gestiune, la care s-au adăugat 32 de burse sociale. Din această toamnă, pe lângă bursele Agora, vor fi acordate burse din partea mediului de afaceri: din partea SC Fatcom SRL (cinci burse), S.C. Coniz Romarg din Pitești (o bursă), Construct Bihor (două burse), Spitalul Pelican și Banca Comercială Română (câte o bursă), precum și Camera de Comerț și Industrie (două burse).
„Există posibilitatea ca studenții care au astfel de sponsori să ajungă să lucreze în unitățile care i-au susținut pe timpul facultății, a dăugat doamna Adriana Manolescu. Mai mult decât atât, cei mai buni dintre studenții Agora sunt premiați cu burse de merit”. Astfel am cunoscut bursierii Agora.
Cele trei domeniile acreditate: Drept, Management și Contabilitate
În continuare, dl rector Ioan Dzițac a acordat diplome de onoare doamnei  decan conf. univ. dr. Gabriela Bologa și doamnei director de departament prof. univ dr. Elena Ana Iancu.
Cele cinci programe postuniversitare
Tot la capitolul noutăți, dl rector avea să facă cunoscute cele cinci programe postuniversitare aprobate de minister prin adresa nr. 57208/ 19. 09. 2012 (programe pentru absolvenți de facultate cu diplomă de licență), trei la Drept (Instituții de dreptul muncii, Instituții de drept privat și Științe penale și criminalistică) și câte unul la Management (Managementul resurselor umane) și Contabilitate (Audit financiar contabil). La finalul festivității, dl rector Ioan Dzițac a invitat pe scenă artiștii Agora, încheindu-și misiunea de moderator cu urarea: „Dumnezeu să ocrotească Agora!”
Moment artistic ... a la „San Remo”
Momentul artistic realizat de cele șase interprete de muzică ușoară, foste eleve ale distinsei doamne profesor Monica Molnar, de la Școala de Arte „Francisc Hubic”, acum studente Agora (Carmen Stoica, Alexandra Broinaș, Cristina Romocea Cociuba, Dorina Popovici, Natalia Selegean și Andrada Breb), a fost unul special, încât ai fi fost tentat să spui că te afli nu în sala Filarmonicii de Stat din Oradea, ci la Festivalul de la San Remo. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Universitatea Agora este mai apreciată în SUA decât în România...” 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:18 Ora standard a Europei de Est