Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

CRITICAL BOTOX in times of 2.0 feudalism

Joi, 4 octombrie, ora 19.00, la Pavilion București

CRITICAL BOTOX in times of 2.0 feudalism

CRITICAL BOTOX in times of 2.0 feudalism folosește o linie narativă fictivă cu inspirație de tip tabloid, pentru a prinde forma într-o publicație online și într-o serie de expoziții, prima dintre ele având loc la PAVILION în București.

„Proiectul se bazează pe un cadru personal, pe relația prudentă a curatorului cu artiștii care activează inspirațional în mai multe zone sociale utilizând diverse forme de producție sau acțiuni politice. Înțeleasă ca o practică politică în sine, CRITICAL BOTOX susține valoarea politică a contactului uman direct, în aceste vremuri confuze ale virtualizării și dezumanizării în interacțiune co-individuală.
Publicația online utilizează estetica revistelor de scandal ca pe un sofism vizual confuz, concentrându-se pe realitatea conținutului, pe mesajele politice ale lucrării sau pe traiectoria artistului. Acestea servesc, manieristic, ca o legătură conceptuală între diferite publicații online și recursurile facilitate de artiști, adresându-se publicului interesat în explorarea fiecăreia dintre ele.
Fiecare expoziție, prima fiind cea de la București, funcționează ca un exemplu complex cu proiecție în publicația online a expoziției. Fiecare act curatorial reflectă eterogenitatea viziunilor și atitudinilor care rezultă din creația artistică contemporană pentru a cuprinde spectrul larg al condițiilor politice într-o lume globalizată”. (Alex Brahim)
Expoziția va fi acompaniată de o publicație realizată la finalul actului curatorial, precum și de o publicație tip poster/ziar dedicată primei expoziții care va conține structura generală a proiectului, ilustrații și texte de autori invitați. Publicațiile vor fi realizate la închiderea proiectelor pentru a finaliza cercetarea ce se desfășoară în timpul expozițiilor. Design-ul grafic pentru acest proiect va fi realizat de studioul Los Trini din Barcelona.
Despre curator

Alex Brahim, născut la Cúcuta în Columbia, este un curator independent și manager cultural, stabilit în Barcelona. Aria sa de interes cuprinde teorie, producție, programare, comunicare și activism, și este centrată pe transversalitatea rețelelor, cu accent pe codurile culturale și spațiile lor critice de negociere. Conduce alături de expertul în marketing Tania Brett, DIBINA (Digital Büro of International Art), o platformă curatorială independentă, de management cultural și de comunicare relațională. Unul dintre proiectele lor importante este managementul și coordonarea programului pentru Antigua Casa Haiku, un spațiu artistic din Barcelona. El pregătește în mod regulat programe și expoziții independente, colaborează cu diverse media și este lector invitat în diferite centre de artă și universități. Brahim a dezvoltat proiecte la: La Casa Encendida, Madrid; CCCB, Barcelona; Matadero, Madrid; La Capella, Barcelona; Espai Cultural Caja Madrid, Barcelona; Museu de l’Empordà, Figueres; Loop, Barcelona, sau Off Limits, Madrid etc. În prezent este unul dintre membrii juriului pentru premiile anuale de artă contemporană BCN Producció, din Barcelona, precum și consultant pentru Art Production Factories Program al Ajuntament de Barcelona (Primăria Barcelona). CRITICAL BOTOX este primul său proiect curatorial în afara Spaniei.
Curator
: Alex Brahim (CO/ES)
Participanți
: Aggtelek (ES/BE), Anamor (ES), José Begega (ES), Karmelo Bermejo (ES/MX), Zeljko Blace (BA/HR), Lúa Coderch (PE/ES), Bruce LaBruce (CA), Andrés Duplat (CO), Juan Pablo Echeverri (CO), Félix Fernández (ES), Jorge García (ES), Miquel García (ES), Andrea Gómez (CO/ES), Núria Güell (ES), Fermín Jiménez Landa (ES), Lydia Lunch (US), Santiago Monge (CO), R. Marcos Mota (ES), Joan Martí Ortega (ES), Daniela Ortiz (PE/ES), Aníbal Parada (AR/ES), Avelino Sala (ES), Andrés Senra (ES), Daniel Silvo (ES), Toni Tena (ES), David Latorre (ES), Oriol Vilanova (ES)
www.criticalbotox.com
(Diana M.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:37:19 Ora standard a Europei de Est