Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vor fi lansate primele cursuri de formare

În cadrul proiectului „Comunitate virtuală interuniversitară”

Vor fi lansate primele cursuri de formare

Primele cursuri de formare în domeniul cercetării științifice și valorificării drepturilor de proprietate intelectuală prin proiect vor debuta o dată cu acest an universitar în cadrul proiectului „Comunitate virtuală interuniversitară”.

Obiectivul cursurilor este educarea studenților în domeniul cercetării și valorificării proprietății intelectuale și pregătirea lor pentru o viitoare carieră în acest domeniu. Cursurile se vor susține în anul universitar 2012-2013 în cadrul celor trei universități din România partenere în proiect: Universitatea Politehnica din București, Universitatea din Craiova și Universitatea de Vest din Timișoara.
Avantajul alegerii acestor trei universități este dat de specificul lor diferit în termeni de facultăți, teme și proiecte de cercetare, care vor fi astfel diferite, variate. Dacă Universitatea Politehnica din București se centrează pe partea tehnică, în cadrul Universității din Craiova și, mai ales, a Universității de Vest din Timișoara, predomină partea umanistă a facultăților”, declară Simona Tănase, manager de proiect din partea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.
Cursurile de formare scrise în cadrul proiectului sunt o premieră pentru mediul universitar românesc. Tematica acestora acoperă subiecte precum: Brevetarea invențiilor în România și Uniunea Europeană, Jurisprudența actuală în domeniul proprietății intelectuale, Valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală în universități, Bazele managementului inovării și transferului tehnologic și Managementul antreprenorial al proiectelor de cercetare, dezvoltare, inovare.
Colectivul de realizare a acestor cursuri este format din: prof. dr. ing. Alexandru Marin, prof. dr. ing. Ioan Părăușanu, dr. ing. Dan C. Badea, prof. dr. ing. Augustin Semenescu (Universitatea Politehnica din București), conf. dr. ing. Denisa Rușinaru, prof. dr. ing. Liviu Crăciun, prof. dr. ing. Gabriel Olteanu, prof. dr. ing. Leonardo-Geo Mănescu (Universitatea din Craiova), conf. dr. Călin Hurbean, conf. dr. Gabriela Șipoș, prof. dr. Marius Bizerea, conf. dr. Alex Popa, prof. dr. Nicolae Bibu (Universitatea de Vest din Timișoara).
Simona Tănase, managerul acestui proiect din partea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, a declarat: „Comunitate virtuală interuniversitară pentru știință, tehnologie, inovare și valorificare a proprietății intelectuale” este un proiect care promovează și susține activitatea de cercetare și inovare în mediul universitar românesc, prin pregătirea a 6.000 de studenți pentru urmarea unei cariere. Având trei componente principale (platforma online, cursuri dezvoltate special și centre pilot de inovare și valorificare a proprietății intelectuale), proiectul își propune să folosească activitatea de cercetare ca liant între mediul universitar și mediul economic”.
Acest proiect educațional complex intră în această toamnă în perioada de maturitate, o dată cu acreditarea a trei centre de inovare și valorificare a proprietății intelectuale și începerea primelor cursuri de formare în domeniul cercetării științifice. „Comunitatea virtuală interuniversitară pentru știință, tehnologie, inovare și valorificare a proprietății intelectuale” este un proiect strategic POSDRU, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:47 Ora standard a Europei de Est