Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cinci programe postuniversitare la Universitatea Agora

Începând cu anul universitar 2012-2013

Cinci programe postuniversitare la Universitatea Agora

Universitatea Agora din municipiul Oradea organizează începând cu anul universitar 2012-2013 programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă, învățământ cu frecvență, aprobate de minister prin adresa nr. 57208/ 19. 09. 2012, după cum urmează:

1.Instituții de dreptul muncii, cu durata de 224 ore didactice
2.Instituții de drept privat, cu durata de 224 ore didactice
3.Științe penale și criminalistică, cu durata de 224 ore didactice
4.Managementul resurselor umane, cu durata de 210 ore didactice
5.Audit financiar contabil, cu durata de 224 ore didactice.
Obiectivele generale  ale programelor postuniversitare
- aprofundarea cunoștințelor din domeniul dreptului și domeniul economic
- însușirea modificărilor care au apărut în disciplinele care se regăsesc în planurile de învățământ
- dobândirea unor cunoștințe și deprinderi complementare, necesare celor care exercită ori se pregătesc să exercite o funcție cu atribuții în aria programului postuniversitar
- contribuire la formarea de experți în domeniul dreptului și domeniul economic.
În vederea realizării obiectivelor generale, demersul nostru își propune câteva obiective didactice specifice:
*Oferim cursanților unele materiale informative de actualitate direcționate spre aspecte teoretice, studii comparative și aplicații practice
*Îmbinarea aspectelor teoretice cu cele practice aplicative pentru a ușura cursanților înțelegerea multitudinilor de situații problematice care pot apărea datorită modificărilor ce survin într-un anumit domeniu de activitate
*Cunoașterea conținuturilor conceptelor esențiale aferente disciplinelor din planul de învățământ
*Dobândirea unor abilități de analiză și interpretare a manifestărilor și contextelor socio-economico-juridice
*Aprofundarea unor discipline care contribuie la pregătirea specialiștilor din domeniul dreptului și economic.
Obiective specifice de cercetare științifică:
- Solicitarea cursanților de a elabora proiecte de cercetare, rapoarte de cercetare, studii de caz pe baza experienței profesionale pe care aceștia o dețin și pentru îmbogățirea instrumentarului metodologic pe care îl folosesc și operează în diverse situații  profesionale
- Realizarea de studii și cercetări aplicative pe diferite teme specifice, cu accentuarea raportării conținuturilor teoretice la contextele realității contemporane. Astfel, se urmărește, atât prezentarea părții teoretice, a conceptelor dintr-o disciplină de specialitate, cât și problematica pe care o ridică aplicarea teoriei în situații practice.
Pe tot parcursul desfășurării cursurilor se va urmări prezentarea informațiilor teoretice și practice într-o manieră interactivă, modernă, folosindu-se tehnica de predare audio și video pentru a ușura accesul cursanților la informații, precum și pentru a facilita comunicarea și cunoașterea atât între cursanți, cât și între cursanți și profesori.
În concluzie, prin obiectivele formulate, structura tematică a planului de învățământ și conținutul propus pentru disciplinele incluse, aceste programe postuniversitare se disting ca o componentă specializată, legitimată în  realitatea socială contemporană și de mare importanță  în comunitatea academică a Universității Agora.
La aceste programe postuniversitare se poate înscrie orice absolvent care a finalizat cu diplomă cel puțin studiile universitare de licență.
Înscrierile au început în data de 25 septembrie 2012 și continuă până la ocuparea locurilor disponibile.
Pentru detalii despre programele postuniversitare puteți suna la secretariat: tel: +40 259 427 398
Persoane de contact la domeniul ECONOMIC - lect. univ. dr. Casian Butaci, e-mail: casian12@yahoo.com, iar la domeniul DREPT - lect. univ. drd. Delia-Ștefania Florian, e-mail: deliaflorian@gmail.com
http://univagora.ro/academic/postuniv/
prof. univ.dr. Elena-Ana Iancu - director al Departamentului de Științe Sociale

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:34 Ora standard a Europei de Est